Eli oon konetta kokoomassa ja ensikertalaisena tarttisin hieman apua.
1) Tuulettimien sijoitukset
Mulla on Asrockin Z77 Pro3 emo, 3 koppatuuletinta (3 pinnisiä) ja prossutuulettimena 4 pinninen Thermalright True Spirit 120.
Emossa on 2 CPU Fan Connectoria(3 ja 4 pinninen), 2 Chassis Fan Connectoria(3 ja 4 pinninen) ja Power Fan Connector 3 pinninen.
Lähinnä siis onko parempi laittaa tuo "ylimääräinen kotelotuuletin CPU vai Power Fanin paikalle? Koppatuulettimet on takana, pohjassa ja edessä. En halunut päälle laittaa, kun Fractalin R3 kopassa pohjassa valmiina reikä(=vähemmän melua).
Näinkö?
CPU Fan Connector 4 pinninen ja prossujäähy
CPU Fan Connector 3 pinninen ja takaosan ylä tuuletin
CHA Fan Connector 4 pinninen ja etuosan ala tuuletin
CHA Fan Connector 3 pinninen ja pohjan tuuletin
Power Fan Connector 3 pinninen tyhjänä
USB-johdon nyt osasin ihan laittaa kiinni, mutta sitten on 2 pinninen(pinnit hieman erillään) power led piuha ja 2 pinninen reset sw- piuha. Emossa on Power LED Header (PLED1) ja System Panel Header (PANEL1, Black). Eikös molemmat piuhat mene System Panel Headeriin ja tuo Power LED on vain raksutuslediä varten, jota mun kopassa ei oo? Ja sitten vielä Reset SW-piuha on 2 pinninen ja paikka yks pinninen, niin mitenkä se kuuluu liittää? GND ja REST vai DUMMY ja REST?
3) Virtalähteen johdot.
Mulla on toi Golden Green Gold 80 plus. Oon saanu emoon liitettyä ton yhen virtapiuhan(ton 24 pinnisen), tuleeko Emoon kiinni jotain muuta?
Punapäiset piuhat tulee näyttikseen? Siinä on kaksi 2+6 piuhaa, joten olettaen niistä toisesta 6 kiinni. Kumpi, SLI READY vai PCI Express?
Entäs sinipäiset? PCU1 lukee. Tuleeko tähän ATX 12V Power Connector (ATX12V1) kiinni emoon?
Sitten jääkin vielä jäljelle johto, jossa on kolme isoa 4 naaraspäispinnisen kytkettyä liitintä putkeen ja sitten vielä yks pienempi erilainen 4 naaraspäispinninen. Mikäs tämä? :D
1. Kotelotuulettimet voi kytkeä CHA_FAN ja POWER_FAN -liittimiin, miten parhaiten johtojen pituudet riittävät. 4Pin CPU_FAN -paikkaan voi liittää kotelotuulettimia ja prossutuulettimen, joissa on lämpötilan mukaan säätyvä tuuletin.
2. Ohjekirjasta kannattaa selvittää liitosten sijainnit.
3. Emolevyyn kytketään se 4+4pin ATX-johto. Se 6+2pin johto on näyttiksen lisävirta.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kake41: 1. Kotelotuulettimet voi kytkeä CHA_FAN ja POWER_FAN -liittimiin, miten parhaiten johtojen pituudet riittävät. 4Pin CPU_FAN -paikkaan voi liittää kotelotuulettimia ja prossutuulettimen, joissa on lämpötilan mukaan säätyvä tuuletin.
3. Emolevyyn kytketään se 4+4pin ATX-johto. Se 6+2pin johto on näyttiksen lisävirta.
Kiitti.
1. Tämä selvä.
2. Olen kyllä katsonut ohjekirjoista niitä sijainteja, mutta en vain tiedä varmaksi kumpaan power Led piuha kuuluu ja että mihinkä toi toinen pinni tungetaan Resetti piuhasta.
3. Niin kumman 6 mä laitan siihen näyttikseen? SLI READY vai PCI Express? Vai onko väliä?
Ja jos sais vielä tietoa siitä oudosta piuhasta niin olis hienoa...
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kake41: 1. Kotelotuulettimet voi kytkeä CHA_FAN ja POWER_FAN -liittimiin, miten parhaiten johtojen pituudet riittävät. 4Pin CPU_FAN -paikkaan voi liittää kotelotuulettimia ja prossutuulettimen, joissa on lämpötilan mukaan säätyvä tuuletin.
Kiitti.
1. Tämä selvä.
2. Olen kyllä katsonut ohjekirjoista niitä sijainteja, mutta en vain tiedä varmaksi kumpaan power Led piuha kuuluu ja että mihinkä toi toinen pinni tungetaan Resetti piuhasta.
3. Niin kumman 6 mä laitan siihen näyttikseen? SLI READY vai PCI Express? Vai onko väliä?
Ja jos sais vielä tietoa siitä oudosta piuhasta niin olis hienoa...