|
Keskustelualueet
Keskustelualueet
|
|
Kone projektit & Koneen modaukset
|
|
Whatta Heck
AfterDawn Addict
|
17. lokakuuta 2012 @ 20:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Pistäppäs piruuttaan kuvia. Minkälaista rautaa salkuun tulisi? Tuossa yllä tuumailin tuota telakkaa niin olisiko toimiva systeemi? (eSata2) --> http://www.jimms.fi/tuote/SST-SD01
Tuo kieleke tietenkin kuikkaan. (Lat. Gavia arctica)
X4 960T @4.4GHz + Ninja 3 + M5A99X evo r2.0 + G.Skill Ares 2x4GB 1866MHz + Samsung 830 128GB & 500GB hdd + XFX R9 270 DD + Asus DVD/RW + Rosewill BlackHawk + Super Flower 500W + Win 7 + Samsung 23" tv/näyttö + Modailen, siis olen
|
AfterDawn Addict
18 tuotearviota
|
17. lokakuuta 2012 @ 20:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KariEs: Pistäppäs piruuttaan kuvia. Minkälaista rautaa salkuun tulisi? Tuossa yllä tuumailin tuota telakkaa niin olisiko toimiva systeemi? (eSata2) --> http://www.jimms.fi/tuote/SST-SD01
Tuo kieleke tietenkin kuikkaan. (Lat. Gavia arctica)
Voisihan tuo olla ihan kätevä,
Raudatki varmaan tulee jotain tämän näköistä tuolta huoneen ptoiselta puolelta
Asus M2N-SLi-DELUXE (jos vain mahtuu "järkevästi"
Amd athlon 240 x2+kellotukset tuolla emolla,(en ole vielä perehtynyt noilla kellotuksiin
4/6gb ram (joko 2x2gb ddr2,tai 2x2gb+2x1gb ddr2)
Sapphire radeon 3850 Gddr3
Modecom premium 500W(löytyisi kyllä 350W nexus RX-3500 ja NEXUS RX-4090 (ei testattu vielä),mutta ainakin tuolla 400w powerilla on mahdollisesti ensivuonna muuta käyttöä))
Sitten ainakin 320gb kovo+dvd asema(omistan sellaisen metallitsydeemin shuttle xpc:stä,se jossa on kovo+dvd paikka :) )
samsungin 19" litteä näyttö(kanteen,saisin ns "matkakoneen" kasattua
sekä kaikenlaista muuta härpäkettä,
Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
|
Ekstaasi
Member
2 tuotearviota
|
18. lokakuuta 2012 @ 13:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KariEs: Jeps. Mulla on vain tuo Imgur tökkinyt ja pahasti. Alkaa lataamaan kuvaa mutta tyssää johonkin kohtaa eikä millään lataudu valmiiksi. Noh eipä haittaa kun löysin toisen kuvapalvelun.
Tässä on aikas kätevä ja nopea sivu.
Eipä mulla muuta..
Intel i5 4670k @ 4GHz / HD 4600
Gigabyte Z87X-D3H / Corsair VS650W
Kingston SV300 120GB / A-Data 8GB
Cooler Master K350
|
Whatta Heck
AfterDawn Addict
|
19. lokakuuta 2012 @ 06:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Ekstaasi
Kokeilin tuota mutta mulla ei toiminut, menen tällä mitä tuossa edellämainittuna.
Jos projektia pukkaa niin kuvapalvelut tulisi toimia. :)
Kuva poistettu.Ei mitään turhia kuvia keskustelupalstoille.
Kuva ei liittynyt millään tavoin keskusteluaiheeseen.
Edit:aba120
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. lokakuuta 2012 @ 13:07
|
Peku
Senior Member
|
20. lokakuuta 2012 @ 18:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Mites projektit etenee? Joko gereti ja pc_p ovat saaneet pöntöt kasaan? (kuvia kiitos!) :D
Eikai karies jonku kuvan takia joutunu jäähylle? Ei joku panda siellä täällä haittaa mitään. Noh, modet tekee niinkuin parhaaksi näkee, bannaa yhden foorumin parhaista tsi miehistä...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. lokakuuta 2012 @ 18:36
|
AfterDawn Addict
18 tuotearviota
|
20. lokakuuta 2012 @ 19:06 |
Linkki tähän viestiin
|
kuvien otto venyy ruohon loman puolelle,ei oikein täältä laneilta niitä kuvia saa otettua, :) (kotiin kylläkin vajaa 1km,mutta silti...)
niin kari,...no,onneksi banaanit loppuu huomenna...mutta siltikin...
onneksi on tuo halpadremeli,voi tehdä noita koloja tuohon laukkuun sitten, :),jos sinne nyt vielä yhdestä koneenkopasta rälläköisi emonpaikan...
pitää vielä tuota dvd/kovo hommaa miettiänyt ei kyllä jaksa ajatella sellaisia .)
Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
|
AfterDawn Addict
18 tuotearviota
|
22. lokakuuta 2012 @ 17:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Nonni,nyt siinä parit kuvantapaiset tuosta lootasta :)
|
miDy
Member
5 tuotearviota
|
22. lokakuuta 2012 @ 18:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Geretillä ois hyvä idea toi laatikko jos sinne saa jotenki emon ja tuulettimet, sitten jos sais jonku ikkunan tuohon väliin että ei emoon mene roskia tai jos vaikka tohon toiselle puolelle saisi kaikki näppäimistöt ja hiiret helposti laitettua jos lähtis johonki laneille D: Tuli ekana toi mieleen joten kirjotinpahan nyt vaan
Asuksen kone: Asus P8H67-M PRO/Intel i7 2600 3.4GHz/Asus GeForce GT 545 3GB/16GB (4x4GB) DDR3 1333MHz/Seagate Barracuda 1Tb 7200 RPM/AcBel joku kiinanpommi/Windows 7 Home Premium 64-bit
Oheislaitteet: Asus VE248/Microsoft Sidewinder X4/Steelseries Siberia V2/Logitech G400 & Roccat Sota/LG FB162/Logitech Driving Force GT
|
AfterDawn Addict
18 tuotearviota
|
22. lokakuuta 2012 @ 18:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Ideanahan tuohon olisi,jos kasaan koneen siihen,niin laittaa kanteeen 19" näyttö,+ehkä jotkin kaiuttimet,(ehkä)
sitten alaosaan laittaisin emon+muut kilkkeet,ja omistan vielä sellaisen hienon näppäimistön,jossa on näppäimistö,ja hiiri samassa,melkein kuin kannettavan näppis+hiiri hommeli,mutta vain erillisenä vehkeenä,taitaa olla vieläpä samankokoinen,kuin olisi tuo näppis+hiiri combo jossain 15" kannettavassa
lanievhjettä en kyllä tuosta pykää,mielummin otan tämän "pääkoneen" laneille,(21.5"+19"näytöt+kone+kajarit+ulkoset kovot)
mutta mietinnän alla on,jos ensivuonna ostan kouluun oman koneen(ict-puoli+alennukset osista)niin kasaisin siitä mahdollisimman pienen vehkeen,että siitä saisi sitten lanikoneen kun koulu päättyy,mutta kun amd:lla ei meinaa noita ITX emoja oikein olla kuin muutama,ja nekin huonoja,ja kun nuo itx kopat maksavat hieman suolaisia hintoja...
|
Peku
Senior Member
|
22. lokakuuta 2012 @ 21:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Gereti: amd:lla ei meinaa noita ITX emoja oikein olla kuin muutama,ja nekin huonoja,ja kun nuo itx kopat maksavat hieman suolaisia hintoja...
AMD:llä... LGA1155 kantasia mini-itx emoja on joka lähtöön :) Bitfenix Prodigy olis kyllä ihan kelpo koppa.
|
AfterDawn Addict
18 tuotearviota
|
22. lokakuuta 2012 @ 21:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Peku123: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Gereti: amd:lla ei meinaa noita ITX emoja oikein olla kuin muutama,ja nekin huonoja,ja kun nuo itx kopat maksavat hieman suolaisia hintoja...
AMD:llä... LGA1155 kantasia mini-itx emoja on joka lähtöön :) Bitfenix Prodigy olis kyllä ihan kelpo koppa.
Amd:lläpä juuri,löytyy kotoa nääs athlon x2 240,sen pysyisin kierrättämään,ei oikein viitsisi ostaa jotain ns "isoa" koppaa (jos käytän athlonia eikä löydy mini-itx emoa,löytyy siihen M2N-SLI-DELUXE am2+ emo)
Itse kun en ole näitä "intel" miehiä,niin en oikein sulata niitä,minulle riittää tuon amd:n suoma teho,ja olen amd ihminen,
Tiesin sen että inteliltä löytyy noita mini-itx emoja,
edit,vai löytyykö miten isoja µatx koteloita?amd:n µatx emolevykanta on kyllä hieman ankea am3/am3+ kannalla...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. lokakuuta 2012 @ 21:49
|
AfterDawn Addict
13 tuotearviota
|
22. lokakuuta 2012 @ 22:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Laitakaapa noita teidän projekteja/suunnitelmia sKetchup-muotoon ja mieluiten vielä 3D warehouseen jos vaan löytyy aikaa, halua ja osaamista ;)
|
Peku
Senior Member
|
23. lokakuuta 2012 @ 17:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Gereti: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Peku123: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Gereti: amd:lla ei meinaa noita ITX emoja oikein olla kuin muutama,ja nekin huonoja,ja kun nuo itx kopat maksavat hieman suolaisia hintoja...
Amd:lläpä juuri,löytyy kotoa nääs athlon x2 240,sen pysyisin kierrättämään,ei oikein viitsisi ostaa jotain ns "isoa" koppaa (jos käytän athlonia eikä löydy mini-itx emoa,löytyy siihen M2N-SLI-DELUXE am2+ emo)
Itse kun en ole näitä "intel" miehiä,niin en oikein sulata niitä,minulle riittää tuon amd:n suoma teho,ja olen amd ihminen,
Tiesin sen että inteliltä löytyy noita mini-itx emoja,
edit,vai löytyykö miten isoja µatx koteloita?amd:n µatx emolevykanta on kyllä hieman ankea am3/am3+ kannalla...
70? saa pentiumin.... Höpö hommia nuo amd/intel ihminen hommat, kannattaa kääntyä sen puoleen joka tarjoaa rahalle parempaa vastinetta ja tällä hetkellä intel tarjoaa parhaat, kuten myös varmaan jatkossakin. Amdn ainoa valtti taitaa olla APU prossut
Ei vakuuta.
AMD julkaisi suorituskykyiset "Vishera" työpöytäprosessorit
|
AfterDawn Addict
18 tuotearviota
|
23. lokakuuta 2012 @ 19:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin,rupesi tänään jo houkuttamaan nuo apu prossut+erillinen näyttis niihin, :)
|
Whatta Heck
AfterDawn Addict
|
23. lokakuuta 2012 @ 20:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Terveisiä Banaanisaarilta, voisin laitella kuvia mutta ehkä kuitenkin eri viestiketjuun...
Pc_P:n juttua olisi mukava kuulla että eteneekö?
Nystyrät pyörimään -> talvi antaa mahdollisuuksia, katsotaan onko idea mahdollista.
Moi taas kaikille, olin liian kieli poskessa noitten kuvien suhteen, ok, pidetään kuosissa. Aba 120, ainakin yritän.
Geretillä salkkupc-ajatus. Hmmm.
Puolessa ja jopa vuodessa olen huomannut että tiedät oikeasti komponenteista ja apuja kysyvä saapi rahalleen vastikkeen. Ok. :) Eli kehut tästä.
Suunnittelin tuohon "sähköpostilaatikkoon" vaikka minkälaista prossujäähyä. Tila kuitenkin loppuu kesken. Tällä masiinalla mennään hiljaisuuden ehdoilla. Noh radikaali päätös: Originaali amd 955 be cooleri mutta ääsrokin emolta kierrokset alle 20000000 rpm. D: Jotain 1700 rpm. On ääneti, no idlessä n. 35 ja videosieppauksessa ja - värkätesssä n. 44 astetta. "Kopassa" ilma liikkuu muutenkin.
Tulipa tässä jo mieleen josko nappaisin tuon dvd:n mäkeen mutta olkoon nyt tähän postilaatikkoon kuuluva ominaisuus. Hieman erilainen kokoonpano tulisi jos vastaavanlaisen jutun tekisin. Antaisi ainakin enemmän tilaa ja mahdollisuuksia.
Mutta, tuumaillaan. Talvi on Talvi. Ja aikaa myöskin kehitellä mitä on joskus päässä pyörinyt.
Jos joku tämän lukee niin rohkiasti vaan.
Nimim. Katso ketjun eka sivu...
X4 960T @4.4GHz + Ninja 3 + M5A99X evo r2.0 + G.Skill Ares 2x4GB 1866MHz + Samsung 830 128GB & 500GB hdd + XFX R9 270 DD + Asus DVD/RW + Rosewill BlackHawk + Super Flower 500W + Win 7 + Samsung 23" tv/näyttö + Modailen, siis olen
|
AfterDawn Addict
21 tuotearviota
|
23. lokakuuta 2012 @ 20:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Etenee etenee. Mites nuo ATX emolevyn ruuvin reiät? Mittaan vanhalla emolevyllä ne ja laitan erillisen levyn kopan sisälle ja pulteilla ja muttereilla kiinni ulkoapäin?
Siihen erilliseen levyyn sitten teen reiät, kierteet ja kiinnitän emolevyn.
Vai keksiikö joku jotakin parempaa?
Jerrykannun sivuosa on leikattu auki ja pohjaan olen yhden tuuletinpaikan tehnyt kokeeksi.
Täytyy katella millaiset tuulettimet koppaan laitan.
890GX Extreme3,Phenom II X6 1055T,Mugen 2,GTX 460 OC,Kotelo R3,HyperX 2x2GB DDR3 1600MHz,Kiintolevy F3 1TB,
Blu-ray,Antec TruePower 550W,BenQ 24LED,Acer V223HQ,Creative Gigaworks T3,Razer Arctosa,Logitech G400,Siberian V2 Blue Edition,G27 Ratti,Asus X5DC läppäri,Samsung 6-sarjan 40,PS3 320Gb,NuForce NE700X,Brother MFC-J6710DW, Nokia Lumia 800, Motorola Razr Maxx, B&W C5 mobile headphones
|
Whatta Heck
AfterDawn Addict
|
23. lokakuuta 2012 @ 21:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Tällainen ajatus oli aikanaan mulla mutta nappasin vain tuon emolevyn pohjan uusiokäyttöön -->
Näytin sitten rälläkkää ja kilikalipulloa eli -->
No sitten kun on pohja minkä päälle rakentaa ja mitat sevillä niin latu auki vain!
e. Itse kiinnitin emon pohjan neljällä pikku ruuvilla kiinni. Kannattaa käyttää jotenkin teema-juttua, huomaamatonta... tms.
Pidä juttu kuitenkin voimissaan, nämä ovat haasteita ja johdotus on sitten oma riemunsa ym... Warmasti itsekin haluat nähdä tuon ryökäleen valmiina.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. lokakuuta 2012 @ 21:16
|
AfterDawn Addict
18 tuotearviota
|
23. lokakuuta 2012 @ 21:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KariEs: Geretillä salkkupc-ajatus. Hmmm.
Puolessa ja jopa vuodessa olen huomannut että tiedät oikeasti komponenteista ja apuja kysyvä saapi rahalleen vastikkeen. Ok. :) Eli kehut tästä.
Kiitän tästä,jos minua tarkoitit :)
ja Pc_P:lle,jos löydät jostain vanhan konenekopan,niin terrorisoi siitä tuo emolevyn kiinnityshommeli,pääset helpoiten,itse ainakin teen näin tuon salkun kohdalla,kunhan vain saan sen aluilleen,tarkennan vielä,että pääsee tuo "pääkoneen" eka koppa hyödyksi viimeisen kerran,terrorisoin sen siitä mitä ilmeisimmin omaan projektiin tuon emolevyhommelin :)
Edit,Kari ehti ensin :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. lokakuuta 2012 @ 21:16
|
Whatta Heck
AfterDawn Addict
|
23. lokakuuta 2012 @ 21:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu Rangerin miehelle kehut oli tarkoitettu. Joka päivä näitä luetaan.
Telakka-juttu mitä aikaisemmin edellä mainitsin, haaveena tosin niin jääpi haaveilun asteelle. (Paahdn) Jep, Samppa F3 1TB otti ja kyykkäsi. Kerpele. Eli olisi paahtimen hommaaminen, modaus ja e-sata kelkka ja vielä hdd:n osto. Juu ei.
