User Käyttäjä Salasana  

perjantai 18.7.2025 / 01:32
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > prossun tuuletin hiljaisemmaksi. helppiä!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Prossun tuuletin hiljaisemmaksi. Helppiä!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Rizard
Newbie
_
23. syyskuuta 2009 @ 20:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asensin tuossa prossulle uuden tuulettimen, ko tuo boxed tuuletin melus sen verta kovaa. Uus jäähy on muuten zalman, (mallia en tarkkaan tiedä, mutta saman näköinen kuin Zalman CNPS7000B-Cu), eli tuuletin toimii, mutta toimii kokoajan 100% teholla. Olen yrittänyt biosista muutella ja speedfanilla hiljentää, mutta ei. Pystyykö biosista muuten nuita voltteja pienentää? en kyllä löytänyt.
Yksi vaihtoehto on, että ostan sen fan mate 2. Mutta onko mitään jippoa, millä saadaan tuuletin pyörimään järkevissä kierroksissa?

Emolevynä MSI P35 NEO FI

EDIT: Ei johdu lämmöistä, koska ne alle 40

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. syyskuuta 2009 @ 20:35

MikroMake
AfterDawn Addict
_
24. syyskuuta 2009 @ 06:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. syyskuuta 2009 @ 06:05

Rizard
Newbie
_
24. syyskuuta 2009 @ 07:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos tiputtaa voltit 12 7:n niin paljonko se suurinpiirtein olisi prosenteissa, kun ajatellaan tuulettimen pyörimisnopeutta? tippuuko puoleen vai paljonko?

EDIT: onko kukaan teeseitse mies vääntänyt itse nuita vastuksia? Meinaan jos pystyy, niin kävisikö sellainen tavallinen säätövastus vai eikö pelitä?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. syyskuuta 2009 @ 07:54

Nethic
Junior Member
_
24. syyskuuta 2009 @ 08:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Speedfan -ohjelmalla voit yrittää alentaa tuulettimien nopeuksia.
MikroMake
AfterDawn Addict
_
24. syyskuuta 2009 @ 08:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rizard:
Jos tiputtaa voltit 12 7:n niin paljonko se suurinpiirtein olisi prosenteissa, kun ajatellaan tuulettimen pyörimisnopeutta? tippuuko puoleen vai paljonko?

EDIT: onko kukaan teeseitse mies vääntänyt itse nuita vastuksia? Meinaan jos pystyy, niin kävisikö sellainen tavallinen säätövastus vai eikö pelitä?
Noctua -merkkisen prossu- sekä kotelotuulettimien mukana tulee jännitteenalennin joka tiputtaa kierrosnopuden 1300 ---> 900, todennäköisesti nuo edellämainitut ovat suurinpiirtein samaa tasoa.

Tee-se-itse Molexista 5V?:

http://murobbs.plaza.fi/hw-modifiointi/459725-molexista-5v.html

Vastus liian kovaa pyörivälle tuulettimelle:

http://murobbs.plaza.fi/jaeaehdytys/5351...lettimelle.html

Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black
Nethic
Junior Member
_
24. syyskuuta 2009 @ 08:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MikroMake:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rizard:

Noctua -merkkisen prossu- sekä kotelotuulettimien mukana tulee jännitteenalennin joka tiputtaa kierrosnopuden 1300 ---> 900, todennäköisesti nuo edellämainitut ovat suurinpiirtein samaa tasoa.

Tee-se-itse Molexista 5V?:

http://murobbs.plaza.fi/hw-modifiointi/459725-molexista-5v.html

Vastus liian kovaa pyörivälle tuulettimelle:

http://murobbs.plaza.fi/jaeaehdytys/5351...le.html

Ohjekirjasta löytyy lisää tietoa. 900 kierrosta minuutissa on todella vähän.
Rizard
Newbie
_
24. syyskuuta 2009 @ 14:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nethic:
Speedfan -ohjelmalla voit yrittää alentaa tuulettimien nopeuksia.

Ensimmäisessä viestissä mainitsin, että olen jo kokeillut tuloksetta tätä. Kaverilta kun tämän coolerin ostin, ni sanoi, että biosista säädetään se nopeus jännitteen mukaan. Sillä oli kuulemma toiminut, mutta saattaa olla ettei tässä msi lankussa semmosta ole? Täytynee varmaan se fan mate 2 hommata.

e. en uskalla ruveta kikkaileen nuitten johtojen kanssa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. syyskuuta 2009 @ 14:49

AfterDawn Addict

17 tuotearviota
_
24. syyskuuta 2009 @ 15:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mainos
_
__

_
Rizard
Newbie
_
25. syyskuuta 2009 @ 18:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä kaikille opiksi, että ei kannata laittaa omia viritelmiä koneeseen, ellei ole varma toiminnasta. Sain kyrväytettyä näyttiksen kun yritin alentaa voltteja. nyt on tilauksessa uus näyttis ja fan mate 2..... Kyllä pitää olla tyhmä.. noh virheistä oppii ja voitte olla varmoja etten ikinä enää virittele itse mitään.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > prossun tuuletin hiljaisemmaksi. helppiä!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy