Terve vain kaikille,
Elikkäs minulla on sellainen ongelma, että minun GF 9800 GX2 käy liian kuumana. Lepotilassa näyttiksen lämmöt pyörivät siinä 88 - 92 asteessa, joka on tuhottoman paljon. Rasituksessa läämmöt nousevat yli 120 asteeseen jonka jälkeen tietokone tilttaa.
Outoahan tässä on se, että noin vuosi sitten kun ostin näyttiksen pystyin hienosti pelailee pelejä ja näyttis ei tarvinnut mitään ylimääräsiä jäähdytysksiä. Nytten voin pelata pelejä vain, jos pyötä tuuletin puhaltaa koko ajan näyttikseeni, muuten kone tilttaa kuten jo aikasemmin selitin.
Ostin tässä pari päviää sitten Armor+ LCS nimisen kopan, kopassa on siis integroituna vesijäähdytys joka tosin on vain käytössä tällä hetkellä prosessorilla. Kopan mukana tuli valmiiksi 230 tuuletin kyljessä puhaltamassa näyttikselle ja laitoin extrana pohjalle näyttikseen puhaltamaan 2x Nexuksen 120 tuuletinta.
Noh, näyttis kuumeenee vieläkin, tuulettimista huolimatta sen verran että tilttaa. Eli tarvitsen vieläkin tuota pyötä tuuletinta.
Itse ajattelin vielä tänään kokeilla laittaa kaksi 80mm tuuletinta suoraan näyttiksen kylkeen kiinni, mutta tuskin auttaa juurikaan mitään.
Eli tietääkö joku miten näyttiksen voisi saada pysymään kylmempänä
ja minkä takia vuosi sitten (Kun näyttis olis vielä uusi ja ostettu) ei ylikuumentunut noin paljon ja pysytin pelailee pelejä ilman tilttausta ilman lisätuuletusta (voisiko syy olla pölynkertyminen näyttikseen, joka aiheuttaa ylikuumenemisen?
Onko ainut ratkaisu tässä tilanteessa ostaa ylikallis vesiblokki GF 9800 GX2:lle ja mistä sellaisen voisi ostaa luotettavasti?
Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5N-T Deluxe | XFX GeForce 9800 GX2 | 8GB DDR2 | Samsung Spinpoint F1 750GB | Seagate Barracuda 1TB | Thermaltake Armor+ LCS-vesijäähdytys
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. heinäkuuta 2009 @ 09:30
|