Mutta kuten tuolla ed. niin kattellaan. Eli talvi on pitkä. :)
|
AfterDawn Addict
18 tuotearviota
|
23. lokakuuta 2012 @ 21:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Näinhän se on,talvella on aikaa miettiä,
Ja oppimisesta puheenollen,olen sen huomannut itsekin,tosin kaiken oppimiseni olen suurimmaksi osakseni oppinut omankädenkautta/lukemalla internettiä,yläasteella meni tietokonetutuksi kurssi koneella pelaamalla ja säätämällä,ja napsahtihan siitä aineesta 10 tokariin :),mikäs siinä jos opettaja tokaisi että autan muita,tulihan siinä välillä opettajaakin opetettua :) (tosin iloinen olisin ollut,jos tuo numero olisi vaikuttanut jotenkin päättötokarin keskiarvoa :/ )
"Olet kirjoittanut 2024 viestiä keskustelualueillemme tunnuksesi luonnin (8.10.2011) jälkeen."
Menipäs vuosi nopeasti,kohtahan se uusi titteli jo häämöttää, siispä sitä odotellessa :)
|
AfterDawn Addict
21 tuotearviota
|
24. lokakuuta 2012 @ 18:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: ja Pc_P:lle,jos löydät jostain vanhan konenekopan,niin terrorisoi siitä tuo emolevyn kiinnityshommeli,pääset helpoiten
Aa kiitos vinkistä! En hoksannutkaan tuota. Kyllä mie vanhan kopan löydän :)
890GX Extreme3,Phenom II X6 1055T,Mugen 2,GTX 460 OC,Kotelo R3,HyperX 2x2GB DDR3 1600MHz,Kiintolevy F3 1TB,
Blu-ray,Antec TruePower 550W,BenQ 24LED,Acer V223HQ,Creative Gigaworks T3,Razer Arctosa,Logitech G400,Siberian V2 Blue Edition,G27 Ratti,Asus X5DC läppäri,Samsung 6-sarjan 40,PS3 320Gb,NuForce NE700X,Brother MFC-J6710DW, Nokia Lumia 800, Motorola Razr Maxx, B&W C5 mobile headphones
|
Whatta Heck
AfterDawn Addict
|
24. lokakuuta 2012 @ 19:30 |
Linkki tähän viestiin
|
juu ja sitten kanisterin ulkopuolelta sopivan lyhyet ruuvit ettei vastaa emoon kiinni. Noita wanhoja raatoja löytää mistä vain. Poralla vaikka pistehitsit huis hel... ja pohjapelti uusiokäyttöön.
|
Member
4 tuotearviota
|
27. lokakuuta 2012 @ 12:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Pitää käydä ottaan kuvia, kun en saha kädessä oikein niitä voinut oikein ottaa. Puut on nurin,ns. harvennussavotta, tuli sen verran sakeasti istutettua, kun hirvet tahtoo olla kiusana. 95 istutetut visakoivut ja nyt ajateltiin ajaa vannesahalla ne ja sitten tehdään liimalevyä, ja varmaan aika paljon lakkaa pintaan, mutta tietysti pitää antaa vähän aikaa kuivua
Meissä kaikissa asuu aina pieni insinööri..
Never say never again.
|
AfterDawn Addict
21 tuotearviota
|
28. lokakuuta 2012 @ 11:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Vanha koppa käsitelty. Kaikki tarpeellinen siitä irrotettu ja koneen sisukset on hommattu.
Seuraava vaihe on hioa koppa sisältä ja päällä. Sitten kiinnittää emolevyn teline ja kiintolevyn teline. Sitten teen muutaman pienen reiän vielä usb liittimille jne...
Hitsaan ja viilaan terävät kulmat, reunustan ne kumitiivisteillä.
Käsittelen epämuodostumat ja kolot lasikitti seoksella.
Sitten maalaus.
Tässä vähän tietoa siitä mitän teen seuraavaksi.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. lokakuuta 2012 @ 11:38
|
Mainos
|
|
|
Member
4 tuotearviota
|
28. lokakuuta 2012 @ 14:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Kertokaapa kokeneemmat, kumpi olis viisaampaa? Asentaa suoraan puukoppaan, vai laittaa sisälle ATX:n pellit. Mietin, että olisko järkevämpää yrittää tehdä sisälle siten että tekis kelkatkin puusta, voi mennä vaikeeks, mutta ei todennäköisesti mahdottomaks...?
Meissä kaikissa asuu aina pieni insinööri..
Never say never again.
|
|