Nyt hajosi Fatal1tyn kuulokkeet. Ääni ei kuulu kuin todella vaimeasti, riippumatta äänenvoimakkuuden säätämisestä. Noh, aloin purkaamaan ja tutkittuani kuulokkeiden elementit, ei niissä näkynyt vikaa olevan. Sitten lähdin jotkoa tutkimaan ja avasin tuon säätövempeleen, jossa o siis mikin kytkin ja äänenvoimakkuuden säätö. Siellähän se vika olikin, kuulokkeelle lähtevästä johdosta 3 niistä viidestä säikeestä olivat irronneet piirilevyn liitoksesta.
Miten tuon korjaisi? Se kontakti siihen piirilevyyn on hoidettu jollain liiman näköisellä tavaralla, joten kävin Motonetissä ja löysinkin sähköä johtavaa "maalia", joka olikin suhteellisen kallista. 3g putkilo reilu 20?, samallahan hinnalla saa jo melkeinpä uudet kuulokkeet :D
Onkohan tuo kyseinen "maali" ainoa vaihtoehto, vai saako sen korjattua jollain tavallisella pikaliimalla?
Vähän menee OT, mutta itselläni hajosi myös taannoin Fatal1tyn headsetistä jotain siitä säätöpalikasta (mikki ei toiminut, äänet kyllä). Avasin ja sain korjattua ihan kolvaamalla yhden liitoksen uusiksi. Liekö jotain yleisempääkin vikaa moisten kanssa...?
Oletkos muuten varma, että se liitos itsessään on hoidettu liimalla, eikä kyseessä ole vain kuumaliima joka pitää johdon paikoillaan? Ainakin itse muistelisin että jonkun verran kuumaliimaa löytyi tuon sisältä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Irratium: Oletkos muuten varma, että se liitos itsessään on hoidettu liimalla, eikä kyseessä ole vain kuumaliima joka pitää johdon paikoillaan? Ainakin itse muistelisin että jonkun verran kuumaliimaa löytyi tuon sisältä.
No niinhän minä ajattelinkin, että kolvia tarvitaan. Nyt tarkemmin ajateltuna se onkin varmaan kuumaliimaa pitämään johdot paikoillaan, aika reilun näköisesti näkyi olevan. Sama juttu kuin Kajtulla, kovassa repäisyssä lähti. Oli kiertynyt tuolin käsinojaan johto, ja tuolista lähtiessäni kiireellä lähti kuulokkeetkin.
Noh, pitänee hakea uudet ja etsiä tuolta varastosta kolvia :D