Tervepä terve, nyt on tilanne sellainen, että teen sitten minkä sortin muutoksen tahansa BIOS:n kautta kellotaajuuksiin, voltteihin tai mihinkään muuhun ylikellotukseen liittyvään, ei kone enää suostu käynnistymään. Tai kyllä kone "käynnistyy" eli tuulettimet käynnistyvät mutta mitään ei tapahdu.
Kuulostaako tämän sortin vika BIOS:n ongelmalta, ihan fyysiseltä ongelmalta vai joltain muulta? Sen verran olen saanut googletettua, että olen ottanut C1E:n sekä Spread Spectrumin pois päältä kun jossain näin neuvottiin. Ei tosin auttanut. Lämmöt kunnossa, ajurit kunnossa, käyttis on Win XP 32bit. Vielä en ole kehdannut päivitttää BIOSia kun siitä nyt ei koskaan mitään hyvää kuule.
Nykyisen pumpun speksit:
MSI 790GX-G65 -emo
AMD 955 BE -prossu 4GB 1333mhz kingstonia
1TB WD BC -kovo
ATI 4890 -näyttis
Lainaus:Vielä en ole kehdannut päivitttää BIOSia kun siitä nyt ei koskaan mitään hyvää kuule.
Nyt kuulet. Ainakin viis kertaa olen päivittänyt biosia ja aina ihan onnistuneesti. Joskus jostain ongelmasta johtuen ja joskus ihan vaan uudemman version takia. Sen voisi antaa neuvoksi, että jos päivittää niin kannattaa tallentaa uusi biosi ensin koneelle eikä suoraan verkosta päivitä. Ja kyllä tuo ongelma saattaisi biosista johtua.