Eli olen tässä miettinyt että kannattaisiko minun päivittää pari vuotta vanhaa pakettikonetta vai ostaa ihan suosiolla uusi? tuossa uutenavuotena tulee ainakin 500? tienattua, mutta en ole vielä varma mihin sitä sijoittaa. Olenkin miettinyt uuden koneen hankintaa, mutta olen myös huomannut, että vanhankin päivittäminen voisi olla vaihtoehto. Kertokaa mielipiteenne ja jos uutta konettaa niin mitä tuohon hintaan saisi.
Tässä kaikki tieto koneesta mitä sain irti nopealla etsimisellä (lähinnä katsoin DirectX-diagnostiikkatyökalun avulla):
Prossu: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Prosessor 5200+ (2 Cpu´s), ~2.7Ghz
Näyttis:Ati Radeon HD 3450 Muisti: 2814MB RAM
Power: muistaakseni 350W, merkistä ei hajua.
Käyttis: Windows Vista 32-bit
En ole siis kauheasti tutustunut PC-rautaani, kun ei ole ollut mitenkään ajankohtaista, mutta kertokaa jos jostain saan lisää selville niin koitan parhaanimukaan etsiä. Kone on siis pari vuotta vanha Fujitsu Siemenssin paketti-vehje. Mutta siis oisiko ehdotuksia, että kannattaako päivitellä vai harkita uuden ostoa?
Jos pelikonetta (tai muuten raskaaseen käyttöön) aiot hankkia, niin lähes kaikki täytyy laittaa uusiksi. AM2-kannalle ei saa oikeen mitään järkevää prossua, ja emon vaihdon mukana täytyy vaihtaa muistitkin derkkukolmosiin. Näyttis tietysti sopii uuteen emoon, mutta ei sillä paljoakaan pelaa. Poweri kannattaa uusia, koska pakettipowerit ovat hieman vikaherkkiä eikä tuossa tehoakaan liikaa ole. Tosin Fujitsulla on ainakin joissain malleissa ollut suht laadukas Fortonin poweri. Pakettikonetta paremman kotelon saa jo neljällä kympillä joten senkin vaihto kannattaa. Mutto tosiaan, mihin käyttöön kone tulee/käytetään?
Hidas prossu ja pakettikoneen emo jonka päivitettävyys on todennäköisesti olematon tänäpäivänä, katselisin sinuna kokonaan uutta pakettia. Käyttötarkoitus tietysti olisi hyvä tietää, sillä elokuvien katseluun tai surffailuun tuo kone vielä riittää ihan hyvin. Pelikonetta uusille peleille siitä ei enää tule.
Juu ihan pelikäyttöön olisi tulossa. Kyllähän sillä nettiäkin surfailisi mutta lähinnä kunnon pelikäyttöön. Eli olette sitä mieltä, että kannattaisi kokonaan uusi kone hommata? Entäs olen myös miettinyt, että olisiko Xbox 360 tai PS3 vaihtoehto? Kun niitä ei tarvisi sitten päivitellä koko aikaa, vai saisiko tolla rahalla jo sellaisen koneen, että jaksaisi ainakin vuoden tai pari eteenpäin? Entäs jos olisi mahdollista pistää joku 100-200e vielä tohon niin parantaisko paljonkin? Sitten oli vielä tuosta näytöstä, että mulla on joku koneen kanssa samaan aikaan ostettu näyttö, Hyundai merkkinen(ei sano merkki ainakaan mulle mitään), niin tarviiko näyttöä vaihtaa, vai onko sillä niinkään väliä?
600-700 eurolla saa jo kohtuu hyvän pelikoneen, mutta on konsolikin (joidenkin mielestä, ite en tykkää) vaihtoehto. Näyttö on makuasia, vaikka eihän siihen vanhaan 17" tee mieli palata, jos pääsee joskus 24" pelaamaan. :D