Puoli-ilmaisista osista toimiva kone.
|
|
Paano
Newbie
|
17. kesäkuuta 2010 @ 23:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen saanut käsiini seuraavanlaiset osat ja mietin, että mitä ostan/vaihdan jotta saisin mukavasti pelaavan koneen halvalla.
prossu: Intel c2d E8500
näyttis: MSI Geforce 8600GT 512MB
emo: ABIT AB9 pro
sis. muisti: 2x 2gb
power: silvershield 400w
edit. Torni, pari dvd-asemaa ja pari kovoo löytyy myös omasta takaa. Nuo yllä mainitut osat vaihtoon tai uutta tilalle, mutta mitä?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. kesäkuuta 2010 @ 23:52
|
Senior Member
23 tuotearviota
|
17. kesäkuuta 2010 @ 23:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Paano: Olen saanut käsiini seuraavanlaiset osat ja mietin, että mitä ostan/vaihdan jotta saisin mukavasti pelaavan koneen halvalla.
Virtalähde on minulle täysin tuntematon, joten sen voisi mahdollisesti myydä tai lahjoittaa jonnekkin. Siitä saisit ehkäpä 20-40 egeä jonka sitten sijoittaisit vaikkapa DVD asemaan, edullisen mutta pätevän saisit tästä. Lisäksi, ilmeisesti koteloa olet vielä vailla.. Tuolle kokoonpanolle sopivan saisit sitten tuosta koska poweri jo meni, niin edullisen ja laadukkaan poimit tämän linkin kautta. Siinäpä tuo. Mutta mikäli Silvershield on luottamisen arvoinen, jätä se pakettiisi ja osta vinkkaamani kotelo ja DVD asema. Siinäpä sitä.
Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
18. kesäkuuta 2010 @ 00:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Silvershield = Codegen = pommi.
|
MattiMies
Member
5 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2010 @ 00:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. kesäkuuta 2010 @ 00:25
|
Senior Member
23 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2010 @ 01:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MattiMies: Osta ATI HD 5770, niin sulla on pelikone. Ja poweriksi corsair 400w
Niin-no, pieni budjetti on kaiketi alta 200??
Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
|
Paano
Newbie
|
18. kesäkuuta 2010 @ 02:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo... Budjetti pyörii juuri siinä 200-300e välissä.
Toiseksi, ymmärrykseni mukaan tuo emo ei tue tuota prossua, mutta toivottavasti olen väärässä?
|
Senior Member
25 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2010 @ 08:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Paano: Toiseksi, ymmärrykseni mukaan tuo emo ei tue tuota prossua, mutta toivottavasti olen väärässä?
Tukee se.
Tuossa osat:
Näytönohjain
Virtalähde Jossa on tehoa ihan tulevaisuudenkin varalle.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. kesäkuuta 2010 @ 08:46
|
Paano
Newbie
|
18. kesäkuuta 2010 @ 15:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wasdasi: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Paano: Toiseksi, ymmärrykseni mukaan tuo emo ei tue tuota prossua, mutta toivottavasti olen väärässä?
Tukee se.
Tuossa osat:
Näytönohjain
http://www.cpu-upgrade.com/mb-ABIT/AB9_Pro.html
Mitä tuossa E8500 kohdalla meinaa sitten tuo Not supported?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. kesäkuuta 2010 @ 16:01
|
Senior Member
25 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2010 @ 16:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Paano: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wasdasi: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Paano: Toiseksi, ymmärrykseni mukaan tuo emo ei tue tuota prossua, mutta toivottavasti olen väärässä?
Tukee se.
Tuossa osat:
Näytönohjain
Joo emo ei taida tukea uudempia 45nm prossuja. Hanki tohon vaikka käytettynä Q6600 joka näyttäs olevan tuettujen listalla tai hanki käytetty emo joka tukee E8500. Ihan kumpi tulee halvemmaksi.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. kesäkuuta 2010 @ 17:10
|
Paano
Newbie
|
18. kesäkuuta 2010 @ 16:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Miltä kuulostaisi jos tuon prossun pitäisin kun sen jo maksanutkin olen eli lopullinen kokoonpano olisi
emo: ASROCK S775 G41 VGA DDR2/DDR3 MICROATX
power: 500W, Strider Essential, ATX 2.3, 80 Plus
näyttis: Ati Radeon HD 5770, 1GB, GDDR5, 128-bit, PCI-E, DVI/HDMI/VGA
ja se prossu ois se e8500
Vai kannattaako lähteä joku osa vielä vaihtamaan noista edellisistä?
|
Senior Member
25 tuotearviota
|
18. kesäkuuta 2010 @ 17:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Hyvältähän tuo näyttää. Eipä tuosta enää kannata lähteä mitään vaihtamaankaan.
|
Senior Member
23 tuotearviota
|
20. kesäkuuta 2010 @ 23:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _kooma_: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Paano: Olen saanut käsiini seuraavanlaiset osat ja mietin, että mitä ostan/vaihdan jotta saisin mukavasti pelaavan koneen halvalla.
Virtalähde on minulle täysin tuntematon, joten sen voisi mahdollisesti myydä tai lahjoittaa jonnekkin. Siitä saisit ehkäpä 20-40 egeä jonka sitten sijoittaisit vaikkapa DVD asemaan, edullisen mutta pätevän saisit tästä. Lisäksi, ilmeisesti koteloa olet vielä vailla.. Tuolle kokoonpanolle sopivan saisit sitten tuosta koska poweri jo meni, niin edullisen ja laadukkaan poimit tämän linkin kautta. Siinäpä tuo. Mutta mikäli Silvershield on luottamisen arvoinen, jätä se pakettiisi ja osta vinkkaamani kotelo ja DVD asema. Siinäpä sitä.
Itellä oli tommonen Silvershield 400W myös yhdessä vanhemmassa koneessa (3200+, 8600gt, 2gb) ja hyvin toimi, ainut vika oli että piti kovaa ääntä. Mutta on pommi poweri ja kannattaa vaihtaa laadukkaampaan. Ei ole kivaa kun sen takia hajoaa koneesta osia. En tosin ole kuullut koskaan että kone olisi hajonnut virtalähteen takia, tosi harvoin koneen osia menee rikki.
Absolutismi on alkoholiongelma.
|
Mainos
|
  |
|
MattiMies
Member
5 tuotearviota
|
20. kesäkuuta 2010 @ 23:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wasdasi: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Paano: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wasdasi: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Paano: Toiseksi, ymmärrykseni mukaan tuo emo ei tue tuota prossua, mutta toivottavasti olen väärässä?
Tukee se.
Tuossa osat:
Näytönohjain
Joo emo ei taida tukea uudempia 45nm prossuja. Hanki tohon vaikka käytettynä Q6600 joka näyttäs olevan tuettujen listalla tai hanki käytetty emo joka tukee E8500. Ihan kumpi tulee halvemmaksi.
E8xxx-prossutuki lisättiin epäviralliseen beta-BIOSiin (version 23). Sitä voi olla vaikea metsästää netistä, mutta minulta se löytyy, joten mulle vaan yv:tä jos sen tarvitsee.
Tommonen poweriksi:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=31168
ja tuollanen näyttis:
http://jimmspc.fi/tuote/11163-07-20R?t=false
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. kesäkuuta 2010 @ 23:51
|