User Käyttäjä Salasana  

lauantai 28.6.2025 / 21:35
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tarkka hiiri löysällä rullalla?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tarkka hiiri löysällä rullalla?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Raattis
Member
_
4. heinäkuuta 2010 @ 13:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hankin uutta hiirtä työkäyttöön, ja työn tarkkuudesta johtuen olen harkinnut jopa pelikäyttöön suunniteltuja hiiriä, näissä kuitenkin käsittääkseni ruukaa olla melko jäykkä keskirulla. Työssä (CAD-piirtämistä) tarvii zoomailla paljon hiiren rullalla, ja jos rulla on liian jäykkä kuluttaa se sormen nahan puhki.

Nykyisessä, kuluneessa Microsoftin optisessa hiiressä on käytössä löystynyt keskirulla, mutta valitettavasti sen vasen nappi on siinä määrin loppuun käytetty, että se tuplaklikkailee milloin sattuu. Olisi myös hienoa, jos uudessa hiiressä olisi pari peukalo nappia (back, forward).

Tiedän logitechin "super rullaavat" hiiret, joissa saa hiiren rullan kitkan kokonaan pois, mutta tämä ei ole etsimäni ominaisuus. Razor DeathAdder vaikutti hyvältä, kunnes yhdessä videossa viimeinkin kajottiin sen rullaan, josta kuuluikin sitten jäykkyyttä indikoiva voimakas naksunta. Onko kellään kokemusta kyseisestä hiirestä? Onko rulla tosiaan yhtä jäykkä kuin äänestä voisi päätellä?

Entä muita ehdotuksia (viisinappiseksi,) löysärullaiseksi, tarkaksi työhiireksi?
Junior Member
_
4. heinäkuuta 2010 @ 14:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Microsoftin wireless laser mouse 5000.Edullinen ja löytyy löysä ja naksumaton rulla sekä kummallakin puolella hiirtä ohjelmoitavat napit.

|2500k|z68 pro3-m|HD6870|8gb ddr3|wd 500gb|FDD r3|
Senior Member

14 tuotearviota
_
4. heinäkuuta 2010 @ 17:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
VX ja MX revolutionissa löytyy kaipaamasi rulla

i5-2500K|8GB RAM|GTX 560 Ti

IBM Thinkpad T61/Arch Linux, HTC Desire
http://steamcommunity.com/id/neurokirurgi
Raattis
Member
_
5. heinäkuuta 2010 @ 03:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OOIE:
VX ja MX revolutionissa löytyy kaipaamasi rulla
Eikö noissa ole juuri se kitkaton rulla, joka tavallisessa tilassa naksuu? Sellasta en halua. Haluan sellasen joka on suht löysä koko ajan. Sillä on tarkoitus Zoomailla ees-taas jatkuvasti eikä vain plärätä dokumentteja alusta loppuun.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lein0:
Microsoftin wireless laser mouse 5000.Edullinen ja löytyy löysä ja naksumaton rulla sekä kummallakin puolella hiirtä ohjelmoitavat napit.
Kiitos ehdotuksesta. Minulla tosin on jo käyttämättömänä Microsoftin vastaavanlainen hiiri, ja sen sivuttaisskrollauksen vetelyys teki keskinapin painamisesta aivan liian haastavaa, sitä oli rasittava käyttää. Minulla oli myös joskus vähän aikaa tämä hiiri, ja se oli liian epätarkka ja hidas, mikä on saanut minut epäilemään langattomien hiirin tarkkuutta ja nopeutta, koska tuo oli jokseenkin hintava malli.

Onko sinulla (ollut) kyseinen hiiri? Onko sen sivuttaisrullaus vähemmän vetelä kuin varhaisempien mallien? Entä oletkö käyttänyt sitä pelikäytössä tai tarkkuutta vaativassa työssä?
Junior Member

3 tuotearviota
_
5. heinäkuuta 2010 @ 07:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
logitech g9? Se ie taida kyllä olla sieltä halvimmasta päästä, mutta itse ainakin olen tyytyväinen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. heinäkuuta 2010 @ 07:32

Raattis
Member
_
5. heinäkuuta 2010 @ 19:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Larexu:
logitech g9? Se ie taida kyllä olla sieltä halvimmasta päästä, mutta itse ainakin olen tyytyväinen.

Miten jäykkä se rulla on normitilassa? Tuo vaikuttaisi hyvältä.
Member

4 tuotearviota
_
5. heinäkuuta 2010 @ 19:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä suosittelisin Logitech G500. Tekniikalta (lähes)sama, hieman halvempi ja mielestäni paremmin muotoiltu ja peukalonappien sijoittelu on järkevämpi.

AsRock Z68 Extreme4|| Intel i5 2500K || 2*4Gb DDR3 1600mhz || Nvidia GTX 780 OC || 1TB 7200 HDD || Corsair TX 650W
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

7 tuotearviota
_
5. heinäkuuta 2010 @ 20:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itelläni tuo logitechin g500 pirun hyvä hiiri ja kysymyksees vastaus ni omasta mielestä rulla on juuri sopiva

Asus ROG Zenith II Extreme Alpha//AMD Ryzen 9 3950X 3.5GHz//Corsair 128GB(4x32GB)//PowerColor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate 16GB GDDR6//Corsair 1600W AX1600i.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tarkka hiiri löysällä rullalla?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy