User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 15.1.2025 / 20:48
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone projektit & koneen modaukset
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kone projektit & Koneen modaukset
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
gtx660
Junior Member
_
11. joulukuuta 2012 @ 18:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gtx660:
moro , semmosta haluisin tietoo kun oon konetta kasaillu ja ois toi emo valmis nii kokeilis käynnistää kopan ulkopuolella. Eli emoonhan laitetaan se speakeri kiinni ja sit jollai meisselillä siitä vierestä, mutta sitten jos boottaakin niin miten sammutan koneen ? Kylmän viileesti powerista nappi nollaan ?
Niin, joko samalla meisselillä suljet koneen tai painat powerista virrat pois. Jos käyttiksen asentamiseen saakka pitää pöydällä tms., niin sulkeminen tietty käyttiksen kautta. Speakeri ei ole mitenkään pakollinen koneen toiminnan kannalta.
Vissii sen speakerin tehtävä on ilmotta että kaikki on ok , sillä piippauksellaan ? Ja eli mitään ei vaurioidu jos nappi nollaan ?
gtx660
Junior Member
_
11. joulukuuta 2012 @ 18:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KariEs:
Axu_lla taitaa olla piippari joka ilmoittaa kun uusi viesti lähetetty foorumille. Vain nopeat jne... :D
Mikäs emo on kyseessä.? Tosiaan samoista pinneistä mistä käynnistää hipaisemalla niin pitää vaikka sitä ruuvaria n. 4-5 sekuntia jolloin sammutus. Monella emolla näin oletuksena. Ja laita vain piippari paikalleen. Voit asentaa käyttiksen ja lähes kaikki valmiiksi testimielessä. Kun piippaa kerran niin boottaus winukkaan ok. Toki näyttökin kertoisi tämän... :D
Eli emona olis asuksen m5a99x evo AM3+ kantaselle. En varmaan tee sitä käyttiksen kaa, laitan näytön ja jos siihen tiedot ilmestyy jaa piippi kuuluu nii riittää meikäläiselle :D
Senior Member

3 tuotearviota
_
11. joulukuuta 2012 @ 18:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kunhan muistat ottaa sit speakerin irti. On meinaan eräs ärsyttävimmistä äänistä (Athlonin vakiocoolerin jälkeen) mitä tietokoneesta lähtee.

Juu, ei pitäis vaurioitua mitään.

BitFenix Shinobi windowed | i5 3570K + Corator DS | Samsung 840 120GB | 2x500GB WD HDD | ASUS DC2o GTX 660 | Antec HCG 520W | Kingston Hyper X blue 8GB 1600mhz | Perus dvd-asema | Asus P8Z77-V LX2 || Acer Aspire 7736ZG | T4400 2,2ghz | G210M | 3gb RAM | 250gb HDD | 17" Led Lcd
Whatta Heck
AfterDawn Addict
_
11. joulukuuta 2012 @ 18:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voihan sitä piipparia vaimentaa vaikka millä konsteilla... Itsellä jo tullut tavaksi että "beep" kuuluu kohta kun koneen käynnistää. Kunhan muuten pysyy hiljaisena tuo speaker eikä metelöi... (ed. sivulla parit kuvat, meni aikaa editoinnissa...) :)

---------------------------------------------------------------------------------------

Huonomuistinen kyselee jälkeenpäin että onkos jonkinlainen projekti kyseessä vaiko normi setti? Kun tämä sattuu olemaan oivaa maaperää mitä kummallisimmille viritelmille liittyen pc:hen.

X4 960T @4.4GHz + Ninja 3 + M5A99X evo r2.0 + G.Skill Ares 2x4GB 1866MHz + Samsung 830 128GB & 500GB hdd + XFX R9 270 DD + Asus DVD/RW + Rosewill BlackHawk + Super Flower 500W + Win 7 + Samsung 23" tv/näyttö + Modailen, siis olen

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. joulukuuta 2012 @ 18:56

nipazzer
Member
_
11. joulukuuta 2012 @ 19:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen miettinyt vähän simppelimpää modausta eli vähän shinobin grillejä vetää uusiksi kuvan mukaisesti. Itse olen ajatellut sellaista "nvidian vihreää" väriksi.

En myöskään ole varma kuinka hienolta se nyt näyttää jos tuon ison päällysverkon maalaa, ajattelin vaan sivut vetää, logokin jäisi alkuperäiseksi. Ajttelin myös että jos sitä maalaisi takapropellin laipat samalla vihreällä niin voisi tulla nätti ;)

Nyt olisi nimittäin vielä aikaa helposti modailla laatikkoa miten halajaa kun osia ei vielä sisällä virtalähdettä lukuunottamatta ole vaan ne lähtevät tilaukseen varmaan tuossa joulun alla :) Harmittaa kun vanhalla koneella oli omat hienot photoshoppini jossa olin nuo modannut vihreäksi mutta kovo antoi periksi pari päivää sitten..

