User Käyttäjä Salasana  

tiistai 8.7.2025 / 01:54
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > buffalon ulkoinen kovalevy, kone ei tunnista
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Buffalon ulkoinen kovalevy, Kone ei tunnista
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
kankan
Newbie
_
12. tammikuuta 2010 @ 11:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on ollut reilun vuoden Buffalon ulkoinen kovalevy ja se on toiminut viime viikonloppuun asti hyvin, mutta eilen se ei enään toiminutkaan. Näyttää että se saisi virtaa ja kun sen yhdistää koneeseen, niin siinä kuuluu samat äänet kuin ennenkin, ainut ettei kone tunnu tunnistavan sitä. Meillä on kaksi konetta, toinen compag ja toinen hp, kummassakin vista ja ei toimi kummassakaan. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia ubs-portteja, mutta mitään ei tapahdu.

Joten osaisiko kukaan neuvoa että voisinko minä tehdä tuolle itse jotain että saisin sen taas näkymään, vai onko se vietävä huoltoon?
Member
_
12. tammikuuta 2010 @ 12:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Outoa, että Buffalo ei näy kummassakaan PC:ssä.

Voisit ladata USBDeview v1.50-ohjelman tuolta:
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html

Pura se.

Älä pidä Buffaloa kiinnitettynä koneeseen.

Aja USBDeview.exe.

Etsi Buffalo USB-massamuistilaite listasta.

Klikkaa sitä hiiren oikealla korvalla ja "Uninstalloi" Buffalo (kaikki mitä ko. laitteen osalta listalta löytyy)

Liitä Buffalo uudelleen PC:seen, jolloin se pitäisi löytyä uutena laitteena.

Tovottavasti alkaa toimia.

kankan
Newbie
_
12. tammikuuta 2010 @ 12:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä sain tehtyä noi ensimmäiset kohdat, mutta en löytänyt siitä listasta mtn viittauksia edes tohon buffaloon, pitäisikö ne olla ihan buffalon nimellä, vai jollain toisella?
Member
_
12. tammikuuta 2010 @ 12:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelmaa ei tule, vaikka poistat listalta kaikki "Mass Storage"-merkinällä olevat laitteet.
Poistetut ilmestyvät seuraavan kerran liitettynä "Löydetty uusi laite" ilmoituksella.

kankan
Newbie
_
12. tammikuuta 2010 @ 14:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tein nyt niinkuin neuvoit, mutta minkäänlaista tulosta ei syntynyt, vieläkään ei kone tunnista tota kovoa. Se ei ilmoita edes mtn kun kovon liittää koneeseen.
Member
_
12. tammikuuta 2010 @ 14:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos muut laitteet, esim. usb-muistitikut, toimivat koneessa ja se löytää ne nyt uusina laitteina, ei järjestelmässä ja sen usb-ohjaimissa pitäisi olla vikaa, mikä oli todennäköistä jo siksikin, että vika ilmaantui yhtä aikaa molempiin PC-laitteisiinne.

Olisiko mahdollista, että Buffalon usb-johto olisi vahingoittunut, siitä huolimatta, että se saakin siitä kuitenkin virtaa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. tammikuuta 2010 @ 19:19

kankan
Newbie
_
12. tammikuuta 2010 @ 21:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, kaikki muut usb-laitteet toimii, mutta ei toi, varmaan se on nois johoissa vikana. Pitää huomenna koittaa löytää jostain toiset johdot joilla kokeilla.
Mainos
_
__

_
annamoi
Newbie
_
8. helmikuuta 2010 @ 18:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on iha sama ongelma, mut toi mun buffalo pitää jotain ihme ääntä, sellasta et siel ois joku levy jumis?
Tein kaikki mitä Kasavuori sanoi, mutta se jumittui siihen kun yritin Uninstalloida. Se ei poistanu sitä eikä mitään. Liitin sitten muistin koneeseen ja mitään ei tapahtunut. Voiko se olla rikki se muisti ja voikohan sen korjata jossain?
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > buffalon ulkoinen kovalevy, kone ei tunnista

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy