Joo elikkä pitäs saada koneeseen enemmän tehoja, ja mietin vaa että kannattaako esim emolevyä vaihtaa ja mitä osia kannattaa tohon mun emolevyyn ostaa ja mitkä käy siihen.
Laitan tähän kaikki tarvittavat tiedot koneestani niin voitte kertoa mitä kannattaa uusia jotta nyky-ajan pelit toimisivat jotenki, eikä tarvitse kasata mitää supertietokonetta :P
Tos ois emolevy, onko tämä tarpeeksi laadukas lisätäkseni siihen uutta rautaa? Toi 2 muistipaikkaa riittää mutta saako siihen 2x 2gigasta ddr muistia (koneessa tällä hetkellä kiinni 2x 512mb korttia)? Ja käykö tähän esim dual tai quad prosessorit Ja jos tässä emolevyssä on jotakin vanhaa niin mikä se on ?
Tämän roskan haluan ehdottomasti vaihtaa johonki dualiin esimerkiksi.
NÄYTÖNOHJAIN: Ati radeon 9250 128mb tämäkin on vuonna nakki keksitty
Joo elikkäs tossa ois mun specsit mitkä pitäs saada vähän parempaan.
Millainen prosessori kannattaa ostaa DUAL? QUAD?? Ja mitkä prosessorit käy tohon emolevyyn ja kannattaako sitä vaihtaa ja miksi?
Millainen näytönohjain olis suht halpa mutta hyvä mikä riittää suht uusimpien pelien pyörittämiseen esimerkiksi BIOSHOCK tai Call of dutyt täysillä grafiikoilla pelaaminen.
Joo elikkäs kertokaas eri mielipiteitä mitä mun kannattas vaihtaa koneesta. En sano mitään erityisempää budjettia näitten ostamiseen koska budjetti voi vaihdella mutta kertokaahan ihmeessa vaikka eri kokoonpanoja ja siitä miten ne toimii.
Ainiin ja jos joitain tietoja puuttuu mitä tarviis kertoa tosta mun koneesta ni sanokaahan nekin niin pistän ne tuohon.
Kokonaan uusiksi menee osat.
Emoksi vaikka joku halpa AM2+
Prosessoriksi neliydin phenom II
4GB 1600Mhz muistia. 2X2GB kammat
Näytönohjaimeksi HD4870 tai GTX260
Kiintolevyn jos haluat uusia niin WD CaviarBlack on aikas nopea
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aqq: Kokonaan uusiksi menee osat.
Emoksi vaikka joku halpa AM2+
Prosessoriksi neliydin phenom II
4GB 1600Mhz muistia. 2X2GB kammat
Näytönohjaimeksi HD4870 tai GTX260
Kiintolevyn jos haluat uusia niin WD CaviarBlack on aikas nopea
ookkei kiitoksia vinkista, itse ajattelin tämmöstä yhdistelmää: Prossu: AMD Athlon 64 X2 6000+ (125 W) EMO: Asus M2N-SLI Deluxe ja sit näyttikseks joku halpa vaikka Asus Radeon HD 3450 512MB .. mitä mieltä tästä yhdistelmästä?
Maksua tulis tähän pakettiin noin 130e nopeasti laskettuna.
Pyöriskö pelit millä tavalla ?
Ja joutuisko tohon hankkimaan erikseen mitään muita osia esim tuuletin tai virtalahde (suht iso koppa löytyy iteltäni) ? Hmm, ja ainiin vaikuttaako tuo kiintolevyn nopeus millään tavalla pelien pyörimiseen?
Kannattaa tässä vaiheessa alkaa laittamaan sitä budjettia näkyviin. Sait yhden hyvän ehdotuksen, mutta oma listasi menee huomattavasti halvempaan ja tehottomampaan luokkaan. Heitä jotain suuntaa niin tietää mitä kannattaa edes ehdottaa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti beget: Kannattaa tässä vaiheessa alkaa laittamaan sitä budjettia näkyviin. Sait yhden hyvän ehdotuksen, mutta oma listasi menee huomattavasti halvempaan ja tehottomampaan luokkaan. Heitä jotain suuntaa niin tietää mitä kannattaa edes ehdottaa.
Joo siis elikkäs kun aikasemmin mainitsinkin että osia millä saa nykyajan pelit pyörimään suht hyvin mutta niin ettei tarvii mitään överikonetta alkaa kasaamaan (mun näytössäkin on max 1024x768 reso, niin ei kovin korkea reso) ja että riittääkö se ainoostaan kun uusin nuo kolme asiaa (prossu,emo,näyttis), ja budjetiksi nyt voisin sano noin 150-200e mielellään niin vähän kuin mahdollista toi 200e alkaa mennä jo hieman liian korkeaksi...
Eli siis jos sais eri mielipiteitä ja vertauksia tuohon omaan listaani osista, erot pelien pyörimiseen ja mahdollisimman yksityiskohtaisesti selitettynä niin saan hieman selkoa mitä olen ostamassa ku noita osiakin näyttäs olevan niin järjettömän laajasti valittavissa ni ois hienoa saada tietää niiden todelliset "kyvyt" ja hinta-laatusuhde täytyy olla hyvä.