Kasattu kone ei käynnisty
|
|
Spongeri
Newbie
|
28. lokakuuta 2010 @ 15:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Kasasin koneen ja nyt on semmoinen ongelma, että kone ei käynnisty. Laitan virtakaapelin seinään, käännän I/O switchin päälle -> Emolevyyn syttyy vihreä ledi. Painan virrat kotelosta päälle ja prosessorin sekä kotelon tuulettimet vain liikahtaa pikkaisen. Mitään muuta ei siis tapahdu. Vain vihreä ledi jatkaa palamistaan. Olen tarkistanut, että kaikki liittimet yms ovat kunnolla paikallaan ja sen, että ovat oikeissa paikoissaan. Voi tietysti tarkistamisesta huolimatta olla niin, että olen tehnyt jotain väärin, koska tämä on ensimmäinen kone, jonka kasaan.
Osina on:
M4A88TD- Emolevy
Phenom 2 x4 955- prossu (tuuletin Artic cooling Freezer 7)
Cx430- poweri
Antecin Three hundred gamer case- kotelo
SATA- liitännällinen kovo ja dvd asema
2x2gb A-datan muistia
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
28. lokakuuta 2010 @ 15:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Spongeri: . Voi tietysti tarkistamisesta huolimatta olla niin, että olen tehnyt jotain väärin, koska tämä on ensimmäinen kone, jonka kasaan.
Se et kasaat tontasosen koneen ekana, on epic fail.
Eka kattosin et prossun 4/8 pinninen virransyöttö on okei.
|
Junior Member
|
28. lokakuuta 2010 @ 16:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Spongeri: Kasasin koneen ja nyt on semmoinen ongelma, että kone ei käynnisty. Laitan virtakaapelin seinään, käännän I/O switchin päälle -> Emolevyyn syttyy vihreä ledi. Painan virrat kotelosta päälle ja prosessorin sekä kotelon tuulettimet vain liikahtaa pikkaisen. Mitään muuta ei siis tapahdu. Vain vihreä ledi jatkaa palamistaan. Olen tarkistanut, että kaikki liittimet yms ovat kunnolla paikallaan ja sen, että ovat oikeissa paikoissaan. Voi tietysti tarkistamisesta huolimatta olla niin, että olen tehnyt jotain väärin, koska tämä on ensimmäinen kone, jonka kasaan.
Osina on:
M4A88TD- Emolevy
Phenom 2 x4 955- prossu (tuuletin Artic cooling Freezer 7)
Cx430- poweri
Antecin Three hundred gamer case- kotelo
SATA- liitännällinen kovo ja dvd asema
2x2gb A-datan muistia
Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Pura pois kaikki ylimääräinen!
Aloita sillä että sinulla on asennettuna pelkkä prossu tuulettimineen, 1 muistikampa ja näytönohjain. Ei edes kiintolevyä.
Jos nyt käynnistyy biosiin, voit lisätä toisen muistin ja kokeilla. Sitten kiintolevy ja kokeilu. Sitte DVD asema jne.
I: Win7HP 64| AMD FX 9590| Corsair H110| Asus Sabertooth 990FX R2.0| Kingston 16GB DDR3| Asus GeForce GTX 560 Ti 448 cores| Samsung SSD 840 Pro 256 GB + 3x WD 2.0 TB Caviar Black + 2x WD 6.0 TB Red| Super Flower GK 850W| CM Storm Trooper.
II: Win7HP 64| Phenom II X6 1090T| Asus M4A87TD EVO| Kingston 8GB DDR3|Asus Radeon HD5750 512 MB|...
|
Tembba
Newbie
|
28. lokakuuta 2010 @ 20:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Tässä muutamia mitä kannattaa kokeilla:
-Tarkasta että ruuvikannakkeet mitkä tulee emolevyn alle ovat oikeissa kohdissa. Joskus ollut tuosta kiinni.
-Irrota näytönohjain ja muistit ja laita uudestaan kiinni. Tämäkin ollut monta kertaa vikana.
-Tarkasta että kaikki tarpeelliset piuhat on kiinni.
|
Member
|
28. lokakuuta 2010 @ 20:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Spongeri: . Voi tietysti tarkistamisesta huolimatta olla niin, että olen tehnyt jotain väärin, koska tämä on ensimmäinen kone, jonka kasaan.
Se et kasaat tontasosen koneen ekana, on epic fail.
Mitäs failia siinä on? Itse kasasin ensimmäisen koneeni itse vesijäähdytyksen kera.
[quote=joopa_joo]
Sillä on about 6 vuoden kokemus ohjelmoinnista ja 2 vuotta hackkeroimisestä, kuuluisuus myös steam hackereiden maailmassa jos et ole koskaan kuullut.[/quote]
*Reps*LoL*KukkuU*
|
Junior Member
|
28. lokakuuta 2010 @ 21:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuota mietin itsekin, mikä tuon ensimmäisen "tuon tasoisen" koneen kasaamisesta tekee sitten sen epic failin? Itselle tulee melkein vastaava kokoonpano, ja ensimmäinen kone jonka tulen itse kasaamaan.
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
28. lokakuuta 2010 @ 21:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mikazon: Tuota mietin itsekin, mikä tuon ensimmäisen "tuon tasoisen" koneen kasaamisesta tekee sitten sen epic failin? Itselle tulee melkein vastaava kokoonpano, ja ensimmäinen kone jonka tulen itse kasaamaan.
Vaikka se et kantsii ensin harjotella halvemmalla koneella. Voi tulla kalliit oppirahat.
Ihan sama ku ylikellotuksessa. Ei kannata ekana kokeilla sen 1000 euron prossun ja 1500 euron näyttiksien kanssa nestetyppee. Kantsii ehkä harjotella eka vähä halvemmilla :)
|
Spongeri
Newbie
|
29. lokakuuta 2010 @ 01:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä tämä kasaus nyt niin epic fail ollut. Ihan turhaan tässä vaan hätäilin, koska olisi vain pitänyt tarkistaa liittimet vielä paremmin. Se turha kiire ja intoilu siitä, että saisi jo uuden koneen toimintakuntoon vähän rokotti tota liittimien kunnolla pohjaan painamista. :) Nyt homma toimii!
|
Member
|
31. lokakuuta 2010 @ 00:50 |
Linkki tähän viestiin
|
bios päivitys jollain perus 2x ytimisellä prossulla. voi olla että emolla on orkkis bios joka ei tunnista vain prosessoria. elämä on laiffii.
|
Mainos
|
  |
|
TAIKATUKK
Junior Member
|
31. lokakuuta 2010 @ 01:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitässä nyt trollailet ja spammaat joka topicciin? Viestejäkö koitat kerätä? Juurihan siinä lukee että "Nyt homma toimii!".
Fractal Design R3 | Razer DeathAdder | Razer Lycosa | Razer Goliathus
Samsung P2450H | 1055T @ 3.8GHz | AsRock 890GX Extreme3 | Corsair HX650
Kingston 4GB 1600mHz @ 1450mHz 8-8-8-24 | MSI GTX470 1.037v 800/1600/1804mHz | Samsung F3 1TB | Noctua NH-U12P SE2 | W7 | Noctua NP-P12 x3
|