Blue Screen ilmaantui, kun oli samaan aikaan sekä nettisivu että sähköposti ja muutama muistio auki ja olin kirjoittamassa Mp3Tagilla filunimiä. Koneeseen oli liitetty myös ulkoinen kiintolevy firewire-piuhalla, vaikka varsinaista aktiivista kirjoitustyötä levy ei tällöin tehnyt. Sieltä oli vain yksi tiedosto näkyvissä.
Mitään uutta en ole vähään aikaan asennellut tai kokeillut.
Kattelin jo noita koodeja. Esimerkiksi tätä 0x84E0E584 ei vastaa yhtään sivua. Ei siis mitään hajua, mistä ongelma johtui.
Viime aikoina olen kiinnittänyt huomiota siihen, että virtalähde on huomattavan lämmin (lähes kuuma) verrattuna esimerkiksi tähän ulkoisen levyn virtalähteeseen. Se myös sirisee. Voisko BS johtua ylikuumenemisesta? Voiko virtalähdettä mitenkään testata, että se on varmasti loppu. Ei tekisi mieli enää ostaa uutta näin vanhaan toosaan kuin aivan pakosta, vaikkei sekään houkuttele, että emolevy kärähtää.
Tossa sähköjohdossa on muuten yhä alkuperäinen tarra 90 W. Tämä kone ei ole ikinä ollut yhtä kovassa rääkissä kuin mitä se on nyt viime aikoina ollut (vanhoilla päivillään).
Eilen otin tuon PC Wizardin uudestaan. Myöhään yöllä vielä asensin ja testasin. En tajunnut laittaa numeroita muistiin, mutta voin vaikka vannoa, että myös levyn lämpö alkoi silloin vitosella.
Nyt ACPI Thermal Zone on pyörinyt 53-58 asteen välillä. Levy on parhaillaan 46 astetta. Viime viestin perusteella lämmöt olisivat siis nousseet. Muuta ei sitten tuossa näykään. Everestin mukaan prosessorin lämpö oli eilen lähes 60 astetta.
Pohja on jatkuvasti cd-aseman alta todella kuuma, vaikkei asema ole ollut edes käytössä. Vaikken ole tietoisesti asiaan kiinnittänyt erityisemmin huomiota, joku alitajuinen aisti vaan sanoo, että kone hehkuu näppäimiltään ja ympäristöstään lämpimämmin kuin ennen. Olen jopa asentanut tähän oman keikkuvirityksen, että ilma pääsisi kiertämään alakautta. Tässä toosassa on (sivujen ohella) ritilät pohjassa!!!