User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 23.7.2025 / 02:34
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > huono 3dmark tulos?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Huono 3dmark tulos?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Espi10
Junior Member
_
2. heinäkuuta 2009 @ 02:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koneeni tiedot:
Näyttis: radeon 4890HD
Emolevy: asus m4a78
Prosessori: AMD Phenom II X4 955 (3,2 ghz) ei kellotettu
Muisti: dual channel 2x2gt = 4gt

Tällä koneella sain 3dmarkissa 10252 pistettä
Cpu 10762 ja Grafiikka 10092
Onko tulos oikea meinaan itse odotin paljon korkeampaa tulosta?
Voisiko tulos johtua koneen kuumenemisesta (tuuletin testin aikana kuin suihkumoottori) ?
Senior Member

12 tuotearviota
_
2. heinäkuuta 2009 @ 10:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no onhan 10k aika vähän kun itse saan omalla kokoonpanolla 8-9k ja mulla on: radeon hd 4670, athlon x2 7750 ja 2gb keskusmuistia
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
2. heinäkuuta 2009 @ 12:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko muistit identtiset arvoiltaan?

Mulla joskus vanha raato, 200/266MHz tukeva emo, 512MB 266MHz CL2.5, lisäsin 512MB 400MHz CL3 kamman. 3dMark 3 tulos ei noussut kuin pisteen pari.
Luulen että syy oli, että kellot meni 200MHz pohjalle ja latenssi molemmille se 3, joten hidasti niin paljon vanhaa kampaa, ettei muistin tuplaus hyödyttänyt mitään. (Jäi ostamatta se kampa)

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Senior Member

5 tuotearviota
_
2. heinäkuuta 2009 @ 12:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko kyseessä Vantage? Silloin nuo taitaa olla ihan oikeat pisteet.

Senior Member

6 tuotearviota
_
2. heinäkuuta 2009 @ 20:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ransester:
Onko kyseessä Vantage? Silloin nuo taitaa olla ihan oikeat pisteet.

Itse katselin ihan samaa.
Senior Member

17 tuotearviota
_
2. heinäkuuta 2009 @ 20:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Todennäköisesti Vantage joka on tullut CD:llä näytönohjaimen mukana...?

HAF932, ASUS RampageII Extreme, INTEL i7-960/4Ghz +V8, Ati HD5970, 6GB/1600Mhz DDR3, OCZ RevoDrive X2/SSD, Windows7 Ultimate ynm.
Espi10
Junior Member
_
3. heinäkuuta 2009 @ 00:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo netistä saatu vantage on, eli ei syytä huoleen vai?
BeforeDusk: Ja tolla 2x2gt muistilla tarkotin että se on dual channel 4gt eli siis yksi osa.

Voisiko korkeilla lämmöillä olla vaikutusta asiaan kun näyttiksen lämmöt on lepotilassaki yli 60?
PeteTK
AfterDawn Addict
_
3. heinäkuuta 2009 @ 00:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Riippuu siitä mikä on korkea lämpötila.

Tehomylly.
Espi10
Junior Member
_
3. heinäkuuta 2009 @ 00:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
cpu 42, system 50 ja näyttis 60 astetta. Onkohan ok lämmöt?
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
3. heinäkuuta 2009 @ 10:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Espi10:
BeforeDusk: Ja tolla 2x2gt muistilla tarkotin että se on dual channel 4gt eli siis yksi osa.

Voisiko korkeilla lämmöillä olla vaikutusta asiaan kun näyttiksen lämmöt on lepotilassaki yli 60?
Ja mä tarkoitin, että onko molemmat kammat, sama MHz, samat latenssit CL*-*-*?
Identtiset kammat vai eri valmistaja tai malli?

p.s. Dual Channel standardi ei edes vaadi, että muistit olis saman kokoiset. Käytäntö on ihan eri asia sitten.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. heinäkuuta 2009 @ 10:54

Espi10
Junior Member
_
3. heinäkuuta 2009 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BforeDusk:

Ja mä tarkoitin, että onko molemmat kammat, sama MHz, samat latenssit CL*-*-*?
Identtiset kammat vai eri valmistaja tai malli?

p.s. Dual Channel standardi ei edes vaadi, että muistit olis saman kokoiset. Käytäntö on ihan eri asia sitten.
Joo mun moka mutta siis tarkotin sitä että samalta valmistajalta on ostettu tämä muistaakseni
Espi10
Junior Member
_
22. heinäkuuta 2009 @ 15:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko se outoa että kaveri sai 3d mark vantagessa sitten 31000 prosessori pistettä intel dual core e8500 prosessorilla vai onko tuo vain niin paljon parempi kuin phenom x4 955?
Senior Member

6 tuotearviota
_
22. heinäkuuta 2009 @ 16:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko se outoa että kaveri sai 3d mark vantagessa sitten 31000 prosessori pistettä intel dual core e8500 prosessorilla vai onko tuo vain niin paljon parempi kuin phenom x4 955?

Ja minkälaisilla asetuksilla? Mitkä kellot prossulla?
Senior Member

5 tuotearviota
_
22. heinäkuuta 2009 @ 16:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikö tuo CPU-tulos muutu jos PhysX on käytössä? En ole Vantagea koskaan ajanut mutta olin kuulevinani jostain moista.

Senior Member

6 tuotearviota
_
22. heinäkuuta 2009 @ 16:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ransester:
Eikö tuo CPU-tulos muutu jos PhysX on käytössä? En ole Vantagea koskaan ajanut mutta olin kuulevinani jostain moista.

Kyllähän se taitaa hieman nousta, kun taakka siirtyy prossulta PhysX-näyttikselle.
Espi10
Junior Member
_
22. heinäkuuta 2009 @ 23:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti EeroKakko:

Ja minkälaisilla asetuksilla? Mitkä kellot prossulla?
Molemmilla vantagessa sekä prosessoreissa "tehdasasetukset"
Senior Member

3 tuotearviota
_
22. heinäkuuta 2009 @ 23:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No huhhuh, on ns. kussut sua silmään litratolkulla. Vai oletko itse nähnyt tuloksen?

Intel Q9550 || Sapphire Radeon HD 4870@799/1050 feat. AC Accelero S1 + Noctua NF-P12 || Abit IP35P || Antec Sonata III + Antec Earthwatts 500w || 4 Gt 800 Mhz DDR2 || 320 Gb Seagate + 500 Gb Lacie || Samsung 2253BW

"Why sleep if you dont dream" - Lil Wayne
Espi10
Junior Member
_
26. heinäkuuta 2009 @ 22:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aahola:
No huhhuh, on ns. kussut sua silmään litratolkulla. Vai oletko itse nähnyt tuloksen?

Ihan itse näin kun se rehvasteli miten tehokas kone on ja sanoin että katos 3dmark vantagella ni sillon tuli noin hurjat pistemäärät
AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
26. heinäkuuta 2009 @ 22:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Ihan itse näin kun se rehvasteli miten tehokas kone on ja sanoin että katos 3dmark vantagella ni sillon tuli noin hurjat pistemäärät
Ei varmasti oo ajanu perusasetuksilla, laittanu vaa mahollisimman oienet resot ja pehemnnykset sun muut.

Intel Core i5-750 @ 3,4GHz/Noctua NH-U12P/Asus HD6950 1 GB (BIOS-modattu 6970)/Gigabyte GA P55A-UD3/Antec P182B + 4x 120mm Noctua/Corsair VX550/2X G.Skill 4GB DDR3 1600MHz Ripjaws @ 1600MHz 7-8-7-24 2T/2x Western Digital Caviar SE 640Gb + Samsung Spinpoint F1 1Tb + Seagate Barracuda Green 2TB/QPad MK-85 näppis/Logitech MX518 rotta/1. näyttö Samsung Syncmaster 2333HD/2. näyttö Samsung Syncmaster T220/Win7 x64 Ultimate
Senior Member

23 tuotearviota
_
27. heinäkuuta 2009 @ 13:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Nyt on kyl joko huijattu kaverin toimesta tai sitten ohjelma on jostain iranialaisilta piraateilta:)
Toi on aikas kova tulos jopa 3dMark06:ssa.. Tietty jos on jollain typellä jäähdyttäny ja pari kipaletta GTX295:sta kellotettuna ni sitten ehkä, vaik en oikeen sittenkäs uskois.. Kylhän noi 8500:set menee ilmeisesti keposeen 4Ghz:iin, mut kuitenki 955:sessa on 4 ydintä, kun taas E8500:sessa on "vain" 2. Eli tulevaisuutta ajatellen onpi parempi nuo 4 ydintä. Kokeilkaas ihan piruuttanne esimerkiksi GTA IV:tä, asetukset molemmil korkeiks (kuiteski samat asetukset molemmille) ja FRAPS pyörimään taustalle, ni selviää et kummast koneesta löytyy peli tehoa enemmän:) Toki tuota voi kokeilla Crysikselläkin.
Tietääkseni vantage osaa hyödyntää noita useampia ytimiä. Itsel ei ole kokemuksia tosta vantagesta ku pelailen yhä XP:llä.

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
27. heinäkuuta 2009 @ 13:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nii siis kyllähän GTA IV toimii Phenomilla paremmin, koska GTA tukee neljää ydintä. Mutta kyllä se miullakin pyörii sigun kokoonpanolla ihan hyvin, mutta jos prossua ei ois kellotettu niin ei tulis mitää.

Intel Core i5-750 @ 3,4GHz/Noctua NH-U12P/Asus HD6950 1 GB (BIOS-modattu 6970)/Gigabyte GA P55A-UD3/Antec P182B + 4x 120mm Noctua/Corsair VX550/2X G.Skill 4GB DDR3 1600MHz Ripjaws @ 1600MHz 7-8-7-24 2T/2x Western Digital Caviar SE 640Gb + Samsung Spinpoint F1 1Tb + Seagate Barracuda Green 2TB/QPad MK-85 näppis/Logitech MX518 rotta/1. näyttö Samsung Syncmaster 2333HD/2. näyttö Samsung Syncmaster T220/Win7 x64 Ultimate
Senior Member

23 tuotearviota
_
28. heinäkuuta 2009 @ 12:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kokki99:
Nii siis kyllähän GTA IV toimii Phenomilla paremmin, koska GTA tukee neljää ydintä. Mutta kyllä se miullakin pyörii sigun kokoonpanolla ihan hyvin, mutta jos prossua ei ois kellotettu niin ei tulis mitää.
Ja jatkossa varmasti tulee lisää pelejä joissa noista lisäytimistä on hyötyä. Johan sieltä amd on varmaan kohta puoliin pukkaamassa 6 ytimisiä ja Inteliltäki varmaan tulee 8 ytimisiä viimestäs 2011. Tää siis oma veikkaus.

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
Senior Member

5 tuotearviota
_
28. heinäkuuta 2009 @ 13:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Luultavasti johtuu siitä PhysX:stä. Oliko kaverillasi Nvidian kortti? Prossupisteet nousevat huimasti jos PhysX on päällä jolloin fysiikat laskee näyttis.

Mainos
_
__

_
Azzo85
Member
_
28. heinäkuuta 2009 @ 16:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Varmaan aika normi tulos, itse saan 955BE @ 4GHz ja 4830-ratukat tappiin kellotettuna 14k.

Testi
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > huono 3dmark tulos?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy