Koneen uudelleen kasaaminen
|
|
Aelpee
Newbie
|
26. maaliskuuta 2012 @ 16:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarjoaakohan nää perus pc-liikkeet kuten esim. "Daragroup" tuommoista palvelua? Haluaisin päivittää konettani ja samalla vaihtaa phenom X4 prosessorista intel puolelle. Tuohan tarkoittaisi siis myös uutta emolevyä, enkä itse uskalla niitä kytkentöjä lähteä sörkkimään vaikka olisi minkälaiset ohjeet saatavilla.
Kone on kuitenkin muuten varsin käypä, enkä haluaisin turhaan alkaa kokonaan uutta kasaamaan.
|
rick79
Senior Member
1 tuotearvio
|
26. maaliskuuta 2012 @ 16:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos daragroup=datagroup niin mikseivät tekis. Tässä nyt kannattaa edetä niin että kyselet muutamasta firmasta sun paikkakunnalla ja pyydät tarjouksia. tietenkin vain niistä firmoista jotka itse myyvät komponentteja, muuten saattaa tulla tuhottoman kalliiks. Sen emon, prossun (ehkä muistien) vaihto ei sais nyt mitään miljoonia maksaa, työstä jotain 50-100? on jo kohtuullinen hinta. Tuo nyt on mun mielipide eikä edusta minkään puljun hintatasoa.
|
Aelpee
Newbie
|
26. maaliskuuta 2012 @ 16:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rick79: Jos daragroup=datagroup niin mikseivät tekis. Tässä nyt kannattaa edetä niin että kyselet muutamasta firmasta sun paikkakunnalla ja pyydät tarjouksia. tietenkin vain niistä firmoista jotka itse myyvät komponentteja, muuten saattaa tulla tuhottoman kalliiks. Sen emon, prossun (ehkä muistien) vaihto ei sais nyt mitään miljoonia maksaa, työstä jotain 50-100? on jo kohtuullinen hinta. Tuo nyt on mun mielipide eikä edusta minkään puljun hintatasoa.
Joo typohan siinä. Datagroupin tiedän ainakin löytyvän täältä Jyväskylästä, mutta pitää tutkia jos olisi muitakin. Vaihtoehdot kun tosiaan olisivat koneen myynti + uuden kasaaminen tai tuosta uudelleen kasaamisesta maksaminen + emon ja prossun ostaminen.
Kaikista maittavin tilanne itsellenihän olisi, että saisin ostaa ja asennuttaa nuo uudet komponentit liikkeessä ja hinnassa saisi vielä jotain hyvitystä noista vanhoista komponenteista (Phenom 2 X4 955 ja Gigabyte 990FXA-UD3, etteivät nekään jäisi tänne nurkkiin turhaan pölyttymään).
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. maaliskuuta 2012 @ 16:54
|
AfterDawn Addict
|
26. maaliskuuta 2012 @ 16:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllähän noissa tietokone liikkeissä varmaankin saa ton homman hoidettua.
Yleensä erilliset työt tehdään tuntiveloituksena.
Hinnat voivat sitten olla mitä tahansa 30? <--> 60? välillä tunti
Kannattaa kysellä useasta liikkeestä jos on vaihtoehtoja.
Jos sitten ostaa liikkeestä komponentit ja sopii koneen kasauksen & testauksen
niin hintaa tulee muutama kymppi osien päälle.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. maaliskuuta 2012 @ 17:03
|
rick79
Senior Member
1 tuotearvio
|
26. maaliskuuta 2012 @ 20:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Paljon sä haluisit niistä vanhoista osista.. voisin olla kiinnostunut.. laita vaikka yksityisviestiä jos kehtaa tähän kirjottaa..
|
Ehni
Member
|
26. maaliskuuta 2012 @ 20:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Aelpee: Tarjoaakohan nää perus pc-liikkeet kuten esim. "Daragroup" tuommoista palvelua? Haluaisin päivittää konettani ja samalla vaihtaa phenom X4 prosessorista intel puolelle. Tuohan tarkoittaisi siis myös uutta emolevyä, enkä itse uskalla niitä kytkentöjä lähteä sörkkimään vaikka olisi minkälaiset ohjeet saatavilla.
Kone on kuitenkin muuten varsin käypä, enkä haluaisin turhaan alkaa kokonaan uutta kasaamaan.
Ihan mielenkiinnosta niin miksi vaihdat? kyllä tuolla prossulla ja emolla vielä pelaa hyvin kovan näyttiksen rinnalla
Asus M5A99X EVO R2.0/ AMD FX-8350@4,7ghz w/ Maelstrom Deepcool 240T/Asus Strix Gtx 970/ 8GB Corsair 1333Mhz/Samsung 850 Evo 250gb / Kingston HyperX 3K 240GB/ 320GB HDD/ Corsair HX620W,
|
Mainos
|
  |
|
Aelpee
Newbie
|
26. maaliskuuta 2012 @ 23:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ehni: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Aelpee: Tarjoaakohan nää perus pc-liikkeet kuten esim. "Daragroup" tuommoista palvelua? Haluaisin päivittää konettani ja samalla vaihtaa phenom X4 prosessorista intel puolelle. Tuohan tarkoittaisi siis myös uutta emolevyä, enkä itse uskalla niitä kytkentöjä lähteä sörkkimään vaikka olisi minkälaiset ohjeet saatavilla.
Ihan mielenkiinnosta niin miksi vaihdat? kyllä tuolla prossulla ja emolla vielä pelaa hyvin kovan näyttiksen rinnalla
En varmaan käytä tuota phenomiani ihan sen täydellä potentiaalilla, koska en ole lähtenyt kellottamaan tai edes kokemattomana uskaltaisi sitä lähteä tekemään. Olen nimenomaan lukenut että kellottamalla tuolla voisi vielä pelata pitkäänkin, mutta että nuo intelin 2500- sarjan prossut menevät ihan standardi kelloilla jo ohi virrankulutuksen ja tehojen kanssa.
Ehkä tuommoinen 2500 olisi siis tulevaisuutta ajatellen hyvä päivitys? Itseäni myös hieman nakertaa se kun olen seuraillut AMD:n meininkejä ja tuntuu, että ovat vähän ns. "heittämässä pyyhettä kehään" noitten prossujen kanssa. Okei bulldozer ei vastannut sille asetettuja korkeita odotuksia, mutta itse olisin ollut oikeastaan kiinnostuneempi ihan vain päivitetystä ja hieman nopeammasta phenom versiosta.
AMD:n valitsin nimenomaan sen takia, että odotin heidän pysyvän skarppina ja varteenotettavana vaihtoehtona tuolla uusien alemman/keskitason prosessorien tarjonnassa hinnaltaan ja laadultaan, mutta jos nyt tilanne on se että ei enää edes yritetä vastata intelin tarjontaan niin perkele... Kai se olisi samantien järkevämpää vaihtaa inteliin?
/avautuminen
Kyselen nyt vielä hintoja tuosta operaatiosta eri liikkeistä ja mikäli siihen päädyn, niin pistän nuo vanhat osat myyntiin myöhemmin. Laitan vaikka sitten vielä viestiä sulle rick79 mikäli löytyy edelleen kiinnostusta osiin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. maaliskuuta 2012 @ 23:42
|