User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 6.7.2025 / 03:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > mikki ei toimi
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mikki ei toimi
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Theanssi
Newbie
_
2. maaliskuuta 2010 @ 19:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Anteeksi jos väärällä alueella.

Ongelma: Mikki ei toimi koneessa jonka hommasin kesän lopulla, koneessa on käyttiksenä Vista sekä emoon integroituna äänikortti.
Noi "Headphonesit" ovat siis jotkut acmen 5 euron kuulokkeet joissa on perinteisesti vihreä ja punainen liitin erikseen kuulokkeille ja mikille. Emolevy on siis Asus P5Q Pro, Äänikortin ajureiden versio 6.0.1.5911,

Olen kaverin kanssa yrittäny puhua esim xfiressä mutta ei joko kuulu mitään tai sitten korvia vihlovaa melua.
Mitä olen kokeillut:
-2 eri kuulokkeita.
-Koneen etu- ja takapaneelin liitäntöjä.
-Säätää Realtec HD Audiohallintaa.
-Säätää ohjauspaneelista ääni asetuksista tallennus välilehteä.
-Päivittää ajureita (jonka jälkeen koneesta ei kuulunut mitään ääniä ja jouduin tekemään järjestelmän palautuksen)
-Etsinyt googlella apua ja lukenut myös Muron & Afterdawnin muut Mikki aiheiset topicit.
-Ja varmaan jotain muutakin, mutta en nyt saa päähän.

Kuvia:
Tässä nämä kuulokkeet mitä tällä hetkellä käytän:
Lainaus:

Realtecin HD Audiohallinasta kuvankaappaus:
Lainaus:

Ohjauspaneelin ääniasetuksista kuvankaappaus:
Lainaus:

Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa asiaan perehtyä. Kysellä saa lisää (tyhmiäkin sillä olen aika "käsi" näissä asioissa). Eipä tässä nyt muuta kerrottavaa mieleen juolahda. Toivottavasti vaan ei pitäis ruveta uutta ääniäkorttia ostamaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. maaliskuuta 2010 @ 20:14

RatCon
AfterDawn Addict
_
3. maaliskuuta 2010 @ 12:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ajurit windowsin updaten kautta vaiko valmistajan kotisivuilta ?
Oma mikkini lähti toimimaan vasta kun latasin ajurit itse, vaikka windows oli mukamas ajurit sinne laittanut. Sama pätee muissakin, esimerkiksi näytönohjaimen ajureiden kanssa. Updaten kautta tulevat eivät vain toimi niinkuin pitäisi. Ilmeisesti ovat vain korvaavia ajureita.
Theanssi
Newbie
_
3. maaliskuuta 2010 @ 12:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon:
Ajurit windowsin updaten kautta vaiko valmistajan kotisivuilta ?
Oma mikkini lähti toimimaan vasta kun latasin ajurit itse, vaikka windows oli mukamas ajurit sinne laittanut. Sama pätee muissakin, esimerkiksi näytönohjaimen ajureiden kanssa. Updaten kautta tulevat eivät vain toimi niinkuin pitäisi. Ilmeisesti ovat vain korvaavia ajureita.
Windowssin mukaan uudempia ajureita ei edes löytynyt joten hain ne käsin. En tiedä sitten teinkö ite jotain väärin niiden asennuksessa, mutta käsittääkseni sekä readmen mukaan vaan poistettiin vanhat ja asennettii uus tilalle. ja latasin Ihan valmistajan sivuilta uusimmat sekä joltain toiselta sivulta vähän vanhemmat vissiin ja kummallakin kävi sama juttu.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > mikki ei toimi

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy