AC 7 vai 13 ?
|
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
20. tammikuuta 2012 @ 19:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wizzyp: Miksi minun pitäisi aijempia lukea kun olen jo lukenut? ja olen lukenut näistä jäähyistä pikkuisen muutakin ja seuraillut testejä. olet aivan hakuteillä näissä jäähyissä.
Valitettavasti täytyy kertoa, että olet itsekin hieman hakoteillä. Jutuissa ei välillä ole päätä eikä häntää ja muuta vastaavaa. Todisteet väittämillesi puuttuvat melko usein/ovat puutteellisia/sekavia. Kyllä se siitä ajan myötä kun kokemusta karttuu :)
Sori, mutta näin se vaikuttaa olevan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2012 @ 19:42
|
wizzyp
Member
|
20. tammikuuta 2012 @ 19:57 |
Linkki tähän viestiin
|
No minä teen nyt todisteet, ajan primeä ensin 15 testiä vakiona ja 15 testiä 4.0ghz kelloilla. Katsotaan kuka sitten sanoo. muutenkin AD:ssa puhutaan 75% paskaa kun on tottunut muroa käyttämään, jossa tämä tietämys on vähän eri tasoa. Corator muka ensimmäisiä jolla voi kellottaa, pah :D. Veikkaan että tällä ketjun aloittajalla ei ole minkäänlaista tietoa edes kotelon tuuletuksesta joten mikään jäähy ei tuota tarpeeksi tulosta kun siiltä yritetään jäähdyttää +50 asteisella ilmalla.
Smanci ja teme lukekaas tästä:
http://murobbs.plaza.fi/jaahdytys/64703...-12-2011-a.html
itse olen seurannut tuota jo pitkään ja todellakni tiedän mitä kannattaa ostaa.
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
20. tammikuuta 2012 @ 20:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wizzyp: No minä teen nyt todisteet, ajan primeä ensin 15 testiä vakiona ja 15 testiä 4.0ghz kelloilla. Katsotaan kuka sitten sanoo. muutenkin AD:ssa puhutaan 75% paskaa kun on tottunut muroa käyttämään, jossa tämä tietämys on vähän eri tasoa. Corator muka ensimmäisiä jolla voi kellottaa, pah :D. Veikkaan että tällä ketjun aloittajalla ei ole minkäänlaista tietoa edes kotelon tuuletuksesta joten mikään jäähy ei tuota tarpeeksi tulosta kun siiltä yritetään jäähdyttää +50 asteisella ilmalla.
Smanci ja teme lukekaas tästä:
http://murobbs.plaza.fi/jaahdytys/64703...-12-2011-a.html
itse olen seurannut tuota jo pitkään ja todellakni tiedän mitä kannattaa ostaa.
Ei ensimmäinen jolla voi kellottaa, mutta ensimmäinen mugenin kanssa, jolla pääsee koville kelloille turvallisesti.
Kiitos linkeistä, mutta nuo on luettu useaan kertaan läpi, jo kauan ennen kuin aloin auttaa koneesi suunnittelussa ja useasti sen jälkeenkin ;)
|
wizzyp
Member
|
20. tammikuuta 2012 @ 20:35 |
Linkki tähän viestiin
|

Uploaded with ImageShack.us
ja en ole siis menossa vasta kakkos testissä, vaan testit ajettu kerran jo ympäri, huom ''test passed''
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
20. tammikuuta 2012 @ 20:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Käytety tuulettimet ja niiden nopeus?
Koppa ja muut osat?
Kotelo auki vai kiinni?
Prime Large vai Blend?
Alivoltitiko prossua (VID normaalisti selvästi korkeampi)
Sama tulos muilla softilla?
4Ghz @ 1,5V?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2012 @ 20:54
|
Member
|
20. tammikuuta 2012 @ 20:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Siksi että olin linkannu ton saman linkin, ja ehdottannut sitä jo. Mut kyl mä silti kallistun tohon DS kaksi vs yksi.
EX: ASUS AM3+ [M5A88-V EVO] ¤ AMD 960T + Corator DS ¤ XFK 6870 Dual fan ¤ SilverStone Strider Essential ¤ Kingston SSD 90 Gb ¤ Kingston HyperX blu 8 GB 1333MHz DDR3 ¤ Sony Optiarc AD-5260S ¤ Rosewill RK-9000 Cherry MX Switch ¤ Antec One Hundred ATX ¤ Win 7 Home ¤
Läppäri: Asus X550LB-XO115H
Kiitän ja kumarran.
|
wizzyp
Member
|
20. tammikuuta 2012 @ 21:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Prossu on minulla aina näillä volteilla, koska on niillä vakaa.
tuuletuksena vain 2x 120mm kotelotuuletinta alipaineella, eli imevät katosta ja takaa pois, pienimmillä kierroksilla (900rpm) niinkuin näkyy.
Koppa Bitfenix Merch Alpha jossa poweri alhaalla.
Olisiko jo aika syödä sanat? olen todistanut taas väitteeni. Veikkaan että sinulla ei ole edes minkäänlaisia kokemuksia True Spiritistä? sekun vaan on testatusti hyvä jäähy.
seuraavaksi 4.0ghz 1.5v liikkeelle.
Asus M4A88T-M, Chieftec 450w, AMD Phenom 1090t, Thermalight True spirit+ ,Nvidia GeForce GTC 560ti DC2 , Samsung 500gb. TakeMS 4gb+Corsair 4gb,BitFenix Merc Alpha ATX, Kingston 128gb SSD
Fujitsu 19, + Philips 32 100hz LED.
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
20. tammikuuta 2012 @ 21:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä se jaksaa uhota :)
|
Moderator
6 tuotearviota
|
20. tammikuuta 2012 @ 21:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikä tuossa wizzypin kuvassa yritetään todistaa? Prossu vakiokelloilla, primeä ajettu pari minuuttia ja lämmöt 45-46 astetta?
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
|
wizzyp
Member
|
20. tammikuuta 2012 @ 21:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Sitä en tiedä mitä nuo anturit sekoilevat, noctua säädetty sen omalla adapterilla 900rm ja bitfenixin oma pyörii noin 900-950rpm kokoajan. true spiritkään ei ottanut kierroksia kuin vähän reilut 1000:D (asuksen emolla säädettyä ottamaan kierroksia kun lämmöt nousevat yli 51c)
ja smanci, tietämykseni ei ole ihan samalla tasolla kuin vuosi sitten aloittelin. Koko vuoden aktiivisesti seuraamalla ja testaamalla oppii aika nopeasti, ja koneen kasasin viimeksi toissapäivänä.
|
wizzyp
Member
|
20. tammikuuta 2012 @ 21:09 |
Linkki tähän viestiin
|
ja axu, jos et tiennyt siinä lukee ''Self test 8k passed!'' eli testi on ajettu jo kerran läpi ja läpäisty kaatumatta .
|
Moderator
6 tuotearviota
|
20. tammikuuta 2012 @ 21:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wizzyp: ja axu, jos et tiennyt siinä lukee ''Self test 8k passed!'' eli testi on ajettu jo kerran läpi ja läpäisty kaatumatta .
No sepä just. Vakiokellot ja prime menee läpi kaatumatta, eikö se nyt aika selvää ole? :D
E: Ja varsinaiseen aiheeseen sen verran, että True spirit on hyvä jäähy, varsinkin hintaansa nähden. Takuuvarmaksi en sano että se riittäisi aivan niin pitkälle mitä prossu kulkisi, varsinkin jos kivi on paljon jännitettä kaipaavaa sorttia. Corator/Mugen/vastaava riittääkin sitten jo todennäköisesti niin pitkälle mitä prossu ja emokin.
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2012 @ 21:18
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
20. tammikuuta 2012 @ 21:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin, mikähän testi on kyseessä...?
Itsellä jää blendillä noin 42C tuntumaan, kun large lämmittää kuusi astetta enemmän...
E: Hyvä jähy, sitä en kiistä, mutta jos saa parempaa vain vähän kalliimmalla niin tuskin kannattaa ottaa sitä huonompaa. Isommilla lämpökuormilla ero kuitenkin korostuu entisestään.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2012 @ 21:20
|
wizzyp
Member
|
20. tammikuuta 2012 @ 21:28 |
Linkki tähän viestiin
|

Uploaded with ImageShack.us
Mites nyt Smanci suu pannaan? 4.0ghz 1.5v tasan, en tiedä mitä cpuz sekoilee mitä näyttää noilla se ei kestäisi edes pystyssä näitä kelloja. LARGE testi kyseessä, True Spirit otti 1400rpm max. Eli kestää kevyesti kellottaa true spirit, se kotelun hyvä tuuletus vaan on jo puolivoitto.
Asus M4A88T-M, Chieftec 450w, AMD Phenom 1090t, Thermalight True spirit+ ,Nvidia GeForce GTC 560ti DC2 , Samsung 500gb. TakeMS 4gb+Corsair 4gb,BitFenix Merc Alpha ATX, Kingston 128gb SSD
|
Member
|
20. tammikuuta 2012 @ 21:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wizzyp: Veikkaan että tällä ketjun aloittajalla ei ole minkäänlaista tietoa edes kotelon tuuletuksesta
Väitinkö ? :D
Meikä tuli vaan kysyyn apuu, enkä ole kertaakaan väittänyt true spiritiä huonoksi tai, että tiedän ite paremmin.
EX: ASUS AM3+ [M5A88-V EVO] ¤ AMD 960T + Corator DS ¤ XFK 6870 Dual fan ¤ SilverStone Strider Essential ¤ Kingston SSD 90 Gb ¤ Kingston HyperX blu 8 GB 1333MHz DDR3 ¤ Sony Optiarc AD-5260S ¤ Rosewill RK-9000 Cherry MX Switch ¤ Antec One Hundred ATX ¤ Win 7 Home ¤
Kiitän ja kumarran.
|
wizzyp
Member
|
20. tammikuuta 2012 @ 21:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Temez Sinulla on vielä 960t joka on 95w, tämä 125w, käy paljon viileämpänä, mihin helvettiin sä tarviit coratoria tai mugenia saanen kysyä? XD
toi on phenomeitten lähes viilein versio, ja sä etit hirmu jäähyä, niinkun oisit kellottamassa 2500k:ta 5ghz?
ja nyt minä lopetan tämän seuraamisen. minä todistin mitä puhuin ja se riittää. itketää te jos itkettää. totuus sattuu, varsinkin smancille.
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
20. tammikuuta 2012 @ 21:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei se kuule mene ihan noin yksiselitteisesti...
|
wizzyp
Member
|
20. tammikuuta 2012 @ 22:14 |
Linkki tähän viestiin
|
niinhän sanoit noissa minun lämmöissäkin :DDD ja 54c 4.0ghz, nyt ajoin 3dmark 06:sen läpi 4.3ghz 1.56v, alko 965be kulkemaan! ja lämmöt kurissa.
|
AfterDawn Addict
7 tuotearviota
|
21. tammikuuta 2012 @ 17:02 |
Linkki tähän viestiin
|
LAITA nyt niitä todisteita noista lämmöistä, se on ihan sama mikä kotelo sulla on ja tuuletus jos cooleri ei pysty jäähdyttämään. Ei tää munkaan cooleri ja tuulettimet pysty noihin lämpöihin noissa kelloissa.
EDIT: kellot vaan nousee mutta lämmöt ei. Taitaa nyt tulla aika paljon puppua sun suusta.
Asus ROG Zenith II Extreme Alpha//AMD Ryzen 9 3950X 3.5GHz//Corsair 128GB(4x32GB)//PowerColor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate 16GB GDDR6//Corsair 1600W AX1600i.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. tammikuuta 2012 @ 17:04
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
22. tammikuuta 2012 @ 11:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllähän esim. HS:n ja coolerin muoto (kovera/kupera) vaikuttaa lämpöihin aika dramaattisesti ja niissä löytyy suuriakin vaihteluita. Lämpöanturit voi olla perseellään, yms. Sama juttu prossun kellottuvuudessakin, mutta kyllä se ihmetyttää, että true spirit (muka) on tehokkaampi kuin NH-D14, vaikka Noctualla on jäähdytyspinta-alaa Reilusti enemmän, sekä kaksi tuuletinta ja enemmän lämpöputkia. Molemmissa on kuitenkin alumiinirivasto kupariputkilla.
Pitää varmaan tilata tuo true spirit uuden kopan mukana, jotta saadaan eliminoitua mahdollisimman monta muuttujaa. Sen verran kiinnostavaksi menee.
|
Member
|
22. tammikuuta 2012 @ 11:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Millos meinaat hankkia, kun mietin samaa et ostaisin ite true spiritin, ja näkisi mitä se todella kestää :) Koska olis aika vit**maista ostaa heti uus varsinkin kun noita DS:siä on enää 6 jäljel.
Kiitän ja kumarran.
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
22. tammikuuta 2012 @ 11:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Sitten kun saan nykyisen kopan kiertoon. Ostaja on jo tiedossa, mutta ajankohta ei :)
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
22. tammikuuta 2012 @ 13:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Olipas hauskaa lukea nää kommentit täältä. Mitä kelloja olet temez ajatellut? jos jotain 4ghz niin silloin kannattaisi jo ottaa toi corator tai mugen. Oma ratkaisu olisi toi mugenin murotarjous. ainoa vaa että siinä voi kestää että ne saa sitä varastoon. Corator olisi siis varma veto. Mutta mugeni taas parempi , ja true spirit taas halvin.
|
wizzyp
Member
|
22. tammikuuta 2012 @ 21:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis täh? tuossahan on selvät todisteet niistä kuvineen. ja anturit eivät ole perseellään kun boxed jäähyllä lämmöt huiteli aivan taiviassa jatkuvasti, samoin freeezer 7 prolla.
Aivan sama minulle mitä te sanotte.
|
Mainos
|
  |
|
Member
|
23. tammikuuta 2012 @ 20:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitän ja kumarran.
|