tuli ongelma tuon hpn kanssa: koetin käynnistää sen, ja se ilmotti heti että korjaus vai normaali käynnistys. ihmettelin siinä sitte, että mistähä moinen ku ihan normaalisti olin sen edellisiltana sammuttanu. noo otin sitten normaalin, ja hetken se siinä windowssin logoa näytti, oikeestaa pari minuuttia, ja sitse nakkas samaan pisteeseen mistä lähettiin.. noo otin korjauksen, sillo se lagas siihe windows 7 siniseen ikkunaan, niiku hiiri näky mut muuta ei, sinisenä koko näyttö. sammutin sitte koneen niiko 'hätäkatkasulla' ja käynistin sitte uudestaan, menin setuppiin ja koetin käydä kovalevyn tarkastukset mut molemmat sekä lyhyt että pitkä feilas. soitin hp:lle kerta takuutaki oli jälellä ett lähettää uuden kovalevyn mutta nyt sitte milläs helvetillä pelastan mun tiedostot sieltä vanhalta kovalevyltä (mikäli ne enää pelastettavissa on)?!kaveri tois kannetavan kun tarviin nii miten saisin ton kovalevyn lykättyy siihen kannettavaan että saisin tallenettuu ne tiedostot siihen kannettavaan?
Kun lataan esim. elokuvia tulee utorrentin alareunaan lukemaan kovalevy ylikuormittunut 100% ja prosssun käyttöaste on latauksien ajan aina 100%. Välillä kone sitten sammuu itsestään. muuten kone toimii moitteeettomasti mutta aina latausten yhteydessä vie prossun tehot ja kuormittaa kovalevyn. olen kokeillut toistakin kovoa mutta sama homma sen kans.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti isto80: Kun lataan esim. elokuvia tulee utorrentin alareunaan lukemaan kovalevy ylikuormittunut 100% ja prosssun käyttöaste on latauksien ajan aina 100%. Välillä kone sitten sammuu itsestään. muuten kone toimii moitteeettomasti mutta aina latausten yhteydessä vie prossun tehot ja kuormittaa kovalevyn. olen kokeillut toistakin kovoa mutta sama homma sen kans.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Toimivan koneen sammutat ja ei lähde oikein käyntiin. Syy voi olla hajonneessa kovossa. Useimmin syy on että winukka sekosi.
Toi että näkyi vaan hiiri sinisellä ruudulla, voi tarkoittaa että winukka tekee sitä korjaustaan, joka voi kestää hyvinkin kauan. Ennenkuin muuta tulee näkyviin.
Siinä vaiheessa hätäkatksisu voi sitten vaurioittaa sen kvon fyysisesti.
(Turha rypistellä kun löysät on jo pöksyissä.)
Kolmas tapa pelastaa kovosta tietoa (jos se fyysisesti toimii) on buutata kone live linuxilla. Ja siirtää ne tiedostot ihan minne vaan
Uuteen kovoon, kun osioi sen uuden winukan vaatimat osiot ja 'Mun datat'
usb-tikkuun
ulkoiseen usb-kovoon
polttaa cd/dvd:lle. Tämä onnistuu ainakin Puppy Linixilla, koska se syö livenä ramia 300MB ja vapauttaa sen cd/dvd aseman live session ajaksi.