Phenom ii 955 Volttien asettaminen ja kellotus
|
|
Typojack
Newbie
|
29. lokakuuta 2010 @ 18:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Vaikka aihe onkin paljon puhuttu, niin en millään löydä järkevää neuvoa tai opastusta että miten säädän voltit itse.. Käytössä on siis tälläinen paketti:
AMD Phenom II x4 955 vakio tuulettimella
4 gb DDR3 1333Mhz
Asus M4N68T-M
Alkuun haluaisin siis säätää voltit/jännitteen manuaalisesti esimerkiksi 1.35 volttiin. Ja ilmeisesti tehdäkseni tämä minun täytyy asettaa kaikki arvot manuaalisesti.. tai jotenkin näin; ja tämän epävarmuuden vuoksi täällä kyselenkin. Eli mitä niihin muihin arvoihin täytyy laittaa etten kuse koko hommaa. CPU frequensyt yms.
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
29. lokakuuta 2010 @ 18:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Meet BIOS:n ja asetat voltit.
BIOS:t on aina erilaisia, ehkä siks ettei niitä sorkita jos ei tiiä mitä tekee.
Sen takia suosittelen eka ottaan perusjutut selville tosta kellotuksesta ja kellottaan vasta sit.
Ensimmäinen asia olis meinaan hommata parempi cooleri. Vakiolouskulla en kellottais.
|
Typojack
Newbie
|
29. lokakuuta 2010 @ 18:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Niimpä... Mua etupäässä kiinnostaa nyt vaan saada ne voltit siihen 1.35v.. eikä varsinaisesti kellottaa vaan asettaa se siihen 3200 mhz mikä on ihan vakio kello tolle prosessorille
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
29. lokakuuta 2010 @ 19:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Typojack: Niimpä... Mua etupäässä kiinnostaa nyt vaan saada ne voltit siihen 1.35v.. eikä varsinaisesti kellottaa vaan asettaa se siihen 3200 mhz mikä on ihan vakio kello tolle prosessorille
Jaa et prossu ei oo vakiokelloilla? Pistäs CPU-Z screenshotti.
Ensin tietty taustalle rullaan Prime95 ja sit vasta screenshotti.
|
Typojack
Newbie
|
29. lokakuuta 2010 @ 20:03 |
Linkki tähän viestiin
|

Kyllä tuo sittenki näyttäs että joka Core pamahtaa 3200 mhz kun rasitusta on. Mutta opin kuitenkin jo paljon uutta :D
EDIT: Biosista kaikki asetukset on nyt siis [AUTO].. Multiplier, core voltage ja kellot, jne.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. lokakuuta 2010 @ 20:13
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
29. lokakuuta 2010 @ 22:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Ne katsii pitääkin AUTO:lla. Hyvä että ratkes ilman kellotusta.
|
sakke123
Inactive
|
31. lokakuuta 2010 @ 01:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Nuilla volteilla ei kyllä kovin vakaa prossu ole. Kaatuu varmasti ennepitkää Prime95 ajelussa. Vakiovoltit kun taitaa olla sen 1,375v ainakin 965BE:llä. Joten laita nyt ainakin 1,375v ja virransäätö AUTO:lla
Sitten jos alat kellottaan, niin voltit nakkaa 1,425v. Enempää jänöä en suosittele laittaa, koska on se boxed sirkkeli jäähynä. Sitten prossun kerroin vaikkapa 19 ja CPU/NB kerroin 12.
Tuosta enemmän voltteja ja kelloja, jos antaa lämmöt myöten, jota kyllä epäilen vahvasti. Semmoinen ~75c on maxit prime95 ajelussa, niin on sitten pelikäytössä korkeintaan siinnä ~65c kohdilla.
AMD nyt suosittelee 62c, mutta eipä nuo Phenom II kivet mene miksikkään, kunhan lämmöt pysyy alle 80c prime95:ssä tai sitten kun heittää BSOD.
Ottaa kuitenkin huomioon, että se boxed tuuletinkaan ei pysty pitämään lämpöjä kuin ~68c Prime95 rasituksessa.
Joten kellottelemisiin siis :)
|
Member
18 tuotearviota
|
31. lokakuuta 2010 @ 17:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Jännä homma itelläkin piti laittaa varalta noi voltit käsin 1.35v, autolla oli 1.300 o.O toimipa se alivolteillakin 3600mhz, mut ihmetyttää tollanen heitto.
Prosessori | Emolevy | Muistit | Näytönohjain | Kiintolevy | Kotelo | Virtalähde
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. lokakuuta 2010 @ 17:56
|
Member
|
31. lokakuuta 2010 @ 18:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sakke123: Nuilla volteilla ei kyllä kovin vakaa prossu ole. Kaatuu varmasti ennepitkää Prime95 ajelussa. Vakiovoltit kun taitaa olla sen 1,375v ainakin 965BE:llä. Joten laita nyt ainakin 1,375v ja virransäätö AUTO:lla
Sitten jos alat kellottaan, niin voltit nakkaa 1,425v. Enempää jänöä en suosittele laittaa, koska on se boxed sirkkeli jäähynä. Sitten prossun kerroin vaikkapa 19 ja CPU/NB kerroin 12.
Tuosta enemmän voltteja ja kelloja, jos antaa lämmöt myöten, jota kyllä epäilen vahvasti. Semmoinen ~75c on maxit prime95 ajelussa, niin on sitten pelikäytössä korkeintaan siinnä ~65c kohdilla.
AMD nyt suosittelee 62c, mutta eipä nuo Phenom II kivet mene miksikkään, kunhan lämmöt pysyy alle 80c prime95:ssä tai sitten kun heittää BSOD.
Ottaa kuitenkin huomioon, että se boxed tuuletinkaan ei pysty pitämään lämpöjä kuin ~68c Prime95 rasituksessa.
Joten kellottelemisiin siis :)
Minähän en mistään mitään tiedä, mutta tuosta nopeaa vilkaistuani kakkos konettani jossa on 955be näyttää cpu-z volteiksi 1.296V jolloin kyllä on ihan normi volyiy yuo 1.3 tällä prossulla. Sitten muistaakseni tuossa toisessa koneessa jossa vrsijäähytys on ja 965 kivenä niin vakio voltit olivat 1.35 tms.
|
Member
18 tuotearviota
|
1. marraskuuta 2010 @ 14:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Tasan 1296 näytti myös mulla bios vakiona. Ja steppari3.
kai se pitää sitten uskoa kun autolla jaksaa 3600 jauhaa tollakin voltilla. :) Mua ihmetyttää toi aloittajan HT nopeus?
Prosessori | Emolevy | Muistit | Näytönohjain | Kiintolevy | Kotelo | Virtalähde
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2010 @ 15:20
|
Member
|
1. marraskuuta 2010 @ 14:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Hmm oletan, että kyseessä on alkuperäisen postaajan ihmettely miksi kellot ovat näkyneet alhaisina idlessä, joten se johtuu siitä kun biossista on "Cool'n quiet" valittuna enabled = se laskee kellot ja virrat alhaiseksi kun ei ole rasitusta.
|
Typojack
Newbie
|
1. marraskuuta 2010 @ 17:07 |
Linkki tähän viestiin
|
KYLLÄ! Hemppu jysäytti semmosen yhden lauseen tietopaketin mistä minä tyykkään :D Itse olen kyllä miettinyt, että monessa paikassa sanotaan että vakio "jänöt" 955:lle olisi se 1.35v, ja se oli osasyy miks halusin sitä muutella. Toinen syy oli, että joku huhuili, että vois ton prossutuulettimen meteli johtua siitä MUTTA :D eipä johdu.. uus prossu cooleri on tilauksessa ja lykkään sen tonne tällä viikolla niin saan nukuttua -.-!
EDIT: Toivottavasti siitä nyt tulee "cool n quiet" koska toi meteli on tehny mun elämästä surkeeta 4 päivässä. Melko pienellä budjetilla ja saatavuuden määräämänä tilasin siis Hyper TX3. Kai tuo on pieneen kellotukseen paljon parempi?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2010 @ 17:20
|
Mainos
|
  |
|
Typojack
Newbie
|
2. marraskuuta 2010 @ 19:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt on uus jäähy kiinni. Prime95 taustalla ja lämmöt hyppii 49-50 asteen välillä, normaalisti 30-31 astetta. Melutaso laski hennon puhalluksen sievään viimaan ja maailmassa on rauha. Säädin myös jänöt 1.35v ja muuten onkin sitten automaatiot päällä. Mun osalta tää homma on ihan selvä :). En taida jaksaa kellottaa vielä kun en nää sitä tarpeelliseks ainakaa toistaseks.
|