dell optiplex gx270 apuja ongelmiin kone jumittaa
|
|
Junior Member
|
25. maaliskuuta 2011 @ 12:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei! mulla olisi kyseinen kone ja siihen on menty bios päivittämään mikä aiheuttaa sen ongelman etää, kun poltat dvd-levyä niin polttonopeuden muuttaminen ei vaikuta mitään vaan ohjelma polttaa 1,2x nopeudella ainoastaan ja kun, rupeat lataamaan utorrentilla niin vetää koneen melko tukkoon pitkäksi aikaan. Biossin tiedän aiheuttavan tätä koska mulla oli toinen tällänen kone ja menin hölmö päivittämään biossin uudempaan ja alko nuo ongelmat heti. alkuperäinen biossi ei aiheuttanu mitään ongelmia. alkuperäinen biossi oli A02 ja nyt on A06. nämä on vanhoja työ koneita ja siellä firmassa näihin osaan koneista on päivitetty biossi. koneita on noin 80kpl joten on melko iso homma lähteä etsimään päivittämätöntä konetta. jos täältä löytyisi dell tai muuten asiantuntijoita jotka osais auttaa.
|
bb10
Member
|
26. maaliskuuta 2011 @ 18:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti harlikka: Hei! mulla olisi kyseinen kone ja siihen on menty bios päivittämään mikä aiheuttaa sen ongelman etää, kun poltat dvd-levyä niin polttonopeuden muuttaminen ei vaikuta mitään vaan ohjelma polttaa 1,2x nopeudella ainoastaan ja kun, rupeat lataamaan utorrentilla niin vetää koneen melko tukkoon pitkäksi aikaan. Biossin tiedän aiheuttavan tätä koska mulla oli toinen tällänen kone ja menin hölmö päivittämään biossin uudempaan ja alko nuo ongelmat heti. alkuperäinen biossi ei aiheuttanu mitään ongelmia. alkuperäinen biossi oli A02 ja nyt on A06. nämä on vanhoja työ koneita ja siellä firmassa näihin osaan koneista on päivitetty biossi. koneita on noin 80kpl joten on melko iso homma lähteä etsimään päivittämätöntä konetta. jos täältä löytyisi dell tai muuten asiantuntijoita jotka osais auttaa.
jumittaako myös esim jossain pelissä (3 sek. tauko)?
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
26. maaliskuuta 2011 @ 18:54 |
Linkki tähän viestiin
|
BIOS:n ja sieltä DMA siirto päälle IDE:n. Käyttiksessä sama homma.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
|
Junior Member
|
26. maaliskuuta 2011 @ 21:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest: BIOS:n ja sieltä DMA siirto päälle IDE:n. Käyttiksessä sama homma.
hieman tarkemmin jos sais ton säätöohjeen etten pistä konetta totaalisesti jumiin. elikkä mihin paikkaan pitäs koneessa mennä että, säädöt onnistuu.
|
Junior Member
|
26. maaliskuuta 2011 @ 21:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bb10: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti harlikka: Hei! mulla olisi kyseinen kone ja siihen on menty bios päivittämään mikä aiheuttaa sen ongelman etää, kun poltat dvd-levyä niin polttonopeuden muuttaminen ei vaikuta mitään vaan ohjelma polttaa 1,2x nopeudella ainoastaan ja kun, rupeat lataamaan utorrentilla niin vetää koneen melko tukkoon pitkäksi aikaan. Biossin tiedän aiheuttavan tätä koska mulla oli toinen tällänen kone ja menin hölmö päivittämään biossin uudempaan ja alko nuo ongelmat heti. alkuperäinen biossi ei aiheuttanu mitään ongelmia. alkuperäinen biossi oli A02 ja nyt on A06. nämä on vanhoja työ koneita ja siellä firmassa näihin osaan koneista on päivitetty biossi. koneita on noin 80kpl joten on melko iso homma lähteä etsimään päivittämätöntä konetta. jos täältä löytyisi dell tai muuten asiantuntijoita jotka osais auttaa.
jumittaako myös esim jossain pelissä (3 sek. tauko)?
ei ole tullu kokeiltua kun ei tän koneen tehot riitä kunnon pelaamiseen
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
26. maaliskuuta 2011 @ 21:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti harlikka: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest: BIOS:n ja sieltä DMA siirto päälle IDE:n. Käyttiksessä sama homma.
hieman tarkemmin jos sais ton säätöohjeen etten pistä konetta totaalisesti jumiin. elikkä mihin paikkaan pitäs koneessa mennä että, säädöt onnistuu.
BIOS en osaa sanoo, joka koneessa erilainen. DMA siirto Ohjauspaneeli - järjestelmä - laitehallinta ja sit kai IDE/ATAPI ohjaimet.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
|
jamppa67
Junior Member
|
26. maaliskuuta 2011 @ 21:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo bios päivitys tuskin aiheuttaa ongelmiasi. Oletko tarkistanut cd -asemasi firmwaren? Dell sivuilta löytyy service tag tunnisteen avulla todennäköisesti myös cd -asemaasi uudempi FW. Lisäksi tiedän, että tietyillä Optiplex malleilla saattaa verkko jumitella vanhemmilla ajureilla. Päivitä siis verkkokorttisi ajurit ja mahdollisesti tuo cd -aseman FW ensin. Ja jos koneesi hidastelee muutenkin niin vika voi löytyä virtalähteen tuulettimesta eli ts. lämmöistä. Tarkista samalla, että virtalähteen tuuletin pyörii kunnolla.
P.S. Pistä mulle viesti privana mikäli haluat luopua yhdestä GX270 SFF mallin (se pienikoppainen siis) toimivasta virtalähteestä. Kiitos.
|
Junior Member
|
26. maaliskuuta 2011 @ 23:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jamppa67: Tuo bios päivitys tuskin aiheuttaa ongelmiasi. Oletko tarkistanut cd -asemasi firmwaren? Dell sivuilta löytyy service tag tunnisteen avulla todennäköisesti myös cd -asemaasi uudempi FW. Lisäksi tiedän, että tietyillä Optiplex malleilla saattaa verkko jumitella vanhemmilla ajureilla. Päivitä siis verkkokorttisi ajurit ja mahdollisesti tuo cd -aseman FW ensin. Ja jos koneesi hidastelee muutenkin niin vika voi löytyä virtalähteen tuulettimesta eli ts. lämmöistä. Tarkista samalla, että virtalähteen tuuletin pyörii kunnolla.
P.S. Pistä mulle viesti privana mikäli haluat luopua yhdestä GX270 SFF mallin (se pienikoppainen siis) toimivasta virtalähteestä. Kiitos.
cd-aseman FW on päivittetty ensimmäisenä. tuuletin toimii normaalisti ja kaikki mahdolliset ajuritkin on päivitetty. netti toimii kyllä lostavasti mutta tosiaan noita ongelmia on levyn poltossa ja kun, lataa Utorrentilla niin silloin kone jumittaa kovasti. esim jos yrittää soittaa musaa playerillä niin musa pätkii todella pahasti. niin se bios se toinen kone joka mulla oli niin siinä kaikki tosiaan toimi loistavasti siihen asti kun, päivitin biossin niin sitten ei enään toiminukkaan.
|
jamppa67
Junior Member
|
27. maaliskuuta 2011 @ 09:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkista ettei koneesi emolevyllä ole pullistuneita tai vuotaneita kondensaattoreita siinä prosessorin vieressä. Jos näin on niin vika on sitten emolevyssä. Muussa tapauksessa vikaa voisi hakea vaihtamalla Utorrent ohjelmaversio ja itse cd-asema.
|
Junior Member
|
27. maaliskuuta 2011 @ 13:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Utorrent versio on sama kuin, siinä koneessa mikä toimi ennenkuin menin kokeilemaan biossin päivitystä siinä oli biosrevision A02 ja tää on kolmas samanlainen kone mikä tökkii missä on tuo biossi päivitetty. myös tiedostojen siirto toiselle kovalevylle kestää paljon normaalia kauemmin ja joku isompi pakatun tiedoston purkaminen. eikä näkyny olevan pullistuneita tai vuotaneita konkkia.
|
jamppa67
Junior Member
|
27. maaliskuuta 2011 @ 14:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Junior Member
|
27. maaliskuuta 2011 @ 14:44 |
Linkki tähän viestiin
|
|
jamppa67
Junior Member
|
27. maaliskuuta 2011 @ 15:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Entä oletko ajanut Dell diagnostiikan? Ettei vaan olisi kiintolevysi sanomassa (sattumalta) itseään irti?
Et ole maininnut, mutta oletan että olet siirtänyt kiintolevyäsi rungosta toiseen ja laitat nuo ongelmat vaan sen bios version piikkiin. Jos kiintolevylläsi ei ole Dell utility partitiota niin voit ladata diagnostiikan Dell sivuilta ja polttaa sen jollakin toimivalla koneella cd:lle. Sillä diagnostiikka cd:llä voi sitten käynnistää koneen esim. kiintolevytestiä varten.
Niin ja jos päädyt kuitenkin heittämään koneesi kierrätykseen niin olen edelleenkin kiinnostunut siitä virtalähteestä. Kiitti.
|
Mainos
|
  |
|
Junior Member
|
27. maaliskuuta 2011 @ 23:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jamppa67: Entä oletko ajanut Dell diagnostiikan? Ettei vaan olisi kiintolevysi sanomassa (sattumalta) itseään irti?
Et ole maininnut, mutta oletan että olet siirtänyt kiintolevyäsi rungosta toiseen ja laitat nuo ongelmat vaan sen bios version piikkiin. Jos kiintolevylläsi ei ole Dell utility partitiota niin voit ladata diagnostiikan Dell sivuilta ja polttaa sen jollakin toimivalla koneella cd:lle. Sillä diagnostiikka cd:llä voi sitten käynnistää koneen esim. kiintolevytestiä varten.
Niin ja jos päädyt kuitenkin heittämään koneesi kierrätykseen niin olen edelleenkin kiinnostunut siitä virtalähteestä. Kiitti.
kiintolevyt on tullu siirrettyä koneesta toiseen.ajoin chkdsk:n mutta, sen mukaan levy on kunnossa. toi dellin oma vaikutti hankalalta. olisko tiedossa jotain helppoa ohjelmaa millä levyn kunnon vois tarkistaa. levy on maxtor stm380215a
|