User Käyttäjä Salasana  

perjantai 18.7.2025 / 16:21
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > acer aspire m5201 phenom 9550 päivittäminen?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Acer Aspire M5201 Phenom 9550 päivittäminen?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Cyberwulf
Suspended due to non-functional email address
_
7. syyskuuta 2009 @ 20:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei,

Minulla on noin vuoden vanha Acer Aspire M5201 jossa Phenom x4 9550 2,2 Ghz neliydin prossu AM2+ kantaan. Olen jonkun aikaa miettinyt päivittää sen prosessorin hiukan nopeampaan, AMD Phenom II X4 940 3.0 Ghz prossuun mutta olen vähän epävarma josko minun Aspire edes tukee koko prosessoria?

Koneessa on emolevynä Acer RS780HVF josta en löydä mitään oikein mistään (taitaa olla joku täys nolla emolevy)... pelkkää arvailuja siitä mitä siihen oikein sopii laittaa. Yhdessä foorumissa väittivät että kyseinen emolevy ei tue nopeampia prossuja koska ne ovat 125 Wattisia (nykinen Phenom 9550 kuluttaa vain 95 Wattia). Toisessa foorumissa joku kirjoitti että kyseinen emolevy tukisi jopa 140 Wattisia AM2+/AM3 kannan prossuja?! Mutta asiakirja mihin hän viittasi ei ollut olemassa joten mietin että kyseinen oli vaan arvaillut.

Itse selvitin että emolevy on microATX emo jossa AMD 780G piirisarja... Aspiressa on myös 400 W virtalähde. Jaksaako edes virtalähde jos päivittää prossun?

Onko kukaan päivittänyt Acer Aspire M5201 Phenom 9550 konetta onnistuneesti ja voiko siihen laittaa nopeamman prossun ilman että tarvitsee emolevyä ja virtalähdettäkin vaihtaa?
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > acer aspire m5201 phenom 9550 päivittäminen?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy