Kone ei meinaa käynnistyä
|
|
Da_Fallen
Suspended due to non-functional email address
|
14. heinäkuuta 2009 @ 07:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo elikkä koneen käynnistys on takkuillu jo pari kuukautta. Painaa käynnistysnappia nii virta tulee päälle(Näyttöön ei tuu signaalia), valot syttyy, tuuletin alkaa hurisemaan ja koneesta alkaa kuulua raksuntaa noin 2-3 sek välein, niinku kone yrittäis lukea levyä tai jotain. Mulla ei kauheesti kokemusta ole tietokone asioista että kaikki neuvot auttaa mitä vaan mieleen tulee.
Oon koittanu formatoida. Avasin kans kopan, putsasin sisältä ja tarkistin et kaikki johot on kiinni. Apua tarttis. Kiitos.
"Can you please remind me where the fuck Ive been?"
|
MikroMake
AfterDawn Addict
|
14. heinäkuuta 2009 @ 09:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Da_Fallen: .....koneesta alkaa kuulua raksuntaa noin 2-3 sek välein.....
Ota nyt selville mistä tuo raksutus kuuluu. Jos se kuuluu kiintolevystä niin äkkiä levy vaihtoon.
Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black
|
Da_Fallen
|
16. heinäkuuta 2009 @ 07:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo hiukan tarkempaa tietoa kiitos, emmä rupee kovalevyä vaihtaa vaikka joku tuleeki noin tosta ilman perusteluja sanomaan, ei kuulu mun mielestä kovalevystä se raksutus.
|
MikroMake
AfterDawn Addict
|
16. heinäkuuta 2009 @ 08:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Da_Fallen: Joo hiukan tarkempaa tietoa kiitos......
Sun täytyy nyt selvittää mistä se raksutus kuuluu koska muuten on mahdoton tarkempia ohjeita antaa.
Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black
|
Senior Member
22 tuotearviota
|
16. heinäkuuta 2009 @ 09:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Hmm.. mullakin on joskus samanlainen "vika" Fujitsu-Siemensin Scaleo 600:ssa.
Eli joskus kun painaa päälle, alkaa kuulumaan naksuntaa eikä näyttöön tule mitään, mutta ei mielestäni kovosta, vaan jostain muualta.
EDIT: Eikun se kovon oranssi valo on päällä kokoajan, joten voisi olla kovo sullakin kyseessä.
Mitäs oot kokeillu ton jälkeen? Et varmaankaan uudelleenkäynnistystä?
Toi on hoitunut sillä, että sammutin virtanapista ja uudelleen päälle.
AMD Phenom II X3 720 @ 3.0 Ghz & AC Freezer 7 Pro | ASRock 970 Extreme4 | Kingston 2x4GB 1333MHz | HIS ATI Radeon 4770 512 MB | Kingston 120GB SSD | WD Caviar Blue 500GB | Antec 902 | XFX 550W | Windows 7 | Logitech G5 | Prodige FlatX | Acer V233H + S231HL 23"
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. heinäkuuta 2009 @ 09:07
|
Member
1 tuotearvio
|
16. heinäkuuta 2009 @ 13:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei
Minullakin on vastaavanlaista ongelmaa. Kaikki on alkanut semmoisella ongelmalla että windows XP:n käynnistys on pysähtynyt käynnistyspalkkiruutuun - lopuksi vain palkki on pysähtynyt ja kone "jumissa".
Sitten alkoi kuvailun kaltaiset ongelmat - virrat kun laittaa päälle niin optiset asemat alkavat "hurraamaan" ja sammuvat sitten muutaman sekunnin kuluttua, jonka jälkeen ei tapahdu mitään (käsittääkseni bios osiotakaan ei siis lueta). Tämän jälkeen ainut tapa on pitää käynnistysnappia pohjassa kunnes kone "sammuu" ja painaa käynnistysnappia uudelleen. Samaa prosessia joutuu tekemään kunnes kone lähtee käyntiin. Ensin mainittua vikaa ei ole kyllä sen jälkeen pahemmin esiintynyt.
Itse kuitenkin epäilen syyksi emolevyä, joka tulee pikku hiljaa tiensä päähän - ASUS A8N-SLI. Ostin vajaa kolme vuotta sitten emon käytettynä, joten käyttöikääkin alkaa olemaan. En ole jakasanut lähteä vikaa sen tarkemmin selvittämään - voihan vika olla muuallakin (virtalähde/muistit). Tappelen käynnistyksen kanssa kunnes lakkaa kokonaan käynnistymästä... Käynnistymisen jälkeen ei kuitenkaan mitään ongelmia koneen käytössä.
edit: typo
Antec P180B, Antec EarthWatt 430, Intel i5-3330, Gigabyte GA-Z77X-UD3H-WB WiFi, Sapphire ULTIMATE HD 7750 1GB GDDR5, 2x Corsair DDR3 1600Mhz 1x8GB Vengeance, Corsair Force Series 3 120Gb, Western Digital 250&500Gb and WIN 7 64-bit
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. heinäkuuta 2009 @ 13:49
|
Libbo
|
16. heinäkuuta 2009 @ 14:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on/oli itellä FS scaleon, johon on 3 kertaa vaihdettu takkuussa näytönohjain, muistit, prossu ja lankku ja aina sama vika löytyy vähän ajan kuluttua, et ei käynnisty (näyttöön ei tuu signaalia). Nykysin se ei starttaa enää ollenkaan vaikka mitä tekisi. Olen kokeillu eri muisteilla mitä kaapista löytyy ja kovojakin oo kokeillu.
Powerin oon mitannu ja se toimii ihan kunnolla.
Todennäkösesti FS:n koneet on niin susi osista kasattu et ei sil mitään tee.
Korjauksen tein ostamalla uuden koneen ja ei ainakaan FS:n konetta.
|
Troxeri
Member
1 tuotearvio
|
16. heinäkuuta 2009 @ 15:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuitenkin vikana joku naurettava jäähdytysratkaisu.. Kone ylikuumenee ja sammuu.. ja pahimmassa tapauksessa jotain hajoaa.
|
Mainos
|
  |
|
Da_Fallen
|
18. heinäkuuta 2009 @ 08:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo elikkäs tää on kans fujitsun scaleo, kone lähtee yleensä päälle ku sammuttelee ja käynnistelee, yleensä ilmankin.. taidanpas tässä ootella että toi levaa kokonaan ja sit ostaa uuen.. mutta joo mulla palaa se levyaseman valo aina ku sitä raksumista kuuluu että eikös se viittais siihe että se yrittää lukea jtn siellä? emmä usko että se kovalevystä kuuluu..
EDIT: Oon nyt tullu siihen tulokseen ettei se raksuna kuulu kovosta vaan jostain muualta. Rupesin täs miettimään et jos siinä levyasemas ois vikaa nii ei kyllä varmaan onnistuis polttaminen.. elikkä ei se vika nyt sitte siinä levyasemassakaa varmaan ole.
Pankaa vaa arviota tulemaan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. heinäkuuta 2009 @ 08:10
|