1TB sisäinen kiintolevy?
|
|
Member
2 tuotearviota
|
16. elokuuta 2011 @ 09:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Moi,
Mulla on nyt käytössä Fujitsu Siemensin Scaleo P:ssä 186giganen kiintolevy joka alkaa olemaan jo aika täynnä. Tarkoituksena olisi löytää isompi levy, ja ajattelin että voisi samantien ottaa 1000 gigasen eli 1 teratavun levyn. Osaatteko suositella jotain laadukasta sekä mielellään edullista vaihtoehtoa? Ja millaiset liitännät levyssä tulisi olla? Kun kaikkialla puhutaan SATA-liitännästä, ja omasta mielestäni tuon Scaleo P:n emolevyssä ei ole SATA-paikkaa.
Edit. Ja se emolevy on siis Asus A8NE-FM.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. elokuuta 2011 @ 10:00
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
16. elokuuta 2011 @ 10:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jansku136: Moi,
Mulla on nyt käytössä Fujitsu Siemensin Scaleo P:ssä 186giganen kiintolevy joka alkaa olemaan jo aika täynnä. Tarkoituksena olisi löytää isompi levy, ja ajattelin että voisi samantien ottaa 1000 gigasen eli 1 teratavun levyn. Osaatteko suositella jotain laadukasta sekä mielellään edullista vaihtoehtoa? Ja millaiset liitännät levyssä tulisi olla? Kun kaikkialla puhutaan SATA-liitännästä, ja omasta mielestäni tuon Scaleo P:n emolevyssä ei ole SATA-paikkaa.
Edit. Ja se emolevy on siis Asus A8NE-FM.
Tuolta, tuntuvat nuo IDE-levyt olevan katoava luonnonvara...
T: Vesku
Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
16. elokuuta 2011 @ 11:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Melkein helpoimmalla pääset, kun ostat halvan SATA-laajennuskortin koneeseen, niin ei tarvitse enää PATA/IDE -levyjä metsästää. Todennäköisesti PATA vs SATA -levyjen hintaerolla saat jo tuon SATA-ohjaimen ostettua PCI-paikkaan :-)
Esim Verkkiksestä löytyy lista SATA-ohjaimista -- SATA3-ohjaimella et todennäköisesti mitään tee (nopeusero SATA3 vs SATA2 välillä vaatisi high end kovalevyn tai SSD-levyn että väylän nopeusero näkyisi), joten kannattaa ihan halpaa SATA2-ohjainta katsella ja sen jälkeen ostaa best-bang-for-the-buck kovalevy. Tällä hetkellä taitaa halvin "giga per euro" -kokoluokka olla itse asiassa 2TB.
|
AfterDawn Addict
|
16. elokuuta 2011 @ 12:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja levytilaa voi vapauttaa Ccleaner nimisellä ohjelmalla.... Kannattaa kokeilla..
|
Member
2 tuotearviota
|
16. elokuuta 2011 @ 12:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dRD: Melkein helpoimmalla pääset, kun ostat halvan SATA-laajennuskortin koneeseen, niin ei tarvitse enää PATA/IDE -levyjä metsästää. Todennäköisesti PATA vs SATA -levyjen hintaerolla saat jo tuon SATA-ohjaimen ostettua PCI-paikkaan :-)
Esim Verkkiksestä löytyy lista SATA-ohjaimista -- SATA3-ohjaimella et todennäköisesti mitään tee (nopeusero SATA3 vs SATA2 välillä vaatisi high end kovalevyn tai SSD-levyn että väylän nopeusero näkyisi), joten kannattaa ihan halpaa SATA2-ohjainta katsella ja sen jälkeen ostaa best-bang-for-the-buck kovalevy. Tällä hetkellä taitaa halvin "giga per euro" -kokoluokka olla itse asiassa 2TB.
Gigantissa olisi myynnissä tämmöinen: link
Olisiko tuo järkevä ostos?
Ja sitten siitä SATA-ohjaimesta, käykö tuon kiintolevyn kanssa käytettäväksi SATA1-ohjain? Eli tämmöinen: link
|
AfterDawn Addict
6 tuotearviota
|
16. elokuuta 2011 @ 13:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. elokuuta 2011 @ 13:15
|
Member
2 tuotearviota
|
16. elokuuta 2011 @ 13:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. elokuuta 2011 @ 13:21
|
AfterDawn Addict
6 tuotearviota
|
16. elokuuta 2011 @ 14:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. elokuuta 2011 @ 14:17
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
16. elokuuta 2011 @ 14:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse ostaisin suoraan PATA levyn.
Syynä se, että IDE-väylä on nopeampi kuin PCI väylä.
|
Member
2 tuotearviota
|
18. elokuuta 2011 @ 22:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon: Itse ostaisin suoraan PATA levyn.
Noissa äskeisissä viesteissä selvisikin että koneestani löytyy myös 4 SATA-paikkaa, jolloin on tietysti järkevämpi käyttää niitä. Mutta jos homma pitäisi jollain kortilla PCI-väylään hoitaa niin ehkä sitten PATA voisi olla järkevämpi vaihtoehto.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. elokuuta 2011 @ 22:35
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
19. elokuuta 2011 @ 02:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jansku136: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon: Itse ostaisin suoraan PATA levyn.
Noissa äskeisissä viesteissä selvisikin että koneestani löytyy myös 4 SATA-paikkaa, jolloin on tietysti järkevämpi käyttää niitä. Mutta jos homma pitäisi jollain kortilla PCI-väylään hoitaa niin ehkä sitten PATA voisi olla järkevämpi vaihtoehto.
Jos SATA paikkoja löytyy niin sitten ehdottomasti tämä:
http://www.jimmspc.fi/tuote/HD103SJ
|
Member
2 tuotearviota
|
21. elokuuta 2011 @ 09:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jansku136: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon: Itse ostaisin suoraan PATA levyn.
Jos SATA paikkoja löytyy niin sitten ehdottomasti tämä:
http://www.jimmspc.fi/tuote/HD103SJ
Juu, tuo lähtee tilaukseen, mutta millaiset kaapelit tuohon pitäisi tilata kun ei ole vielä mitään johtoja?
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
21. elokuuta 2011 @ 13:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jansku136:
Juu, tuo lähtee tilaukseen, mutta millaiset kaapelit tuohon pitäisi tilata kun ei ole vielä mitään johtoja?
http://www.jimmspc.fi/listaa/451/order/price/asc
Itse suosittelen noita klipseillä varustettuja.
Noi kulman tekevät on ihan jees.
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
6 tuotearviota
|
21. elokuuta 2011 @ 22:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja virta adapteri, jos ei ole sata liitintä virtalähteessä.

|