Iltaa, tässä jokunen hetki sitten sain koneeni vähän uuttavanhaa osaa :)
Tässä kokoonpano;
EMO: EPOX EP-8RDAE
CPU: Athlon xp 3200+ (AXDA3200DKV4E)
VGA: Gefore FX 5950 (Gainward 5950 Ultra / 1800 XP Golden Sample)
PWR: Nexus 350w
Elikkäs, mitä itse olen katsonut/ymmärtänyt niin tuohon pakettiin pitäisi laittaa 400Mhz muistia? nyt siinä on varmaankin 200Mhz tai 166 tai jotain sinne päin, en muista tarkkaan kun vanhasta koneesta otin ne tuohon uuteenvanhaan pakettiin.
Onko se niin että se on tuota 400Mhz mitä tuohon menee?
Kun sain koneen käymään osien vaihdon jälkeen niin ihmettelin kun suoritinteho oli vain 1,1Ghz vaikka pitäis olla 2,2Ghz. No menin katselemaan biossia, siellä oli jonkun muistijutun kohdalla että 100Mhz, ja kun painoi enteriä niin sai valita sitten että laittaako 100, 166 vaiko 200Mhz. Laitoin tuon 200 ja sit kun starttasin koneen taas niin gigahertsit olivat kohdallaan. Miksi teki näin itse, eli laski muistit 100:een ?
Jostain syystä tällä kokoonpanolla mulla on pääsy sinne biossin kaikkiin säätöihin, vanhassa paketissa niin ei ollut.
Siellä on ilmeisesti se prosessorin joku kerroin luku, mikä nyt on ilmeisesti 11, mutta asetuksissa siellä on valittuna "Default" ja sit asteikko väliltä oliko se nyt 4-24.
Kokeilin laittaa 11,5, sen jälkeen prossaoli 2,3. Kokeilin 12 --> kone ei päässyt koskaan windowsiin asti, vaan rupes valittaa jostain tiedostosta, laitoin takas sen defaultin.
Kannattaako mun säätää sieltä jotain että saan tehoja pikkusen kutiteltua vai onko parempi et antaa olla vaan niin kuin ne on?
Ja mistä nään että mulla on kunnolliset ajurit tuossa näytönohjaimessa?
Ja kertokaa jos tulee jotain mieleen että mitä pitäis tarkistaa....
Mut tosiaan kertokaa joku mitä muistia mun kannattais ostaa tuohon? ajattelin hommata 3 yhden gigan kampaa....
Joo ja palikat ei mitään kovin tuoretta tavaraa ole, mutta onpahan parempi kuin vanha, ja aika lailla.
Paljon asiaa yhdellä kertaa, mutta kysyvä ei tieltä eksy....