Äänikorttia etsimässä
|
|
Member
|
12. elokuuta 2010 @ 15:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Moi,
Mulla on nyt äänikorttina Audigy 2, mutta se pitäisi uusia. Budjetti on jotain satasen pintaan, ja vaatimuksina on se, että mun syna (Yamaha S30) toimii sen kanssa. Tuon Audigy2:n kanssa toimi ennen ihan ok, mutta nykyään sen ääni rätisee pahasti. Uudessa kortissa pitäisi olla peliportti (koska mulla on synasta sellainen kaapeli joka kytketään midiporteista peliporttiin), tai sitten suoraan midiportit, jotta saisin kahdella kaapelilla midi-inin ja midi-outin liitettyä äänikorttiin. Pelaamiseen jos kortti käy edes yhtä hyvin kuin tuo Audigy 2 niin se riittää.
|
Member
|
12. elokuuta 2010 @ 22:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Samsung galaxy s3 1.8ghz exodus Mali-1ghz
|
Member
|
12. elokuuta 2010 @ 23:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti profiili: Moro!
Ääni rätisee? kaapelit, oletko kokeillut vaihtaa?
Mutta tuoltapa sinulle äänikorttia: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=17826 Vähän kuin vielä sponssaat säästöjä niin se on selvä peli :)
Mä olen käyttänyt samoja kaapeleita sen rätinän alkamisen jälkeen integroidussa äänipiirissä ja ei rätisi eli voisin kuvitella kaapelien olevan kunnossa.
Mutta mihin tuossa X-Fi Titanium - Fatal1ty Prossa syna liitetään? Onko siinä peliportti vai midikaapeleille portit vai?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. elokuuta 2010 @ 23:05
|
thejammy
Senior Member
6 tuotearviota
|
12. elokuuta 2010 @ 23:07 |
Linkki tähän viestiin
|
eh....
ennemmin esim auzentech forte tai asus xonar. Auzentechia monet suosittelevat, sisältää myös hyvän kuulokevahvistimen ymt.
i7 920|6gb patriot viper 1600MHZ|HD4890|corsair tx750|20cm
|
Member
|
12. elokuuta 2010 @ 23:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thejammy: eh....
ennemmin esim auzentech forte tai asus xonar. Auzentechia monet suosittelevat, sisältää myös hyvän kuulokevahvistimen ymt.
Miten tuohon Auzentech forteen saa kiinni esim. kaiutinjärjestelmän? Mulla on tuossa äänikortissa nyt kiinni 6.1 kaiutinjärjestelmä (oisko joku Creative 6700 tai jotain) sellaisella 3-päisellä johdolla.
|
thejammy
Senior Member
6 tuotearviota
|
13. elokuuta 2010 @ 10:16 |
Linkki tähän viestiin
|
i7 920|6gb patriot viper 1600MHZ|HD4890|corsair tx750|20cm
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. elokuuta 2010 @ 10:17
|
Member
|
13. elokuuta 2010 @ 10:20 |
Linkki tähän viestiin
|
|
AfterDawn Addict
8 tuotearviota
|
13. elokuuta 2010 @ 11:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo "rätinä" on lähes ominaisuus noissa Audigyn korteissa. Omassa koneessani saman äänikortin rätinä johtui siitä, että äänikortti menee ns. nukkumaan kun ääntä ei toisteta ja kun ääntä aletaan toistamaan, niin se aktivoituu/herää ja pitää pienen rätinän tai päksähdyksen. Ratkaisu on pitää äänikortti jatkuvasti aktivoituna, vaikkei se mitään toistaisikaan. Voit tehdä tämän esim. luomalla jollain ohjelmalla, esim. Audacity -nimisellä softalla, pitkän äänitiedoston (esim. 1 min) joka sisältää pelkästään hiljaisuutta. Sitten pistät sen ikuiselle loopille winamppiin, media playeriin, tms.
EDIT: Lisäsin linkin Audacityyn.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. elokuuta 2010 @ 11:50
|
Member
|
13. elokuuta 2010 @ 12:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti xbkrypt0n: Tuo "rätinä" on lähes ominaisuus noissa Audigyn korteissa. Omassa koneessani saman äänikortin rätinä johtui siitä, että äänikortti menee ns. nukkumaan kun ääntä ei toisteta ja kun ääntä aletaan toistamaan, niin se aktivoituu/herää ja pitää pienen rätinän tai päksähdyksen. Ratkaisu on pitää äänikortti jatkuvasti aktivoituna, vaikkei se mitään toistaisikaan. Voit tehdä tämän esim. luomalla jollain ohjelmalla, esim. Audacity -nimisellä softalla, pitkän äänitiedoston (esim. 1 min) joka sisältää pelkästään hiljaisuutta. Sitten pistät sen ikuiselle loopille winamppiin, media playeriin, tms.
EDIT: Lisäsin linkin Audacityyn.
Siis pitääkö se tuon rätinän vain herätessään, vai muutenkin? Olen nauhoittanut "record what you hear"-toiminnolla 7 tuntia nettiradiota, ja kyllä se on koko ajan se rätinä siellä.
|
AfterDawn Addict
8 tuotearviota
|
13. elokuuta 2010 @ 17:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jflurrie: Siis pitääkö se tuon rätinän vain herätessään, vai muutenkin? Olen nauhoittanut "record what you hear"-toiminnolla 7 tuntia nettiradiota, ja kyllä se on koko ajan se rätinä siellä.
Vain herätessään. Jos se kokoajan pitää, niin kortti on viallinen.
|
Member
|
13. elokuuta 2010 @ 17:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti xbkrypt0n: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jflurrie: Siis pitääkö se tuon rätinän vain herätessään, vai muutenkin? Olen nauhoittanut "record what you hear"-toiminnolla 7 tuntia nettiradiota, ja kyllä se on koko ajan se rätinä siellä.
Vain herätessään. Jos se kokoajan pitää, niin kortti on viallinen.
Joo, jotain tuossa kortissa on vikana. Kyllä se hyvin toimi jonkun viisi vuotta tjsp. mutta eiköhän se ole ihan ok ikä vaihtaa äänikorttia muutenkin. Joku likainen emolevyn PCI-liitinkin (tai äänkortin itsensä) voi kuulemma olla syynä, mutta yritin kyllä puhdistaa ja vaihtaa paikkaa emolla. Eli kyllä mä uskoisin tuon kortin vaihtoon menevän. Nyt vain tuo peliportti tuntuu olevan ongelma, tai jos on muita ideoita millä synan saa kiinni koneeseen kun synassa on perus-MIDI-portit, eli käytännössä varmaan joku kaapeli/adapteri, niin ehdotuksia otetaan vastaan.
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
8 tuotearviota
|
13. elokuuta 2010 @ 17:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jflurrie: Nyt vain tuo peliportti tuntuu olevan ongelma, tai jos on muita ideoita millä synan saa kiinni koneeseen kun synassa on perus-MIDI-portit, eli käytännössä varmaan joku kaapeli/adapteri, niin ehdotuksia otetaan vastaan.
Erillinen PCI-kortti sillekin jos vain paikkoja löytyy koneesta. Kiinasta saanee halvalla tai Suomesta Verkkokauppa.com luulisi myyvän.
|