Cmos checksum error
|
|
shnigi
Senior Member
3 tuotearviota
|
23. tammikuuta 2010 @ 19:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Vaihdoin eilen vanhan hd 3850 uuteen hd 5770 näyttikseen jonka jälkeen bios näyttää erroria aina käynnistäessä: "cmos cheksum error - setup default loaded" jonka jälkeen on f1 continue tai del enter setup. Otin koneesta piuhat irti ja patterin pois pariks minuutiks, silti sama error. F1 ku painoin niin latas windowsin ja hyvin toiminut silleen. Mutta miks tulee toi error ? Onko biosin patteri loppumas vai jotain muuta ? Mistä tommosen patterin vois ostaa ?
|
Moderator
|
23. tammikuuta 2010 @ 21:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Mutta miks tulee toi error ?
Tuleeko joka kerta?
Lainaus: Mistä tommosen patterin vois ostaa ?
Otat sen alkuperäsen pariston mukaan ja marssit lähimpään prismaan ja pyydät myyjältä samanlaisen.
Säännöt
Ubuntu is an African word meaning "I cant configure Debian"
Kun raportoit tuplaketjua, laita ketjun URL mukaan raporttiin, helpottaa elämää. :)
"Poliisilla on asiakas oikeassa ja pamppu vasemmassa."
|
shnigi
Senior Member
3 tuotearviota
|
24. tammikuuta 2010 @ 00:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Betrayed: Lainaus: Mutta miks tulee toi error ?
Tuleeko joka kerta?
Kolme kertaa oon nyt käynnistäny ja joka kerta on tullu.
|
MikroMake
AfterDawn Addict
|
24. tammikuuta 2010 @ 06:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black
|
shnigi
Senior Member
3 tuotearviota
|
24. tammikuuta 2010 @ 20:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt vaihoin uuden patterin ja sama cmos checksum error tuli. Pistin biosista load default setup ja sitte silti tuli sama errori. Eipä lähteny patterin vaihdolla. Miks toi error tuli hetiku vaihdoin uuden näyttiksen ? Ja mulla on uusin bioski käytössä...
Kokeilin äsken clearata ton cmossin noilla jumppereilla, ei mitään vaikutusta vissiin tuli ilmotus että last time boot failed tai post error tai jotain vastaavaa. Checksumia en enää nähnyt mutta toi post error tuli pari kertaa, f1 jatkaa kyllä windowsiin mutta miks se errori nyt vaihtu ? Ja sittenku windowsiin on päästy tää toimii moitteetta.
Virtalähteessäki pitäs riittää joku 200 wattia ylimäärästä ku katoin calculatorista.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2010 @ 22:31
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
26. tammikuuta 2010 @ 08:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti shnigi: Nyt vaihoin uuden patterin ja sama cmos checksum error tuli. Pistin biosista load default setup ja sitte silti tuli sama errori. Eipä lähteny patterin vaihdolla. Miks toi error tuli hetiku vaihdoin uuden näyttiksen ? Ja mulla on uusin bioski käytössä...
Kokeilin äsken clearata ton cmossin noilla jumppereilla, ei mitään vaikutusta vissiin tuli ilmotus että last time boot failed tai post error tai jotain vastaavaa. Checksumia en enää nähnyt mutta toi post error tuli pari kertaa, f1 jatkaa kyllä windowsiin mutta miks se errori nyt vaihtu ? Ja sittenku windowsiin on päästy tää toimii moitteetta.
Virtalähteessäki pitäs riittää joku 200 wattia ylimäärästä ku katoin calculatorista.
No kun minä vaihoin samat näyttikset keskenään joulukuussa, tuli sama mulle, mutta se tuli vain kerran, eikä sitä herjannut sen jälkeen, kun latasin default asetukset. Kyseessä Asus M4A78-EM emo.
Ja toi mun emo /oli/ reilu 2kk vanha. Parin päivän päästä virttis meni käräyttämään emon:S.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. tammikuuta 2010 @ 08:33
|
shnigi
Senior Member
3 tuotearviota
|
26. tammikuuta 2010 @ 16:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MarsWin: No kun minä vaihoin samat näyttikset keskenään joulukuussa, tuli sama mulle, mutta se tuli vain kerran, eikä sitä herjannut sen jälkeen, kun latasin default asetukset. Kyseessä Asus M4A78-EM emo.
Ja toi mun emo /oli/ reilu 2kk vanha. Parin päivän päästä virttis meni käräyttämään emon:S.
Hmm tänään mulla ei tullut tota erroria vaikka 4 päivää sitä näyttikin, saa nähä tuleeko seuraavalla bootilla. No enivei aloin miettimään oisko virtalähteessä sittenkin liian vähän tehoja, toivottavasti ei mulla posahda :P
Jooh sieltä se error taas tuli kun käynnistin, se on nyt kaks kertaa jättäny tulematta ja sit taas tuli, jotain nyt kyl kusee maagisesti..?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. tammikuuta 2010 @ 20:16
|
Mainos
|
  |
|
shnigi
Senior Member
3 tuotearviota
|
27. tammikuuta 2010 @ 18:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Näyttää siltä että virheilmoitus muuttu: last boot fail or POST interrupted. Tommosta se iskee nytten. Flashasin biosin äsken uudestaan, ei mitään apua. Missä vika ? En pääse kellottamaan kun ei suostu buuttaamaan suoraan.
http://forums.amd.com/game/messageview.c...threadid=123849
Tuolla vikassa viestissä kommenttia, onko tää nyt näyttiksen vika ? >_>
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. tammikuuta 2010 @ 19:10
|