Tänään aamupäivällä ostin tommosen Samsung Spinpoint F1 320Gb kovon ja se ei näy täällä koneella missään, ei ees levynhallinnassa, vanha 80Gb kovo näkyy ja tää uus ois siis tulossa lisäks ton rinnalle.
Mun emolevy on fujitsu d1607, latasin uuden chipset ajurin, joku 4in1 se oli, mut siinä installaatiossa ei puhuttu SATA väylistä mitää, koitin asentaa toiset ajurit - VIA SATA RAID - tai jotain mut sano vaan ettei mulla oo tota hardwaree.
Onko toi kovalevy vaan liian edistynyt mun emolle vai voisko olla joku kosketusvika datapiuhassa (virtaa se mun mielestä saa), tai osaisko joku osottaa mulle oikeet ajurit?
Nii ja voinko koittaa laittaa tota vanhaa kovoo tohon toiseen slottiin ja testata toimiiko se ?
Kiitoksia etukäteen
Ei se näy tuolla levynhallinnassa, mut voisko ongelma olla ettei oo noit jumppereita kummassakaa? Vaikka luulis silti näkyvän edes jotenki vaikkei ookkaa. Enkä löytäny ohjeita millä samsungin sais jumpperoituu SATA1 mut siinä levyssä tuli joku ohjekirjanen mukana missä sanottiin että jollain softalla sais sen 1.5Gb/s ja pitäs löytyy www.samsunghdd.com mut en kyllä löytäny mitää.