E: Jaahas, pikkubroidin huoneesta löyty valkosta sprayta melkeenpä täys purkki :p iha vaa siks alko kuullostaa ihan hyvältä idealta vetää ne valkoiseksi, musta ja valkoinen toimii aina :D

KONE: 3570K / MSi GTX660 OC / MSi Z77 / 8GB / 1TB
GEAR: SteelSeries Sensei / Gigabyte K8100 / Creative SoundBlaster Tactical Wrath3D / Asus 23" / 0.568 Battery ;)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. joulukuuta 2012 @ 19:08

gtx660
Junior Member
_
11. joulukuuta 2012 @ 19:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tuli vielä yks asia mieleen, sit kun mulla on kone kokonaan valmis ja alan miettii win 7 asentamista niin mitenkä ja millo laitan levyn sisään, ku tää buuttaus juttu tulee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.Meneekö näin : 1)laitan koneen päälle . 2 )odotan että ruutuun ei tule enään mitään vaan siinä on ne tekstit valkosella mustan päällä vaan . 3)laitan levyn sisään ja seuraan ohjeita
nipazzer
Member
_
11. joulukuuta 2012 @ 19:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
1)laitan koneen päälle . 2 )odotan että ruutuun ei tule enään mitään vaan siinä on ne tekstit valkosella mustan päällä vaan . 3)laitan levyn sisään ja seuraan ohjeita
Eiköhän se noin onnistu :D

GEAR: SteelSeries Sensei / Gigabyte K8100 / Creative SoundBlaster Tactical Wrath3D / Asus 23" / 0.568 Battery ;)
Whatta Heck
AfterDawn Addict
_
11. joulukuuta 2012 @ 20:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun olet todennut että masiina toimii pöydällä ja kopassa myöskin... (:D) niin sitten windowsin kimppuun. Biosista cd/dvdrw boottaavaksi ensimmäisenä ja levy tarjottimelle.

Tässä vaiheessa jo heristellään sormea että vain ja ainoastaan yksi kiintolevy kiinni emolevyssä, prkl. Se mille käyttöjärjestelmä asennetaan.

Seuraat sitten winukan ohjeita. Win 7, oletan?

Tuosta mallia:
http://keskustelu.hardware.fi/t.cfm/f-2...windows-878453/

Sitten taas biosiin ja kiintolevy jolla winukka makoilee niin boottaavaksi. (Boottijärjestys/Priority)

X4 960T @4.4GHz + Ninja 3 + M5A99X evo r2.0 + G.Skill Ares 2x4GB 1866MHz + Samsung 830 128GB & 500GB hdd + XFX R9 270 DD + Asus DVD/RW + Rosewill BlackHawk + Super Flower 500W + Win 7 + Samsung 23" tv/näyttö + Modailen, siis olen
gtx660
Junior Member
_
11. joulukuuta 2012 @ 20:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä ton boot sanan niikun tarkka suomennos ois niin saisin paremman kuvan :D
rick79
Senior Member

1 tuotearvio
_
11. joulukuuta 2012 @ 20:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Bootilla on kaksoismerkitys. Boot=käynnistää tai yleisimmin uudelleenkäynnistää... Puhekielessä löytys varmaan vielä miljuuna lisätarkotusta

Asus P5B Deluxe - Intel Q8200 - 4GBDDR2 - M-Audio Audiophile 2496 - Nvidia gt210 - Silverstone 500W - Fractal Design XL
Whatta Heck
AfterDawn Addict
_
11. joulukuuta 2012 @ 20:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Google on Ystäväsi. Kääntäjä kertoo että:

e. nopeita nää Seniorit... taas.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. joulukuuta 2012 @ 20:27

gtx660
Junior Member
_
11. joulukuuta 2012 @ 20:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta onnistuuko asentaminen ilman mitään boottailuja tuolla minun tavalla ( ylemmässä kommentissani)
nipazzer
Member
_
11. joulukuuta 2012 @ 20:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun olet todennut että masiina toimii pöydällä ja kopassa myöskin... (:D) niin sitten windowsin kimppuun. Biosista cd/dvdrw boottaavaksi ensimmäisenä ja levy tarjottimelle.

Tässä vaiheessa jo heristellään sormea että vain ja ainoastaan yksi kiintolevy kiinni emolevyssä, prkl. Se mille käyttöjärjestelmä asennetaan.

