Eihän tässä pitänyt näin käydä...Omistan 3.5v vanhan Fujitsu Siemens Scaleo Ha A64 X2 380-23MCE koneen. Käyttöjärjestelmänä oli XP, jonka päivitin windows 7:aan. Emulointiohjelma kertoi, ettei rautapuolen ongelmia pitäisi olla, joitakin softapuolen haasteita mm. photoshopin osalta kylläkin. Päivitys onnistui hyvin, mutta nyt näytössä vaakaviivoja satunnaisesti, eikä äänet kuulu lainkaan. Olen päivittänyt kaikki ajurit ja kun vihdoin sain selville emolevyn tyypin, totesin asuk:en sivuilta, ettei emolevy tue windows7:aa. Koska koneessa on kuitenkin paljon raudan osalta toimivia osia olen yrittänyt omatoimisesti etsiä uutta emolevyä ja prosessoria nykyisen kotelon sisään, mutta valikoima on, ei ammattilaiselle, liian laaja eli;
- kone on normaalissa kotikäytössä; lapset pelaa jonkin verran, itse käsittelen melko paljon valokuvia ja editoin videoita, muu käyttö pääosin netissä pyörimistä, nykyinen haupagen tv-kortti lakkasi toimimasta päivityksen yhteydessä eli satunnaisesti tv:n katselu
- tarvitsen apua emolevyn ja prosessorin valinnassa; minkälainen ja millä prosessorilla
- mitä muita osia tarvitsee/kannattaa päivittää
- tästä ei saa tulla hinnaltaan uuden koneen hintainen projekti eli kustannustehokkaat osat
- muistia ehdin jo päivittää DDR2 800 yhteensä 4GB, joten toive on että uusi emolevy hyväksyy ao. muistin