Minulla ois tarkotuksena alkaa päivittään konetta, alkaen kopasta ja prossu jäähystä (saisin lämpötilat laskemaan eikä ennää ois vaarana keittää yli). Tällä hetkellä prossuna on AMD Phenom II X2 555 Black Edition, josta ytimet on unlockattu, Tähän siis ois tarkotus alkaa jäähyä laittaa päälle.
Pieni probleema tulee aluksi siinä, kun seuraavalla päivityskierroksella uusisin emon ja itse prossun (mitä luultavimmin Inteliin, 3770K tms, mikä sattuu silloin hyvä olemaan) Joten Jäähyn pitäisi tukea tämänhetkistä AM3 kantaa ja vielä Mahdollisimman monta Intelin kantaa.
Yksi vaihtoehto olisi link, jonka pitäisi ainakin olla ihan Top-Notch + se sopii lähes mihin tahansa kantaan.
Seuraava olisi ilman puolelta tälläinen link, joka myös näyttäisi sopivan kaikkiin kantoihin.
Kysymys siis olisi, että kumpaa näistä pitäisi harkita, vai ei kumpaakaan? Koteloksi valitsisin ThermalTaken Overseer RX-I (link). Tähän liittyen toinen kysymys, kun tuossa overseerissä on todella hyvä ilmanvaihto (hommaan siihen vielä kattoon sen lisätuulettimen ja eteen jos mahtuu) Meneekö toi ilma-jäähy tuon vesi-jäähyn ohi jäähdytystehossa, jos kotelo pystyy pönkäämään tarpeeksi viileää ilmaa lähes suoraan jäähdyttimeen. Vissiin typerä kysymys, mutta kysyinpä silti :)
Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
Oorraidi, toi Overseerikö ei sit oo hyvä? (se ainaki on hienon näköne... :D) Tuota Shinobia ja Colossusta kanssa kyllä kattelin, ne vaa tuntu olevan iha älyttömän isoja (mikä ei sinällään haittaa) ja en tullut vakuuttuneeksi imanvaihdosta... Toi cooleri oli kans minulla harkintana, jos päädyn ilmajäähyyn