Heipä hei. Haluaisin vaihtaa RAID-levyni. Minulla on kaksi RAID-levyä joissa on mirroring päällä, ja haluaisin vaihtaa toisen niistä uuteen samanlaiseen levyyn niin että sillä on sama data kuin vanhallakin levyllä. Koska tiedostoni ovat minulle tärkeitä en halua ottaa riskiä siitä että sössin tämän toimenpiteen, joten tiedustelen nyt olisiko jollakulla tietoa siitä, miten tällainen asia pitäisi tehdä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JKahvi: Heipä hei. Haluaisin vaihtaa RAID-levyni. Minulla on kaksi RAID-levyä joissa on mirroring päällä, ja haluaisin vaihtaa toisen niistä uuteen samanlaiseen levyyn niin että sillä on sama data kuin vanhallakin levyllä. Koska tiedostoni ovat minulle tärkeitä en halua ottaa riskiä siitä että sössin tämän toimenpiteen, joten tiedustelen nyt olisiko jollakulla tietoa siitä, miten tällainen asia pitäisi tehdä.
Minkä takia edes haluat vaihtaa toisen kovosi, jos se kerran toimii? :)
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JKahvi: Heipä hei. Haluaisin vaihtaa RAID-levyni. Minulla on kaksi RAID-levyä joissa on mirroring päällä, ja haluaisin vaihtaa toisen niistä uuteen samanlaiseen levyyn niin että sillä on sama data kuin vanhallakin levyllä. Koska tiedostoni ovat minulle tärkeitä en halua ottaa riskiä siitä että sössin tämän toimenpiteen, joten tiedustelen nyt olisiko jollakulla tietoa siitä, miten tällainen asia pitäisi tehdä.
Laita se kolmas levy kii koneeseen, irrota toinen levy ja rebuildaa RAID pakka. Miten se tehään, riippuu RAID ohjaimesta ja softista.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Laita se kolmas levy kii koneeseen, irrota toinen levy ja rebuildaa RAID pakka. Miten se tehään, riippuu RAID ohjaimesta ja softista.
Kiitos!
Haluan vähintäänkin vaihtaa levyn ihan helvetin nopeasti jos toinen menee rikki. Ihan mieluusti laitan RAIDista poistetun kovon myös tavalliseksi levyksi ja sinne ei-tärkeitä tiedostoja.