User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 23.7.2025 / 17:07
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ram muisti
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
RAM muisti
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Zorkkis
Suspended due to non-functional email address
_
17. heinäkuuta 2009 @ 18:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin serkultani yhden gb:n RAM muistin, koska muistelin, että itselläni olisi ollut vain 512 MB:tä tai jotain. En kylläkään tiedä, mistä olen saanut tälläisen päähäni. Kait löysin sen tiedon jostain. Mutta nyt haluasin siis tietää, että mistä sen voi katsoa. Että oliko minulla varmista sen verran?

Sitten toinen kysymys:
Jos minulla nyt on se 512 MB muisti, niin onko tuon uuden asentamisessa mitää erikoisjutttuja mitä pitäisi tehdä? Ja kaikki muistityypithän eivät sovi kaikkeen. Joten mistä sen voisi katsoa? Ja ostamani muistin paketissa lukee 1GB PC2? Onko se joku muistityyppi?

Toivottavasti tämä tuli oikeaan paikkaan, eikä tälläistä ollut ennestään. Niin, ja toivottavasti saitte puheista selvää.
Kiitos jo etukäteen.
Senior Member

2 tuotearviota
_
17. heinäkuuta 2009 @ 18:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DDR, DDR2 ja DDR3 kertovat muistityypin. Lataa CPU-Z ja katso Memory-välilehdestä tyyppi (Type) ja muistin määrä (Size).
Zorkkis
Suspended due to non-functional email address
_
17. heinäkuuta 2009 @ 19:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Henry_FIN:
DDR, DDR2 ja DDR3 kertovat muistityypin. Lataa CPU-Z ja katso Memory-välilehdestä tyyppi (Type) ja muistin määrä (Size).
Kiitos, tuo auttoi! RAMini on siis 512 mb:nen ja tyyppi on DDR. Nyt pitäisi vielä selvittää, että mikä on ostamani RAMin tyyppi. *Avaa mukana tulleen ohjekirjan* En löytänyt vastausta. Aloin sitten tutkimaan itse muistia (tai mikä onkaan), ja siinähän luki pienellä "DDR2". Eli pystynkö asentamaan sitä koneeseen?
Mainos
_
__

_
Senior Member

2 tuotearviota
_
17. heinäkuuta 2009 @ 19:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Et pysty. DDR on muistaakseni 184-pinninen, kun taas DDR2:ssa on 240.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ram muisti

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy