Tosi on. Itse asiassa peleissä ja musiikin kuuntelussa pitäisi olla eri kaiuttimet. Peleissä kelpaavat suhteellisen pienetkin kaiuttimet ympäri huonetta ja yksi bassokaiutin, johon voi liittää täristäviä tuolin pehmusteita, yms. Musiikin kuuntelussa taas kaksi kunnollista, 30 Hz - 20 kHz toistavaa kaiutinta on kova sana. Siis vanhanaikainen perusstereo. Käytännössä puinen bassorefleksikotelo, jossa on 8 tuuman (20 cm) bassokaiutin ja sopiva korkeiden äänien kaiutin. Kohtuullisen äänentoiston raja menee suunnilleen 6 tuuman (15 cm) bassokaiuttimissa. Niillä tyypillinen alarajataajuus on 35 - 50 Hz, mikä on jo korkeahko kunnon musiikin kuunteluun.
Hifikaiuttimet käyvät hyvin myös peleille.
Lainaus: Musiikissa erillinen bassokaiutin tuottaa monenlaisia äänivirheitä basson ja muiden kaiuttimien rajataajuuksilla, noin 300 - 800 Hz.
Subwooferin ei pitäisi huonontaa ääntä oikein säädettynä, eikä toistaa noin korkeita ääniä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti peuge: No niin kuomat! Heittäkää kehiin vielä ideoita. Kehukaa omia ja haukkukaa kavereiden äänikortteja. Onko muilla kokemuksia tuosta club 3d:stä tai onko mielipiteitä creativen paremmuudesta?
Mulla on tuollanen Club 3D Theatron Agrippa -kortti z-5500 kanssa. Hyvin on toiminu, ei oo toistaseks ollu vikaa tai löytyny mitään suuresti moitittavaa. Digitaaliset lähdöt on kivat kun ei tarvi kun yhen johdon. Pelit ja leffat kuullostaa mun mielestä paremmalta kun integroidulla, musassa ei kyllä eroa huomaa johtuen pöntöist. 5.1 ääntä kuuntelen DTS interactivella ja stereo ääntä DTS neopc:llä (samanlainen kun Dolby PL2). Käytettävyys on helppo. Kyllä ainakin mun mielestä on hintaansa nähden ihan kohtuullinen, suosittelen.