User Käyttäjä Salasana  

torstai 5.6.2025 / 09:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > i7 pyörii koko ajan täysillä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
i7 pyörii koko ajan täysillä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member

6 tuotearviota
_
5. lokakuuta 2012 @ 21:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei! Minulla olisi yksi ongelma. Koneeni on uusi Asus n73-sm ja olen käyttänyt sitä noin 4 kk. Ongelmana on se, että kyseisessä koneessa i7 prosessori on kokoajan Turboboost tilassa vaikka mikään käynnissä oleva ohjelma ei sitä kylläkään vaadi. Huomasin virustorjuntaa katsoessani, että historiaan oli jäänyt 2 haittaohjelmaa, mitkä kone piti karanteenissa. Poistin nämä kyseiset ohjelmat ja ajoin Ccleanerin, mutta silti kone on yhä ärsyttävästi Turboboost tilassa ja näin ollen jäähdytin huutaa kuin viimeistä päivää, joten mikä avuksi? Ja ei mielellään windowsin uudelleen asennus vinkkejä :) Kiitoksia vastaajille jo etukäteen :D !

Seuratkaa minua myös twitterissä https://twitter.com/bassokajari !
BPVest
AfterDawn Addict
_
5. lokakuuta 2012 @ 22:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Turboboostin pitäski olla päällä. Virransäästöö haet?

Tsekkaa eka Windows virranhallinta asetukset.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Junior Member

6 tuotearviota
_
6. lokakuuta 2012 @ 13:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tiedän kyllä, miten virransäästön saa päälle ja miten se toimii. Ongelmana oli tarkemmin sanottuna että Turboboost näyttää kokoajan 2,89 GhZ molemmin puolin, vaikka mikään päällä oleva ohjelma ei tietääkseni sitä vaadikaan. Tämä ärsyttää koska silloin tuuletin puhaltaa myös täysillä ja ennen ei ole noin käynyt. Yleensä turboboost on ollut vain päällä kun jokin sovellus sitä tarvitsee, mutta nyt se on jatkuvasti päällä. Olisiko mahdollista että jokin haittaohjelma/prosessi pitäisi prosessoria jatkuvasti "turboboost" tilassa?

BPVest
AfterDawn Addict
_
6. lokakuuta 2012 @ 18:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tsekkaa tehtävienhallinnasta kuormittaisko joku softa prossua.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Junior Member

6 tuotearviota
_
6. lokakuuta 2012 @ 22:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisitteko katsoa tästä kuvasta mikä saattaisi olla syyllinen Turboboostiin, nimittäin tarvitsisin tehoja myös muuhunkin käyttöön.
https://twitter.com/bassokajari/status/...4/photo/1/large

BPVest
AfterDawn Addict
_
6. lokakuuta 2012 @ 23:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Bitcoin ja Facebook näyttäs syövän tehoo.

Junior Member

6 tuotearviota
_
6. lokakuuta 2012 @ 23:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä on tuo kyseinen "bitcoin" (en näe sitä enää?) onko listassa muuten haittaohjelmia? Ja voiko sen sulkea suoraan ilman mitään "menetyksiä"? Oho huomasin nyt olevan kyseessä jokin bitti-raha ohjelamn, mutta miksi sellainen olisi koneellani ja mistä se onvoinut tulla?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. lokakuuta 2012 @ 00:19

Junior Member

6 tuotearviota
_
7. lokakuuta 2012 @ 17:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisiko olla mahdollista, että tuo kyseinen pdlmb.exe olisikin virus? En tiedä juuri mitään bitcoin ohjelmasta, mutta alkaa tuntua siltä, että kyseinen ohjelma on tullut "kaupanpäällisiksi" jonkin muun ohjelman mukana. Yhden asian kuitenkin huomasin: Kun konetta ei ole kytkettynä internettiin tai sitä ei ole kytketty laturiin, niin ei myöskään turboboost tila ole turhaan päällä vaan toimii normaalisti. Olen etsinyt koneelta viruksia microsoft security essentialsilla (ei löytänyt mtn), Spybot search&destroylla (löysi 16 epäilyttävää ohjelmaa, pari flashistä, pari tracking cookieta joltakin epäilyttävältä sivustolta, jossa en ole käynyt). Nyt ajaa ilman nettiä Anti-Malware ohjelmaa, joka on löytänyt pari epäilyttävää tiedostoa. Miten jatkan tästä eteenpäin ja voiko sitä bitcoin ohjelmaa poistaa?

BPVest
AfterDawn Addict
_
8. lokakuuta 2012 @ 00:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bassoman:
Voisiko olla mahdollista, että tuo kyseinen pdlmb.exe olisikin virus? En tiedä juuri mitään bitcoin ohjelmasta, mutta alkaa tuntua siltä, että kyseinen ohjelma on tullut "kaupanpäällisiksi" jonkin muun ohjelman mukana. Yhden asian kuitenkin huomasin: Kun konetta ei ole kytkettynä internettiin tai sitä ei ole kytketty laturiin, niin ei myöskään turboboost tila ole turhaan päällä vaan toimii normaalisti. Olen etsinyt koneelta viruksia microsoft security essentialsilla (ei löytänyt mtn), Spybot search&destroylla (löysi 16 epäilyttävää ohjelmaa, pari flashistä, pari tracking cookieta joltakin epäilyttävältä sivustolta, jossa en ole käynyt). Nyt ajaa ilman nettiä Anti-Malware ohjelmaa, joka on löytänyt pari epäilyttävää tiedostoa. Miten jatkan tästä eteenpäin ja voiko sitä bitcoin ohjelmaa poistaa?
Voi se olla virus. Virukset yleensä nimee ittensä lähelle jotain tunnettuu softaa. Koita poistaa se Bitcoin ohjelma. Windows uusiks puhtaalla (ei palautuslevy) asennuksella nii virushommasta selviää varmasti. Vaivaa siitä on ja tiedot pitää varmuuskopioida.

Nettihomma viittais siihen et joku softa käyttää nettii ja kuormittaa samalla prossuu. Bitcoinista en osaa sanoo tarkempaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. lokakuuta 2012 @ 00:14

Mainos
_
__

_
Junior Member

6 tuotearviota
_
8. lokakuuta 2012 @ 16:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, nähtävästi kyseinen ohjelma oli virus ja skannauksen jälkeen lähti pois. Varmuuden vuoksi ajoin windowsin pari kuukautta taaksepäin, niin nyt toimii moitteettomasti :D ! Kiitoksia neuvoista :D!

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > i7 pyörii koko ajan täysillä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy