User Käyttäjä Salasana  

lauantai 28.6.2025 / 02:40
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > prosessorin nopeus
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Prosessorin nopeus
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

2 tuotearviota
_
5. elokuuta 2010 @ 20:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli eli, millä ohjelmalla voi mitata prosessorin suorituskykyä, esim laskunopeutta ? Tai jos tuo ei ole järkevä tapa testata eroa vakiotehoisen ja ylikellotetun prosessorin välillä niin mikä on, millä sen nopeuden oikeasti huomaa ?

AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
5. elokuuta 2010 @ 20:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeiles vaikka 3DMark06-testiä. Nykynäyttiksillä (kaikki vie jo niin vanhaa testiä) se on täysin prossuriippuvainen. Mun mielestä 930 vakiona ja gigahertsin kellotettuna ero oli pari tonnia, cpu-testissä lukemat nousi reippaasti kellotettuna.

Kokeile ajaa vakiona 3DMark, pistä ylös montako karkkimarkkia, kellota ja kokeile uudestaan, veikkaisin että nousee muutamalla tonnilla, riippuen kellotuksen määrästä.

Siinä huomaa nopeuden, mutta ohjelmaa joka kertoo nopeuden on esim. CPU-Z ja Prime95, niistä näkee sen nopeuden, ei huomaa mutta näkee.

En ihan tajunnut mitä tarkotit, mutta tolla tavalla sen huomaa :)

Member

2 tuotearviota
_
5. elokuuta 2010 @ 20:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No oli tossa jotain kysymykseeni jota et ymmärtänyt :) Meinaan että miten prosessorin nopeuden huomaa käytännössä. Ei mua niinkään kiinnosta 3d markin lukemat, tiedän että se nousee kun kellottaa. Mutta jotain ohjelmaa joka laskee jonkun erittäin monimutkaisen laskutoimituksen ja se sitten tapahtuu nopeemmin kellotetulla..

AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
5. elokuuta 2010 @ 20:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
SuperPi (etkö muka ole koskaan kuullut?) Ihan puhtaasti laskutehon mittaamiseen. Laskeen piin likiarvon vaikka miljoonan desimaalin tarkkuudella ja mittaa siihen lukuneen ajan.

Veikkaan että sun prossulla SuperPi 1M menee noin 10s. Mutta siihenkin sitä saa varmaan kellottaa. Tuossa vähän mallia
http://j.imagehost.org/view/0438/1m_piiii

Cinebench
3DMark Vantege
Hexus Pifast

Siinä nyt joitakin

"Ei mua niinkään kiinnosta 3d markin lukemat, tiedän että se nousee kun kellottaa. Mutta jotain ohjelmaa joka laskee jonkun erittäin monimutkaisen laskutoimituksen ja se sitten tapahtuu nopeemmin kellotetulla.. "

huoh -.- eikö ne "pisteet" muka nouse joka ohjelmalla jos kellottaa... eriasia osaako ohjelmat ilmoittaa erikseen prosessorille lasketut pisteet. Ja kyllä 3DMarkit ilmoittavat molemmat tiedot, niin prossun kuin näyttiksenkin.

Project "Carbage Can" *Enthusiast Overclocker & Gamer*
Red Bull antaa siivet, Koskenkorva antaa nelivedon!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. elokuuta 2010 @ 21:08

Member

2 tuotearviota
_
5. elokuuta 2010 @ 21:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86:
SuperPi (etkö muka ole koskaan kuullut?) Ihan puhtaasti laskutehon mittaamiseen. Laskeen piin likiarvon vaikka miljoonan desimaalin tarkkuudella ja mittaa siihen lukuneen ajan.

Cinebench
3DMark Vantege
Hexus Pifast

Siinä nyt joitakin

"Ei mua niinkään kiinnosta 3d markin lukemat, tiedän että se nousee kun kellottaa. Mutta jotain ohjelmaa joka laskee jonkun erittäin monimutkaisen laskutoimituksen ja se sitten tapahtuu nopeemmin kellotetulla.. "

huoh -.- eikö ne "pisteet" muka nouse joka ohjelmalla jos kellottaa... eriasia osaako ohjelmat ilmoittaa erikseen prosessorille lasketut pisteet. Ja kyllä 3DMarkit ilmoittavat molemmat tiedot, niin prossun kuin näyttiksenkin.
Kyllä ne varmasti nousee, en kiistä sitä. Siitä nyt ei ollu kysymys.. SuperPi on jotain mitä kaipasin.

AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
5. elokuuta 2010 @ 21:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Selviö.. Laitteletko tuloksia sitten vakio/OC eroista? ;)

BPVest
AfterDawn Addict
_
5. elokuuta 2010 @ 21:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti VTS:
No oli tossa jotain kysymykseeni jota et ymmärtänyt :) Meinaan että miten prosessorin nopeuden huomaa käytännössä. Ei mua niinkään kiinnosta 3d markin lukemat, tiedän että se nousee kun kellottaa. Mutta jotain ohjelmaa joka laskee jonkun erittäin monimutkaisen laskutoimituksen ja se sitten tapahtuu nopeemmin kellotetulla..
Otetaas ihan rauhallisesti. Haluut softan joka mittaa prossun nopeutta siten et se näkyy käytännössä? Etköhän sen eron huomaa käytännössä ja jos et huomaa, mitä väliä vaikka olis nopeempi? 3DMarkin pisteet nousee -> se nopeutuu mut ei kiinnosta koska ne nousee ku kellottaa? Häh?

Jotenki käsittämätön kyssäri.

Pistä vaikka Exact Audio Copy enkoodaamaan CD:lta MP3 muotoon, siinä huomaat nopeuseroo käytännössä. Saatki jotain hyödyllistä toisin ku 3DMarkissa.
BPVest
AfterDawn Addict
_
5. elokuuta 2010 @ 21:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Otetaas ihan rauhallisesti. Haluut softan joka mittaa prossun nopeutta siten et se näkyy käytännössä? Etköhän sen eron huomaa käytännössä ja jos et huomaa, mitä väliä vaikka olis nopeempi? 3DMarkin pisteet nousee -> se nopeutuu mut ei kiinnosta koska ne nousee ku kellottaa? Häh?

Jotenki käsittämätön kyssäri.

Pistä vaikka Exact Audio Copy enkoodaamaan CD:lta MP3 muotoon, siinä huomaat nopeuseroo käytännössä. Saatki jotain hyödyllistä toisin ku 3DMarkissa.
Member

2 tuotearviota
_
6. elokuuta 2010 @ 11:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laitan kyllä tuloksia kun niitä syntyy..

BPVest, sä et nyt ihan ymmärrä mitä tarkoitan. Niin älä viitsi ruveta viisastelemaaan kun et ymmärrä mistä on kysymys. Vai onko tämä foorumi sinulle leikkipaikka jossa vittuilet ja nappaat kiinni jokaiseen asiaan joka mielestäsi ei ole selkeästi ilmaistu? Olet varmasti huomattavasti fiksumpi tietokoneiden kanssa kun kerran olet Senior Memberkin, Minä itse olen vain Junior Member enkä kaikkea ymmärrä...

Senior Member

5 tuotearviota
_
6. elokuuta 2010 @ 12:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Super PI:kin on vähän huonohko mittari nykyprossuille sillä sitä kiinostaa käytännössä vain kellotaajuus. Esim. vanhat prossut pärjää siinä suhteessa uusiin "liian" hyvin. Kyllä minusta markkien CPU-testit (mm. täydellinen multicore tuki) ovat erittäin hyviä benchmarkkeja prossulle.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. elokuuta 2010 @ 12:54

AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
6. elokuuta 2010 @ 13:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ransester:
Super PI:kin on vähän huonohko mittari nykyprossuille sillä sitä kiinostaa käytännössä vain kellotaajuus. Esim. vanhat prossut pärjää siinä suhteessa uusiin "liian" hyvin. Kyllä minusta markkien CPU-testit (mm. täydellinen multicore tuki) ovat erittäin hyviä benchmarkkeja prossulle.
Jotenkin minulle on jäänyt kuva että SuperPi käyttää laskentaan vain yhtä ydintä? Siitä voisi johtua että esim korkeilla kelloilla käyvä (esim E8600) pärjää siinä ihan hyvin.

BPVest
AfterDawn Addict
_
6. elokuuta 2010 @ 17:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

BPVest, sä et nyt ihan ymmärrä mitä tarkoitan. Niin älä viitsi ruveta viisastelemaaan kun et ymmärrä mistä on kysymys. Vai onko tämä foorumi sinulle leikkipaikka jossa vittuilet ja nappaat kiinni jokaiseen asiaan joka mielestäsi ei ole selkeästi ilmaistu? Olet varmasti huomattavasti fiksumpi tietokoneiden kanssa kun kerran olet Senior Memberkin, Minä itse olen vain Junior Member enkä kaikkea ymmärrä...
Tota joo, kirjotin ton viestin ennen ku ehdin lukee vastaustasi. Tohon merkkikonekeskustelun lukemiseen meni pieni ikuisuus Miksiköhän se meni tuplana. Ts jätä tuo viesti huomiotta. Näin käy joskus kun availee kasan ketjuja ja sit yhden vastaamiseen menee kauan.

Jotenkin minulle on jäänyt kuva että SuperPi käyttää laskentaan vain yhtä ydintä? Siitä voisi johtua että esim korkeilla kelloilla käyvä (esim E8600) pärjää siinä ihan hyvin.
Näin on. Wprime kurittaa vaikka 16 ydintä.

E8600 pärjää sen takia et softa mahtuu kokonaan sen L2 kakkuun.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. elokuuta 2010 @ 17:44

Member

2 tuotearviota
_
7. elokuuta 2010 @ 08:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:

Tota joo, kirjotin ton viestin ennen ku ehdin lukee vastaustasi. Tohon merkkikonekeskustelun lukemiseen meni pieni ikuisuus Miksiköhän se meni tuplana. Ts jätä tuo viesti huomiotta. Näin käy joskus kun availee kasan ketjuja ja sit yhden vastaamiseen menee kauan.

Näin on. Wprime kurittaa vaikka 16 ydintä.

E8600 pärjää sen takia et softa mahtuu kokonaan sen L2 kakkuun.
Jätän huomiotta.

pitänee siis tyytyä esim 3d mark06 testiin tai johonkin vastaavaan..

BPVest
AfterDawn Addict
_
7. elokuuta 2010 @ 20:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Wprime on "superpi usealle ytimelle". Aika vastaava softa, mut ei kuormita vaan yhtä ydintä. http://www.wprime.net/

Toihan ei näyttistä kuormita (ei ainakaan näyttis hidasta prossua, ehkä hyväki) eikä tajua mitään SSE sun muista herkuista (ei sen oikeestaan tarvittekaan).

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. elokuuta 2010 @ 20:41

Member

2 tuotearviota
_
7. elokuuta 2010 @ 21:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Wprime on "superpi usealle ytimelle". Aika vastaava softa, mut ei kuormita vaan yhtä ydintä. http://www.wprime.net/

Toihan ei näyttistä kuormita (ei ainakaan näyttis hidasta prossua, ehkä hyväki) eikä tajua mitään SSE sun muista herkuista (ei sen oikeestaan tarvittekaan).
Mmmkay. muutoin hyvä mut ei noi ton sivun ohjelmat toimi :) "unexepted problem"

BPVest
AfterDawn Addict
_
8. elokuuta 2010 @ 00:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hitto, sama juttu.

Se sit siitä softasta. 3DMarkki varmaan toimii.
Mainos
_
__

_
Member

2 tuotearviota
_
8. elokuuta 2010 @ 03:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Intel burntest näyttää nopeuden gigaflopseina, tota varmaan haet, mun Phenom 2 955BE menee kellotettnu joku olikohan 48Gflopsia???

Antec Three Hundred + Corsair HX520 | Asus P8P67 Pro | Intel i5 2500k @ 4.8Ghz 24/7 | Zotac GeForce GTX 470 | 4x1Gb OCZ Platinum 1600Mhz 7-7-7 DDR3 | 1.25 Teraa | Seiska Ultimate x64 | HP 2309m 23" + 32" @ Full HD | Razeria ym...
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > prosessorin nopeus

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy