User Käyttäjä Salasana  

torstai 5.6.2025 / 10:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > surinaa kuulokkeista pelatessa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Surinaa kuulokkeista pelatessa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
10. lokakuuta 2012 @ 13:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaivannut jo niin pitkään kuin jaksan muistaa. Googletellut asiaa, mutta en ole oikein ymmärtänyt puoliakaan, koska en ylipäänsä paljon tekniikasta ymmärrä ja vielä vähemmän englanniksi. Josko täällä joku osaisi rautalangasta asian vääntää.

Eli surina ilmenee heti, kun pistää pelin päälle. Pelillä ei väliä.. diablo3, bäfä3.. ongelma ilmenee. Peittyy suurimmaksi osaksi pelin ääniin, mutta jos ei ole jotain ääntä koko aikaa, niin siellähän se surisee.

Tietokoneen volumen säädöllä tai pelin säädöillä ei mitään merkitystä. Vaikka äänet olisivat masterista pois, niin silti surisee. Kuulokkeiden vaihdolla ei merkitystä. Sama ongelma integroidulla ja erillisellä äänikortilla, joskin integroidulla ääni on hiljaisempi.

Olen myös kokeillut kiskoa johtoja irti yksitellen, josko ongelma häviäisi. Ongelma häviää sekunniksi, kun kiskon irti esim näppäimistön, mutta sitten se taas sekunnin päästä jatkuu.

Allekirjoituksessa varmaan specsit näkyykin, vaikka tässä on varmaan kysymys jostain muusta kuin minun laitteistosta, tarkoitan, että kyseinen ongelma varmaan sopivissa olosuhteissa ilmenisi millä tahansa laitteistolla.. Mutta että mikähän lie ongelman syynä?

EDIT: Lisätään nyt vielä tuo äänikortti Sound blaster recon3d pcie ja kuulokkeet Sound blaster tactic3d sigma.

Nzxt Lexa S | Asrock p67 pro 3 | Intel i5 2500k 3,3 Ghz | Powercolor HD6950 2gb | Kingston Hyperx Genesis 8 gb 1600 mhz | Nexus NX-5000 R3 530W

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. lokakuuta 2012 @ 13:51

Junior Member

1 tuotearvio
_
15. lokakuuta 2012 @ 15:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pysyykö surinan taajuus jatkuvasti samana, vai muuttuuko äänen korkeus eri tilanteissa?

Sen kummemmin asiaa tutkimatta veikkaisin, että kyseessä on ongelma puutteellisen/viallisen maadoituksen kanssa, jonka seurauksena äänikortin herkät piirit nappaavat häröääntä. Mulla on ollut sama ongelma jo vuosia, enkä ole sitä saanut ratkaisua lainkaan, mutta sen tiedän, että oman koneen surinaan vaikuttaa powerin tuulettimen pyörimisnopeus (mitä nopeammin pyörii, sitä kimeämpi vinkuminen luureista kuuluu). Jostakin kumman syystä kotelotuuletin ei tuohon ääneen mulla ainakaan vaikuta.

Kivaa olisi, jos joku osaisi neuvoa millä tämä ratkeaa, itse kun en liiemmin tietokoneraudan sielunelämää tunne.
Peku
Senior Member
_
15. lokakuuta 2012 @ 15:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla kans kuuluu surinaa, kone on kytkettynä ei-maadotettuun pistorasiaan. Pitäs kokeilla maadoitetussa. Antennin johto ja vahvistin ovat aika lähellä konetta, ylen kanavilla kuuluu surinan kanssa telkun äänet huonosti headsetin kautta.

Eli ongelmaksi veikkaisin antenninjohtoa/muuta häiriötekijää taikka ei maadoitettua pistorasiaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. lokakuuta 2012 @ 15:29

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > surinaa kuulokkeista pelatessa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy