User Käyttäjä Salasana  

lauantai 12.7.2025 / 21:26
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone jumittaa - diagnoosia tarvitaan
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kone jumittaa - diagnoosia tarvitaan
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
dem0
Newbie
_
7. marraskuuta 2009 @ 13:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä probleemi on nyt tämä - Minulla on noin 4 vuotta vanha pöytäkone joka on toiminut ihan hyvin pikku vioista huolimatta, mutta nyt kone on sanonut pitkällisen vittuilun jälkeen ilmeisesti sopimuksen irti ja se pitäisi kärrätä korjaamoon, joka taas voi maksaa uuden tietokoneen hinnan. Eli suollan tänne listan koneen vioista ja toivon, että joku osaisi heittää edes hyvän arvauksen vikakohdasta, että korjauksen voisi hoisia kotikonstein:

- konetta käynnistäessä virta pitää katkaista useaan otteeseen, kunnes kone käynnistyy oikein, muutoin vain tuuletin ulvoo eikä mitään tapahdu (tämä vika on jatkunut ~3 vuotta, eikä se ole menoa haitannut, mutta voi liittyä muihin ongelmiin)

- varsinainen vika on kuitenkin se, että kesällä kone alkoi vähän väliä hyytyä kokonaan, eli nykyinen kuva jämähtää paikalleen ja kone pitää rebuutata. Tätä tapahtui eritoten windowsin käynnistyksen yhteydessä.
(on tapahtunut joskus, mutta hyvin harvoin vain kovan rasituksen yhteydessä, esim tehoa nielevien pelien kanssa)

- nyt on tilanne kuitenkin se, että kone jumittaa joka kerta käynnistyksessä. Olen kokeillut pyörittää konetta ilman koppaa ja huomannut, että sisuskalut kuumenevat todella paljon, eritoten prosessorin ympäristöstä ja takapään liittistä. Olen useaan otteeseen yrittänyt käynnistää konetta tunninkin ajan pääsemättä windowsin kirjautumisruutua pidemmälle.

Olen melko varma, että kyseessä on ylikuumeneminen (+ sitten joku mahdollinen mystinen hardwarevika) ja olen ajatellut pistää ainakin siilin ja piitahnan vaihtoon.

Haluaisin kuulla myös herrojen mielipiteen mitä kannattaa kokeilla vai vienkö koko hoidon vain suoraan korjaukseen?
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone jumittaa - diagnoosia tarvitaan

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy