Näytönohjain lakkaa toimimasta
|
|
laqqi
Member
1 tuotearvio
|
9. joulukuuta 2009 @ 15:37 |
Linkki tähän viestiin
|
PQI DIMM DDR2 800 2GB CL5 128*8
AMD ATHLON 64 X2 6000+ AM2 BOX
GF 9800 PCIE 512MB DDR3 2XDVI
MSI AM2 NF520 DDR-2 SATA-2 GBLAN
GT SILENTBLADE2 120X120 950 MPR
Elikkäs mulla on tommoset laittet koneen sisällä ja nyt on ruvennut sitten ilmenemään näytönohjaimn sammumista ja tuulettimet (ilmeisesti prosessorin) huutaa täysillä.
Ensiksi siis kuva katoaa pari kertaa, jolloin windows7 pukkaa virheilmoitusta "Näytönohjain nvidia on lakannut toimimasta" mtj. , jonka jälkeen kuva häviää kokonaan ja alkaa tuoksua juuri mankelista tulleelta vaatteesta :D = ilmeisesti joku käryää(?)
Koneessa on ilmeisesti vielä 21 päivää takuuta, jos en väärin muista. Eli vienkö koneen suosiolla vaan huoltoon (JOULUKSI)vai onnistunko jotenkin korjaamaan onkkelman?
EDIT.Mä olen vähän huono tietämään noista koneen osista, joten tässä hiano havainnekuva koneesta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. joulukuuta 2009 @ 15:46
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
9. joulukuuta 2009 @ 20:45 |
Linkki tähän viestiin
|
aika pölyistä näyttää olevan. Imurointi tekis terää? Jos sen jälkeen esiintyy ongelmia, niin pidä kotelo auki ja haista mistä se haju tulee.
|
laqqi
Member
1 tuotearvio
|
9. joulukuuta 2009 @ 20:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Perho92: aika pölyistä näyttää olevan. Imurointi tekis terää? Jos sen jälkeen esiintyy ongelmia, niin pidä kotelo auki ja haista mistä se haju tulee.
Koneen olen muilta osin imuroinut, mutta tota näytönohjaimen moskakerrosta en ole imurilla saanut liikkumaan. Enkä sitä ole uskaltanut sitten millään pyyhkiäkkään, ettei menisi rikki. Eli milläs tota pölyä uskaltais koittaa poistaa :o ?
|
Moderator
6 tuotearviota
|
9. joulukuuta 2009 @ 21:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
|
Member
12 tuotearviota
|
9. joulukuuta 2009 @ 22:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi AMD:n vakio jäähy vetää pölyä kuin pölynimuri. Mulla on phenom II sen siili oli täynnnä pölyä 2 viikon Kuluttua kasaamisesta
|
laqqi
Member
1 tuotearvio
|
10. joulukuuta 2009 @ 22:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi paineilma purkissa olikin mulle ihan uus juttu! Pitää kaupasta käydä kattoo, josko löytyis hyllystä.
Mutta mitäs ton AMD:n vakio jäähyn kanssa kannattaisi sitten tehdä?
|
Senior Member
8 tuotearviota
|
11. joulukuuta 2009 @ 09:24 |
Linkki tähän viestiin
|
ota näyttis irti ja puhalla paineilmalla pölyt pois, ja kaikialta muualtaki, myös poweri puhista kunnolla
AMD Athlon64 x2 3800+ +Arctic Cooling Alpine 64 PWM||Asus M3N78-VM||Asus Nvidia Geforce en 9600gt 512mt gddr3||2x Apacer 512mt (533mhz), 2x Kingston 1024mt (533mhz)||Western Digital 250gb||Acer Aspire e380 mini tower||Liebermann 80mm||Corsair cx400w||Acer x221w 22"|| Windows xp Media Center Edition 32bit
|
laqqi
Member
1 tuotearvio
|
11. joulukuuta 2009 @ 16:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuli haettua tommonen puteli (makso 10e!!!!) ja suihkutettua toi näytönohjain. Ja nyt sitten on pelittänyt tunnin ilman kaatumista :) Vähän kyllä pelotti, että miten käy kun kaasu oli propaania/butaania ja muuttui osittain nesteeksi kopassa.
Pitää varmaan uhrata vielä tota pulloa jossain vaiheessa noille muille osille..
Lainaus: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti laqqi:
Mutta mitäs ton AMD:n vakio jäähyn kanssa kannattaisi sitten tehdä?
|
laqqi
Member
1 tuotearvio
|
11. joulukuuta 2009 @ 17:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo ja pitikin mennä sanomasta! Taas simahti näytönohjain ja käry kävi, eli vika ei ollut ainakaan kokonaan pölyssä. Muita keinoja?
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
11. joulukuuta 2009 @ 19:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Äkkiä takuuseen se kone vaan. Ei kai tässä muukaan auta?
|
Mainos
|
  |
|
laqqi
Member
1 tuotearvio
|
18. joulukuuta 2009 @ 21:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo liikkeen kautta lähti näytönohjain takuuseen, sanoivat että menee pari viikkoa. Nyt sitten viikko jo yritety pärjätä vara- läppärillä :s
Kiitti kaikille vastauksistaa!
|