User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 15.6.2025 / 20:04
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneen päivitys 3d-pelejä ja -leffoja varten
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
koneen päivitys 3d-pelejä ja -leffoja varten
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
lbm_
Newbie
_
6. helmikuuta 2012 @ 04:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nykyinen kokoonpano:
asus m4a78t-e
amd phenom 2 1075t
8g ddr3 1333
asus 5870 v2
nexus silent koppa versio 1
corsair tx750
vertex 2 120gb ssd
näyttö acer hn274h 120hz, siinä on nvidian lähetin sisällä ja lasit tuli mukana

jos päivitysbudjetti olis vaikka 500? niin miten tätä vois päivitellä? tuon vanhan näyttiksen sais varmaan myytyä 150-200 eurolla eli olis silloin käytettävissä 650-700?. voiko tästä myydä mitään muuta? nvidian näyttiksillä varmaan toimii paremmin 3d-pelit ja -leffat?

eli laitanko vaan jonku gtx580 näytönohjaimen vai pitäiskö vaihtaa emoa ja prossua ja poweria jne?

E: semmonen kysymys tuli vielä mieleen että jos laitan nvidian kortin nii voinko silti käyttää tuota toista näyttöä emoon integroidulla hd3300-kortilla? mulla on siis toi vga kiinni siinä ja toi parempi näyttö on kiinni tällä hetkellä 5870 kortissa. näin siinä on 120hz. hokasin vasta äsken että näitä voi käyttää samaan aikaan. en tiedä onko tuosta hyötyä vai haittaa..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. helmikuuta 2012 @ 11:54

Member

5 tuotearviota
_
6. helmikuuta 2012 @ 16:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis että pelit toimisi paremmin vai että olisi mahdollista pelata 3d pelejä 3d laseja käyttäen.

Gigabyte GTX 570 1280mb Twin Frozr III , Gigabyte GA-Z77P-D3, 8 Gb 1600 Mhz , I5 2500k, Antec 900 , Razer Blackwidow Ultimate 2013 Keyboard, SteelSeriers Sensei.

Steam Profile : www.steamcommunity.com/id/Uusitalorock
Portfolio: www.jaakkouusitalo.fi
Senior Member

1 tuotearvio
_
6. helmikuuta 2012 @ 16:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitäs riittää että ostat vain uuden Nvidian näytönohjaimen, enpä oikein mitään pullonkaulaa tuosta sun kokoonpanosta löytänyt.

X6 960T - 8GB - MATRIX HD7970P - XFX 550W
lbm_
Newbie
_
6. helmikuuta 2012 @ 18:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jaksi123:
Siis että pelit toimisi paremmin vai että olisi mahdollista pelata 3d pelejä 3d laseja käyttäen.
niin että 3d-pelit toimii. olen mä kokeillu joitain ohjelmia mutten ole ostanu niiden lisenssejä. nvidian kortilla sellasia ei varmaan tartte? olen kokeillu tridef ja iz3d ohjelmia ja toimiihan ne mutta luulis nvidian toimivan paremmin kun kerran laseissakin lukee nvidia?

tosin ei mulla ole yhtään 3d peliä eikä edes elokuvaa mutta meni tavalliset leffatki ainakin kolmeuloitteiseksi. pelejä en kokeillut. uusia pelejä en silleen pelaile mutta esimerkiksi counter strike sourcea ja nexuizta olis kiva kokeilla 3d:nä :)

aattelin että jos myyn tämän oman korttini esimerkiksi 150 eurolla niin saisin vaikka tällasen 450 euron kortin kolmella sadalla.

http://www.jimms.fi/tuote/015-P3-1580-KR ihan vaan esimerkkinä. kattelen näitä tarkemmin tuolta näyttisosiolta enkä mä varmaan muutamaan viikkoon vielä tilaa mutta lähiaikoina kuiteski.

kiitti näistä :)
Senior Member

1 tuotearvio
_
6. helmikuuta 2012 @ 20:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nii siis toihan sun nykyinen näyttikses on AMD:n tekemä, ja tuo nvidia 3d homma tarvitsee nimenomaan Nvidian näytönohjaimen toimiakseen oikein (korjatkaa jos olen väärässä), ainakin näin olen lukenut. Eli enpä usko että toi näyttö toimisi hyvin 3D:nä AMD näyttiksellä.

X6 960T - 8GB - MATRIX HD7970P - XFX 550W
lbm_
Newbie
_
7. helmikuuta 2012 @ 00:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti daolpu:
Nii siis toihan sun nykyinen näyttikses on AMD:n tekemä, ja tuo nvidia 3d homma tarvitsee nimenomaan Nvidian näytönohjaimen toimiakseen oikein (korjatkaa jos olen väärässä), ainakin näin olen lukenut. Eli enpä usko että toi näyttö toimisi hyvin 3D:nä AMD näyttiksellä.
sä olet luultavasti lukenu tämän jostain foorumilta. juu mulla on atin kortti ja nvidian lähetin ja lasit mutta toimii ne keskenään noiden ohjelmien kans. mutta vain jotenkin. aattelin vaan että nvidian kortin kans olis paremmat säätömahdollisuudet sun muut herkut. mieluummin tietysti laittaisin amd:n kortin hinta/teho-suhteen takia. tää nykyinenkin kerran toimii jotenkin vaikka on pari sukupolvea vanha.

olen tässä lueskellu nvidian foorumeilta ettei tridef sun muut oikeen toimisi nvidian lasien kans kovin hyvin mutta käyttäjien omat kokemukset kiinnostais enemmän ku kuulopuheet.

kysyisin vielä että jos laitan vaikka nvidian 580 kortin nii eikö varmasti toi amd:n prossu jää jalkoihin? se toimii vakiona kuudella ytimellä 3ghz kelloilla ja 1-3 ytimellä 3.6ghz. pitäiskö sitä vaikka kellottaa? se on t-malli eli jonpikumpi oli lukittu, en muista kumpi. kertoo varmaan jotain mun kellotustaidoista :)
Senior Member

11 tuotearviota
_
7. helmikuuta 2012 @ 00:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ensinnäkin 3D näyttö pitäsisi hommata
Sitten Ohjain jossa on 3D vision
Ja 3D lasit

Vaikkapa nämä
http://www.jimms.fi/tuote/LS23A700DS%2FEN

http://www.jimms.fi/tuote/GMGTX57N2H12ZPB

Intel i5 2500k @4.6Ghz -=- Asrock P67 Pro3 -=- Asus GTX680 DirectCU II OC -=- Corsair 1600Mhz 8Gb -=- Intel 120gb SSD -=- Samsung SpinPoint F3 1Tb x2 -=- XFX 650w -=- Creative Sound Blaster Recon3D -=- Corsair H100 -=- Rosewill BLACKHAWK ULTRA -=- BenQ 24" XL2420T, 144Hz -=- Tt eSPORTS Challenger Pro -=- Razer Kraken Pro -=- steelSeries KANA -=- WIN7 Ultimate 64

Läppäri: MacBook Air "13 128Gb "2013"
lbm_
Newbie
_
7. helmikuuta 2012 @ 02:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Escaladus:
Ensinnäkin 3D näyttö pitäsisi hommata
Sitten Ohjain jossa on 3D vision
Ja 3D lasit

Vaikkapa nämä
http://www.jimms.fi/tuote/LS23A700DS%2FEN

http://www.jimms.fi/tuote/GMGTX57N2H12ZPB
näyttö acer hn274h 120hz, siinä on nvidian lähetin sisällä ja lasit tuli mukana

kopsasin tuon tuosta aloitusviestistä. tässä on linkki paikkaan josta ostin:
http://www.jimms.fi/tuote/ET.HH4HE.001

juu nvidialta on tullu jo isommat lasit mutta jostain se on aloitettava.

onko toi 570 olennaisesti heikompitehoinen 580:een verrattuna? esimerkiksi jos saisin jossain pelissa 580 kortilla vaikka 70fps nii jäiskö toi sun ehdottama jonnekki 45fps:ään? en oikeasti tiedä näistä komponenteistä yhtään mitään. toi hinta houkuttelee. jäähyä parantamalla vaikka viidelläkympillä tuotakin voi varmaan kellottaa?

3d vision on ilmeisesti koko nimeltään - NVIDIA 3D Vision Surround Ready?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. helmikuuta 2012 @ 02:14

ric_91
Suspended due to non-functional email address
_
7. helmikuuta 2012 @ 08:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
GTX 570 on kellotettuna oikein hyvä kortti, yltää miltei referenssi 580 tasolle vaikka painivatkin eri luokissa. On silti varmasti hintansa arvoinen ostos.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. helmikuuta 2012 @ 12:44

nudedude
Member
_
7. helmikuuta 2012 @ 22:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaa hommata yhteensopivat palikat, jos näyttö on Nvidiaa tukeva niin kyllä ostaisin kortin myös.Tuo kombinaatio tukee parhaiten 3D pelejä.

Itellä signeerauksen setti toimii (pelistä riippuen tosin) oikein mallikkaasti 3Dnä ja yllättävän vähän mitään crosstalking häiriöitä.

Mutta tehoa tuo 3D vie, joutuu karsimaan 2500k + GTX580 kanssa AA:ta ja jotain muuta pientä pois että pysyy FPS min. 60. Eli ei kannata himmata tehojen suhteen.

Pitäis varmaan kellottaa korttia ja ehkä myös lisää sandy bridgeäkin.

Lian Li PC-X900 "high end" -koppa pitää sisällään: Intel sandy bridge 2500k @ 4,5GHz + scythe ninja 3, ASUS Sabertooth P67, Gigabyte GTX 690, Sound Blaster Zx äänikortti, SSD: Corsair Force 3 240G + Samsung F3 1T, 8G DDR3 1333Hz. Näyttönä 27" Nvidia vision2 3D Asus VG278H.
lbm_
Newbie
_
7. helmikuuta 2012 @ 23:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ajattelin kans että vaikka amd:n kortit on halvempia nii nvidia sen kuiteski täytyy olla. tässä on nyt suositeltu tuota gtx570 korttia mutta jotenkin toi gtx580 kiinnostais kans. pelkkään näyttikseen en kuitenkaan ala laittamaan 500 ekua enempää. ja tosiaan tästä vanhasta atista saa vielä reilusti yli satasen kun laittaa myyntiin.

http://www.nvidia.com/object/3d-vision-games.html harmi ku counter strike source ei ole tuossa listassa mutta monta muuta on jotka löytyy myös mun steam-listasta :)

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti nudedude:
Kannattaa hommata yhteensopivat palikat, jos näyttö on Nvidiaa tukeva niin kyllä ostaisin kortin myös.Tuo kombinaatio tukee parhaiten 3D pelejä.

Itellä signeerauksen setti toimii (pelistä riippuen tosin) oikein mallikkaasti 3Dnä ja yllättävän vähän mitään crosstalking häiriöitä.

Mutta tehoa tuo 3D vie, joutuu karsimaan 2500k + GTX580 kanssa AA:ta ja jotain muuta pientä pois että pysyy FPS min. 60. Eli ei kannata himmata tehojen suhteen.

Pitäis varmaan kellottaa korttia ja ehkä myös lisää sandy bridgeäkin.
ajattelin kans että vaikka amd:n kortit on halvempia nii nvidia sen kuiteski täytyy olla. tässä on nyt suositeltu tuota gtx570 korttia mutta jotenkin toi gtx580 kiinnostais kans. pelkkään näyttikseen en kuitenkaan ala laittamaan 500 ekua enempää. ja tosiaan tästä vanhasta atista saa vielä reilusti yli satasen kun laittaa myyntiin.

lomarahat napsahtaa ylihuomenna tilille eli päätöksen teen varmaan vielä tällä viikolla. pitäis tosin viileämpi koppakin hommata. tässä nykyisessä edestä pukkaa yksi 120mm sisään ja takaa imee toinen samanlainen :). tai sitten teen reiän kattoon ja laitan rupelin imemään ilmaa pois näyttiksen ympäriltä.

olen tässä pähkäilly että olisko mitään järkeä siirtää toi edessä oleva tuuletin takaseinään tai kattoon imemään ja jättää eteen pelkkä reikä? oisko siitä mitään hyötyä tai haittaa? tuleehan se ilma koppaan vaikkei sitä sinne puhallakaan ja ilmavirtaus pysyisi silti samanlaisena. kai..

http://www.nvidia.com/object/3d-vision-games.html harmi ku counter strike source ei ole tuossa listassa mutta monta muuta on jotka löytyy myös mun steam-listasta :)
ric_91
_
8. helmikuuta 2012 @ 03:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joku linkkas tämän saitin täällä AD:ssä mutta omia kokemuksia ei ole, katselin että ihan hyvään hintaan lähtisi tuo 580..

http://www1.hardwareversand.de/articled...=43724&agid=707
lbm_
Newbie
_
10. helmikuuta 2012 @ 11:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nonii, lopputilin koko yllätti positiivisesti vaikka vouti haukkaski siitä kolmasosan :(

elikkä olen nyt sitte päätyny tuohon gtx580 korttiin.
tämä http://www1.hardwareversand.de/articled...d=707&apop=0&lb
ja tämä http://www.pixmania.com/fi/fi/9910041/a...d_prodid=574029

on ilmeisesti samoja kortteja paitsi että toisessa on selvästi nopeampi kello. onko ihan sama tilata tuo halvempi ja kellottaa se samoihin lukuihin? ja sit mites ku tää mun poweri http://www.corsair.com/power-supply-uni...wer-supply.html

(perhana että on pitkiä linkkejä, miten niitä voi lyhentää?) jaa ne lyheniki automaattisesti :)

tossa on hyötysuhde 80-86% elikkäs noin 625 wattia. riittääkö tuo? prossu ilmeisesti vie 125wattia. entä prossun teho? tässä ketjussa on lähinnä suositeltu gtx570 kortteja. tuolle kalliimmalle suositellaan 750wattista mutta onko siihen laskettu ettei powereista saa ulos sitä mitä siinä kyljessä lukee?

tarvittaessa voin laittaa paremman jäähyn prossulle ja kellottaa sitä jos se alkaa pulloileen. siihenki varmasti löytyy osio täältä ad:stä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. helmikuuta 2012 @ 11:51

Anthonis6
Junior Member
_
10. helmikuuta 2012 @ 12:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lbm_:

tossa on hyötysuhde 80-86% elikkäs noin 625 wattia.
750W poweri antaa ulos 750W, mutta ottaa seinästä (hyötysuhteesta riippuen) enemmän.
ric_91
_
10. helmikuuta 2012 @ 12:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

elikkä olen nyt sitte päätyny tuohon gtx580 korttiin.
tämä http://www1.hardwareversand.de/articled...d=707&apop=0&lb
ja tämä http://www.pixmania.com/fi/fi/9910041/a...d_prodid=574029

on ilmeisesti samoja kortteja paitsi että toisessa on selvästi nopeampi kello. onko ihan sama tilata tuo halvempi ja kellottaa se samoihin lukuihin?

Ensinnäkin, haluan varoittaa Pixmaniasta. Netti on täynnä (varsinkin suomalaisia) valituskirjelmiä tuosta liikkeestä. Pääosin kolmesta syystä:
1) Tavara tulee 2-3 kertaa ilmoitettua aikaa myöhemmin
2) Tavara seilaa ympäri Eurooppaa, eikä aina päädy perille
(käyttävät varmaan halvimpia kuriiri palveluita maasta toiseen)
3) Tavara on rikki tai sopimaton (Itselle tuli UK pistokeelinen laite mutta sain sitten adapterin siihen)

Toiseksi, kelloja ei kannata tuijottaa. Osa valmistajista on kellottanut ne jo etukäteen, mikä ei tarkoita että kortti toimisi 100% varmuudella näillä kelloilla.
Saman voit hoitaa itsekin.

ja sit mites ku tää mun poweri (Corsair TX750), tossa on hyötysuhde 80-86% elikkäs noin 625 wattia. riittääkö tuo? prossu ilmeisesti vie 125wattia. entä prossun teho?

Tuo on ihan laadukas poweri. Hyötysuhde tarkoittaa verkosta otetun ja syötetyn tehon suhdetta. Valmistajan ilmoittama teholuku on eri linjojen (jos monilinjainen) tai päälinjaan (12V?) syötetty teho. Joten ideaalisesti 85% hyötysuhteella toimiva 750W poweri lisää sähkönkulutustasi max. 750/0.85 = 880W, mutta otettu/ syötetty teho riippuu kuormituksesta.

Poweri riittää kyllä.

tarvittaessa voin laittaa paremman jäähyn prossulle ja kellottaa sitä jos se alkaa pulloileen. siihenki varmasti löytyy osio täältä ad:stä.

Kyllä voit, kunhan kone ei ole pakettikone.

Pelikone: Super Flower 2000B-BK Full Tower / Z77X-UD3H / i7-3770K @4.8GHz / Asus DCII GTX 780 / Ripjaws 8GB @1866MHz / Samsung 830 256GB SSD / XFX 650W / Antec H2O 1220 / Windows 7 || 3DMark11 = X5331 || GigaWorks T40II & Siberia V2 / MX518 & 6Gv2 / Dell U2412M

HTPC: Cooltek U3 / F2A88XM-D3H / A6-5400K / TG Vulcan 2400MHz / Samsung 830 128GB SSD / Super Flower 450W modular

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. helmikuuta 2012 @ 12:43

lbm_
Newbie
_
10. helmikuuta 2012 @ 12:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitti tuosta hyötysuhdeselvityksestä :)

jätän sit tuon pixmanian väliin.

jännittää vaan ku en ole ikinä tilannu mitään ulkomailta. en edes ahvenanmaalta.. no laitan sit tässä tunnin sisään tuon sun ehdottaman kortin tilaukseen ellei tule vastaväitteitä. vähän vaan mietityttää toi 1,5 gigan muisti ku tätä mallia sais kolmellaki gigalla. onko tuolla merkitystä? en aio käyttää mitään kolmen monitorin virityksiä. pelailen lähinnä fps-pelejä nokka melkeen kiinni näytössä nii ei mulle olis lisämonitoreista mitään hyötyä.

ja ei ole pakettikone. ihan ite tappelin tämän kasaan :)
Mainos
_
__

_
ric_91
_
10. helmikuuta 2012 @ 13:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse valitsisin tuon 1.5Gb, koska se on paremmalta valmistajalta (esim GeForce vs Zotac..) se on myös paremmalla jäähyllä. Nämä näkymykset perustuvat Jimm's:n valikoimaan.

Mutta paremmin varmaan auttaa tämä linkki: http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=684954
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneen päivitys 3d-pelejä ja -leffoja varten

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy