Ensiksi äänikortista. Tietääkö kukaan mistä saisi hyvän äänikortin koneelle ja millainen olisi hyvä äänikortti. Sellainen joka olisi mahdollisimman halpa. Itselläni ongelma ettei nykyinen kokoonpano tahdo yhä ottaa ääntäni kunnolla ja mikkiin tulee sellainen ääni, kuin jotain olisi sen ympärillä, vaikka on kyse uudestä mikistä. Sama ongelma oli edellisessä koneessa (joss ei myös äänikorttia) joten toivoisin että äänikortin avulla se saattaisi parantua.
Tässä on kokoonpanoni
15 2500k
Gigabyte P67X UB3 B3
HIS ICeQ turbo 6950 2GB
Corsair Vengeance 8GB
Antec TruePower 650W 500Gb muistia (ny en muista sitä nimeä taas)
Antec 900 (case)
tuossa liekö muutenkin tärkeämmät.
Ongelma tässä uudessa paketissa on nyt tälläinen, että välillä tuntuu että kuulen pientä ininää koneesta, sellaista hyvin korkeaa äänistä ja jatkuvaa. Välillä on tuntunut että se tulisi juuri prosessorin kohdalta, mutta jos on esimerkiksi BIOS:ssa, niin ei kuulu lainkaan.
Mitä olen arvellut itse, että se on joko Virtalähde mikä sen tekee (youtubessa on videoita samantyylisestä äänestä mikä tulee juuri virtalähteestä) ongelma vaan on, ettei se kovin ääni tunnu aina tulevan juuri virtaläheen kohdalta.
Toinen on ollut tuo emolevy. Olen lukenut että jossain gigabyten emolevyissä on juuri tuota ininä-ääntä, mutten sitten tiedä, onko siinä tosiaan vika? Muutenhan emolevy tuntuu toimivan ihan hyvin.
Kolmantena mietin itse prosessoria tai sen tuuletinta.
Näytönohjain se ei ole, koska siitä kohdalta ei tosiaan kyllä kuulu minkäänlaista ääntä. Pitäisikö kuitenkin ottaa näytönohjain pois ja testata ihan varmuuden vuoksi?