Seuraat sitten winukan ohjeita. Win 7, oletan?

Tuosta mallia:
http://keskustelu.hardware.fi/t.cfm/f-2...windows-878453/

Sitten taas biosiin ja kiintolevy jolla winukka makoilee niin boottaavaksi. (Boottijärjestys/Priority)
Jaah, ei ainakaan itse ole tarvinnut.. Se on kyllä buutannut levyltä vaikka kovo #1 koska ei löydä muuta mistä buutata.

PS: Menin sitten maalaamaan ne shinobin ritilät valkosella :D en tiedä millasta jälkeä siitäki kuivuessaan tulee ku spraylla vetelin nopeasti kylmässä parvekkeella.. Toivottavasti hyvät, pyrin postaamaan lopputuloksen tänne, käyn aboot tunnin päästä kattelee miltä ne näyttää

Whatta Heck
AfterDawn Addict
_
11. joulukuuta 2012 @ 20:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep meneehän se asennus noinkin. Itse vain jotenkin tottunut että ainna boottijärjestys ensin biosista järjestykseen. Kumpikin tapa ok. Jeps paiskaa kuvaa miltä kontrasti vaikuttaa. :)

gtx660
Junior Member
_
11. joulukuuta 2012 @ 20:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ku just katoin youtubesta pari videoo niin siinä tehtiin tolleen buutti jutul ja toinen näin kun minä olisin valmis yrittämään. Ja minustakin tuntuu ,että koska mul ei oo ku yks 1tb kovo ja sitten kun ootan että se on tehny kaiken juttunsa siinä alussa nii se kone alkas samantien duunaa win 7 :kaa. Koska sillä ei olisi mitään muutakaan tekemistä :D. Sit katoin tän yhen videon missä kaverilla on USB- ulkonen asema niin se laittaa sinne levyn heti ja sitten käynnistää koneen niin se alkaa samantien lataamaan 7 :aa.
Whatta Heck
AfterDawn Addict
_
11. joulukuuta 2012 @ 21:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Unohda tuo ulkoinen eli usb-juttu ja normi asennus sille ainoalle teraiselle kiintolevylle. Pitäisi mennä ongelmitta varsinkin jos aito win7.

gtx660
Junior Member
_
11. joulukuuta 2012 @ 21:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Unohda tuo ulkoinen eli usb-juttu ja normi asennus sille ainoalle teraiselle kiintolevylle. Pitäisi mennä ongelmitta varsinkin jos aito win7.
tehdään näin <:)
Senior Member

3 tuotearviota
_
11. joulukuuta 2012 @ 21:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti nipazzer:
Itse olen miettinyt vähän simppelimpää modausta eli vähän shinobin grillejä vetää uusiksi kuvan mukaisesti. Itse olen ajatellut sellaista "nvidian vihreää" väriksi.

En myöskään ole varma kuinka hienolta se nyt näyttää jos tuon ison päällysverkon maalaa, ajattelin vaan sivut vetää, logokin jäisi alkuperäiseksi. Ajttelin myös että jos sitä maalaisi takapropellin laipat samalla vihreällä niin voisi tulla nätti ;)...

Odotan innolla! Itselle pitäisi olla tulossa tällä hetkellä Shinobi. Suatanan tukkurit kun jumittavat... Tulee ikkunamalli. Tarkotus ois vetästä sivuritilät sinisellä, sinistä ledi-tuuletinta ja ikkuna uusiksi, näyttää se grilli dorkalta.

Edit: quotet meni munilleen

BitFenix Shinobi windowed | i5 3570K + Corator DS | Samsung 840 120GB | 2x500GB WD HDD | ASUS DC2o GTX 660 | Antec HCG 520W | Kingston Hyper X blue 8GB 1600mhz | Perus dvd-asema | Asus P8Z77-V LX2 || Acer Aspire 7736ZG | T4400 2,2ghz | G210M | 3gb RAM | 250gb HDD | 17" Led Lcd

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. joulukuuta 2012 @ 21:07

Whatta Heck
AfterDawn Addict
_
11. joulukuuta 2012 @ 21:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jeps kattele gtx660 tuo linkkaamani asennus läpi niin ei siinä pitäisi ihmeitä tulla vastaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. joulukuuta 2012 @ 21:11

gtx660
Junior Member
_
11. joulukuuta 2012 @ 21:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo eli huomenna tää osien tilaus eessä nii voisko joku konkari katsastaa sopikko yhteen

Ram: kingston hyper x ,ddr3 , 1600mhz, 2x4gb
Kotelo: antec eleven hundred ATX
Prossu: amd fx 8320 AM3+
Näyttis: gigabyte geforce gtx660 OC
Prossucooleri: CM 212 evo
Emolevy: ASUS M5A99X EVO AM3+ ATX
Kovis: seagate baracuda 7500rpm , 64mb ,sata 3
Poweri: corsair 600w cx builder serie ATX
Moderator

6 tuotearviota
_
11. joulukuuta 2012 @ 21:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo eli huomenna tää osien tilaus eessä nii voisko joku konkari katsastaa sopikko yhteen

Ram: kingston hyper x ,ddr3 , 1600mhz, 2x4gb
Kotelo: antec eleven hundred ATX
Prossu: amd fx 8320 AM3+
Näyttis: gigabyte geforce gtx660 OC
Prossucooleri: CM 212 evo
Emolevy: ASUS M5A99X EVO AM3+ ATX
Kovis: seagate baracuda 7500rpm , 64mb ,sata 3
Poweri: corsair 600w cx builder serie ATX
Lyhyesti sanottuna sopii yhteen, mutta on parantamisen varaa ja enemmän toisen alueen aihe. Pistä ketju tonne, niin ei tämä ei sotkeudu täysin. Nyt ollaan jo vähän sivuraiteilla. :)

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
nipazzer
Member
_
11. joulukuuta 2012 @ 22:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin, tässä olis pari (huonolaatusta) kuvaa tosta viritelmästä maalaamisen jälkeen, näyttää livenä älyttömän nätiltä ja oli todellakin kannattava teko :)

Ei tullukkaa nyt sitä vihreetä vaan sitä valkosta :P eipä se haitanne kun olen tyytyväinen

KUVAT SIIS TODELLAKIN _HUONO_ LAATUISIA :/

nipazzer
Member
_
11. joulukuuta 2012 @ 22:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tumpelo666:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti nipazzer:

En myöskään ole varma kuinka hienolta se nyt näyttää jos tuon ison päällysverkon maalaa, ajattelin vaan sivut vetää, logokin jäisi alkuperäiseksi. Ajttelin myös että jos sitä maalaisi takapropellin laipat samalla vihreällä niin voisi tulla nätti ;)...

Odotan innolla! Itselle pitäisi olla tulossa tällä hetkellä Shinobi. Suatanan tukkurit kun jumittavat... Tulee ikkunamalli. Tarkotus ois vetästä sivuritilät sinisellä, sinistä ledi-tuuletinta ja ikkuna uusiksi, näyttää se grilli dorkalta.

Edit: quotet meni munilleen
Ikkunamalli itsellänikin, virtalähettä enempää en oo omaan kotelooni asennellu mutta vaikuttaa suorastaan erinomaiselta kotelolta tähän hintaluokkaan, varsinkin kun omassa vielä usbi kolmoset kun vähän tuoreempaa erää, kaikissa ei ole. Uusissa tietenkin alkaa olemaan varmaankin kaikissa neki. Tila jonne kaapelit saa piiloon on suht laaja ja tuuletinapaikkoja on sen 7 kpl.

Kaverilla Macho meni helposti sisään (tosin menee se varmaan muihinkin kuhan mainitsin :D) Tuo niitten "soft touch" vaik mikä pinnote onkaan erottaa tämän niistä halvantuntuisista muovikoteloista, tuntuu todella mukavalta sormissa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. joulukuuta 2012 @ 22:46

wee7os
Junior Member
_
12. joulukuuta 2012 @ 04:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Tällainen kasaus tällä kertaa! ...ja toimikin moitteetta kun löi virrat päälle :)

Uskomaton laite tuo Asuksen Maximus V Formula, Biosin päivityskin kesti huikeat 15 sekuntia.. En voi kun suositella.

Thermaltake Chaser MK-I | Asus Maximus V Formula | i5 3570K & Cooler Master Hyper TX3 Evo | Intel 330 SSD 120GB | Sapphire Radeon HD 7870 GHz OC | Corsair Vengeance 8GB 1600 MHz | XFX ProSeries 550w | LG Blu-Ray | Win7 Pro 64-bit
Mainos
_
__

_
nipazzer
Member
_
12. joulukuuta 2012 @ 12:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wee7os:

Tällainen kasaus tällä kertaa! ...ja toimikin moitteetta kun löi virrat päälle :)

Uskomaton laite tuo Asuksen Maximus V Formula, Biosin päivityskin kesti huikeat 15 sekuntia.. En voi kun suositella.
Juuh, itse olisin ottanut halvemman emon ja tunkenu kaiken näyttikseen, mutta varmasti on hyvä emo, ja kaupanpäälle suht nätin näkönen semmonen :D Tuo väriteema on aika 5/5

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone projektit & koneen modaukset

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy