User Käyttäjä Salasana  

lauantai 21.6.2025 / 12:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > pulmaa perusasian kanssa!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Pulmaa perusasian kanssa!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

4 tuotearviota
_
19. toukokuuta 2011 @ 00:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulle myytiin osapuilleen vuosi sitten Dell-Precision työasema, ja ilmeni aivan yllätävältä taholta asia jossa kenties (vähintäin lievää) vedätyksen makua.
Chromen käyttäjänä pitää varautua vähän kaikkeen, ja niinpä tänään - kun kone ei enää millään asettunut lepotilaan ja itse raudan päällesaamisessakin alkoi olla vaivaa, mieleen tuli taas Belarc Advisor softa.
Ei muuta kuin softa päälle ja heti ensi tuloksissa ilmeni yllättävää. Nimittäin softa kertoi että olen käyttänyt väärää XP-ID:sarjaa
Koneessa mukana oleva Dellin oma viisiosainen koodi ei pidäkkään paikkansa vaan tilalla pitäisi BA:n mukaan olla aivan toinen XP-Pro sarja.
Poltettu media-levy (ikävä kyllä ei Dell oma) joka kaupassa tungettiin mukaan sanottiin olevan ihan OK, ja sillä plus koneen päällä olevalla tunnuksella olen tähän saakka pärjäillyt - mutta nyt taisi tulla stop.
Pakko tässä on kysyä onko muita mahdollisuuksia kuin järjestelmän pirusti turhaa aikaa vievä uudelleen asennus? 7:ssa juttu näyttää olevan helppo keikka - mutta tämä XP taitaa olla antiikkia tunnus-sarjan vaihtamisessa. Vai onko?
Hölmöläisiä tässä tietty ollaan oltu, mutta perusteet täytyy saada kuntoon ja haavat nuollaan sitten.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. toukokuuta 2011 @ 00:50

BPVest
AfterDawn Addict
_
19. toukokuuta 2011 @ 19:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä ongelma? Et pysty asentaan Windowsia? Etkä oo edes kokeillu?

Toi softa saattaa sanoo ihan mitä sattuu. Koita mitä muut softat kertoo. Googlella löytyy miljoona softaa jotka kertoo asennetun Windowsin product keyn/lisenssiavaimen.

Googlella löytyy miljoona softaa jotka kertoo ton asennusrompun tiedot. nlite ainaki tekee sen.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. toukokuuta 2011 @ 19:42

RatCon
AfterDawn Addict
_
19. toukokuuta 2011 @ 21:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stageout:

Pakko tässä on kysyä onko muita mahdollisuuksia kuin järjestelmän pirusti turhaa aikaa vievä uudelleen asennus?

Ei se niin puuduttavaa ole. Itselläni on useampi "kakkoskone", ja XP on tullut tutuksi. Ainostaan joidenkin emolevyjen, ja SATA2 levyjen kohdalla saattaa tarvita ajuridiskettiä jotta kovo tunnistuu asenuksessa.

Jokatapauksessa itse asennus ei vie kun 30-45min, riippuu tosin vähän koneesta.
Ohjelmat nyt itse muistaa ulkoa, mutta perusohjelmat ja ajurit asentelee puolessa tunnissa.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > pulmaa perusasian kanssa!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy