Tehoton vai ylikuumeneva poweri?
|
|
Junior Member
|
24. maaliskuuta 2012 @ 20:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos ja kun budjetti on 100 ni eikö sillo pysyttäs siin ja koitettas tarjoo parasta mitä sillä saa..Kumminki kyseessä oli alottajan auttaminen.. joo ja todellakaan en usko et vuoden pääst mulla on kone jolle riittää 350w poweri..tai edes 500w..
Your Suffering Will Be Legendary Even In Hell...
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
24. maaliskuuta 2012 @ 21:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ReAlJuHiS: Kyl mun logiiggan mahtuu se et uudet osat vie enemmän virtaa kumminki ku vanhat... miks muuten virtalähteiden kokoo kasvatettas kokoaja..
Sen takia et porukka ostais kalliita powereita eikä tyytys halpiksiin. Osien tehonkulutus tosiaan on laskusuunnassa. Ne muutamat juppikamat tietty poikkeus.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2012 @ 21:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ReAlJuHiS: Jos ja kun budjetti on 100 ni eikö sillo pysyttäs siin ja koitettas tarjoo parasta mitä sillä saa..Kumminki kyseessä oli alottajan auttaminen.. joo ja todellakaan en usko et vuoden pääst mulla on kone jolle riittää 350w poweri..tai edes 500w..
No se riippuu kuule ihan siitä minkälainen kone sulla on, jos sulla on vaikka markkinoiden tehokkain näyttis ja niitä vielä 3 kappaletta niin ei tietenkään. Yhteen GTX 680 riittää 450 XFX ihan hyvin. Ja vaikka budjetti on 100e niin pitääkö v*ttu ne kaikki rahat törsätä vaikka pääsisi halvemmallakin?
|
Junior Member
|
24. maaliskuuta 2012 @ 21:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Edelleen pointti on se et jos 100 annetaan budjetiks ni miks pitää ettii alitehost ja paskaa sillärahalla eiks voi ettii hyvää ja kohtuullist.. siitä isommasta powerista on takuul hyötyy enemmän ku pienemmästä.. Koska jos tääl kirjottaa ni ei varmaa kumminkaa oo iha käsi kaiken kaa ja seuraavan koneen toivottavasti kasaa iha itte..
joo ja mä en usko edelleenkää et jollain pikku poweril pärjäisin... en ny enkä ees huomen..
|
ajaJako
Senior Member
|
24. maaliskuuta 2012 @ 21:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Syy siihen, että aloittajan kone kaatuu saattaa olla luonnollinen ominaisuus.
Powerissa on ylikuormitus suoja joka laukeaa lämpörasituksesta(ns automaatti sulake) kun lämpö haihtuu poweri starttaa normaalisti. Tuo näyttökortin lämmöt viittaavat samaan asiaan, eli emon pci-väylän teho ei riitä vaan kortti ottaa virran lisävirtaliittimen kautta jolloin kortti kuumenee väärästä päästä, joka taas nostaa rasitus kulutusta etc ja kierre on valmis ja taas kone kaatuu.
Pelkät nimelliset watit eivät ratkaise eivätkä riitä, myös kuormitus kesto eli eri syöttölinjojen amppeerimäärät ovat tärkeitä koneen mitoituksen kannalta.
Pointti on se etteivät alamittaiset laitteet ole parhaiten toimivia.
|
Moderator
6 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2012 @ 22:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ReAlJuHiS: Kyl mun logiiggan mahtuu se et uudet osat vie enemmän virtaa kumminki ku vanhat... miks muuten virtalähteiden kokoo kasvatettas kokoaja..
Mikä logiikka tuo on? Juuri minkään elektroniikkalaitteen kulutus ei ole viimeisen kymmenen vuoden aikana kasvanut, vaan päinvastoin. Sama pätee näihin laitteisiin: Sama laskentateho saadaan koko ajan pienemmällä teholla. Miten virtalähteiden kokoa koko ajan kasvatetaan?
Powerikeskusteluun muuten sen verran, että yhden näyttispiirin koneeseen on vaikea perustella yli 500-550 watin virtalähdettä. Sen enempää tehoa ei käytännössä saa yhdellä näyttiksellä kulumaan. Sen takia kannattaa panostaa niiden wattien sijaan hyötysuhteeseen, jos virtalähteeseen haluaa rahaa oikein kunnolla laittaa.
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2012 @ 22:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ReAlJuHiS: Edelleen pointti on se et jos 100 annetaan budjetiks ni miks pitää ettii alitehost ja paskaa sillärahalla eiks voi ettii hyvää ja kohtuullist.. siitä isommasta powerista on takuul hyötyy enemmän ku pienemmästä.. Koska jos tääl kirjottaa ni ei varmaa kumminkaa oo iha käsi kaiken kaa ja seuraavan koneen toivottavasti kasaa iha itte..
joo ja mä en usko edelleenkää et jollain pikku poweril pärjäisin... en ny enkä ees huomen..
Millä perusteella alitehosta? 550W XFX riittää tolle setille ihan hyvin.
Ja mua kiinnostaa minkäslaine sun kone on ku sille pitäis olla niin Overkill poweri :) Lyöppä specsit tiskiin.
|
Junior Member
|
24. maaliskuuta 2012 @ 22:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyl se kumminki menee vaa nii et nykyää mulle ei riitä se 350 poweri mikä viel 10 vuot si oli huippu.. onko musta tullu vaativampi vai viekö komponentit enemmän virtaa.. Tiedä sitä sit.. Et iha turha tulla jeesustelee jollai laskentatehiol.. Ku tosiasia on kumminki se et noi nykyset komponentit tarvii ja vie enemmän virtaa... Vai onks sul joku muu hyvä selitys tolle poweritarpeelle muuten..
|
Junior Member
|
24. maaliskuuta 2012 @ 22:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Mul on tietokone johon istuu iha kauniisti isompiki poweri..
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. maaliskuuta 2012 @ 22:42
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2012 @ 22:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ReAlJuHiS: Kyl se kumminki menee vaa nii et nykyää mulle ei riitä se 350 poweri mikä viel 10 vuot si oli huippu.. onko musta tullu vaativampi vai viekö komponentit enemmän virtaa.. Tiedä sitä sit.. Et iha turha tulla jeesustelee jollai laskentatehiol.. Ku tosiasia on kumminki se et noi nykyset komponentit tarvii ja vie enemmän virtaa... Vai onks sul joku muu hyvä selitys tolle poweritarpeelle muuten..
Voisitko perustella nyt sitten miten ne muka vie enemmän virtaa? Ja niinkuin sanoin laitappa koneen specsit tohon jos kerran tarvii sen 700W powerin..
Onse kumma kun uhotaan muttai mitään ei pystytä todistamaan...
|
henzii
Newbie
|
24. maaliskuuta 2012 @ 22:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Kattelin tollasta ku www.jimms.fi/tuote/CMPSU-600GEU
En oo muuten koskaan jimmssistä mitään tilannu, millasia kokemuksia?
Varmasti parempi ku verkkokakkakauppa.com
Ehdottakaa toki parempaa jos tulee mieleen, älkääkä vaan kinastelko ;))
Ja antaako mun nykyinen poweri 12V:stä 18A vai 17+18A=35A? Hämää tuo 12V1 ja 12V2
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2012 @ 23:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti henzii: Kattelin tollasta ku www.jimms.fi/tuote/CMPSU-600GEU
En oo muuten koskaan jimmssistä mitään tilannu, millasia kokemuksia?
Varmasti parempi ku verkkokakkakauppa.com
Ehdottakaa toki parempaa jos tulee mieleen, älkääkä vaan kinastelko ;))
Ja antaako mun nykyinen poweri 12V:stä 18A vai 17+18A=35A? Hämää tuo 12V1 ja 12V2
Ihan hyvä poweri tuo on. Mutta vähän halvemmalla :
http://www.jimms.fi/tuote/RX-6300
|
Moderator
6 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2012 @ 23:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ReAlJuHiS: Kyl se kumminki menee vaa nii et nykyää mulle ei riitä se 350 poweri mikä viel 10 vuot si oli huippu.. onko musta tullu vaativampi vai viekö komponentit enemmän virtaa.. Tiedä sitä sit.. Et iha turha tulla jeesustelee jollai laskentatehiol.. Ku tosiasia on kumminki se et noi nykyset komponentit tarvii ja vie enemmän virtaa... Vai onks sul joku muu hyvä selitys tolle poweritarpeelle muuten..
10 vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna sähkönkulutus onkin voinut vähän kasvaa, nyt se kuitenkin on laskussa. Vai onko sulla joku esimerkkipaketti, joka kymmenen vuotta sitten oli kovinta kärkeä ja kulutti vähän?
Sen takia yli 500W powerin perustelu on hankalaa. Enkä mä mitään "jeesustele", sanoin niinkuin asia on. Vertaa vaikkka uusin HD 7700-sarjaa vanhempaan HD 4800-sarjaan.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ReAlJuHiS:
Mul on tietokone johon istuu iha kauniisti isompiki poweri..
Sen uskon kyllä, poweritkun aika kivasti tottelee ATX-standardia.
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. maaliskuuta 2012 @ 23:19
|
Junior Member
|
24. maaliskuuta 2012 @ 23:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Hmm.. ei mun tietääkseni tarvi todistaa sitä et saan käyttää vaik 5000 powerii.. jos mä katson tälle kokoonpanolle parhaaks 1000W powerin ni eiks se oo sulle ok.. Koska se mitä mulla mahollisesti on kotelon sisäl ei oo sulta pois..
Ja edelleen se poweri ehotus minkä sanoin oli vaan budjettiin sopiva ja sen hintanene mitä sai olla.. en kyl toisaalt tajuu miks toi pikkasen pienempi on ny sit parempi..
|
Moderator
6 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2012 @ 23:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ReAlJuHiS: Hmm.. ei mun tietääkseni tarvi todistaa sitä et saan käyttää vaik 5000 powerii.. jos mä katson tälle kokoonpanolle parhaaks 1000W powerin ni eiks se oo sulle ok.. Koska se mitä mulla mahollisesti on kotelon sisäl ei oo sulta pois..
No siinä mielessä voisit jotenkin väitteitäsi perustella, että niitä täällä kuitekin ohjeina jaat. :) Omaan koneeseen saa jokainen laittaa mitä parhaaksi näkee, mutta mielestäni rahanhukka ei ole koskaan hyväksi.
|
Junior Member
|
24. maaliskuuta 2012 @ 23:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei se mun mielest oo rahan hukkaa jos alottaja haluu powerin 100 budjetil ja sille tarjotaan nexuxen 700W poweri siihen hintaan.. Johon tosin joku nimeltmainitsematon alkaa rähjää et on liikaa wattei ja tarjoo sit itte hetkenpääst 630W... No jokainen tyylillään..
Joo ei tää mun kokoonpano oo mikää ehdoton oikee.. mut niinu aikasemminki perustelin ni sitä et ois laadukas poweri (kun sellasen ny kumminki ostaa) siitä on varmasti hyötyy seuraavassaki kokoonpanos.. ku jotenki nii ittellä ku muillakin kone ei oo koskaa valmis.. aina pitää uutta saada..
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. maaliskuuta 2012 @ 23:40
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2012 @ 23:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ReAlJuHiS: Hmm.. ei mun tietääkseni tarvi todistaa sitä et saan käyttää vaik 5000 powerii.. jos mä katson tälle kokoonpanolle parhaaks 1000W powerin ni eiks se oo sulle ok.. Koska se mitä mulla mahollisesti on kotelon sisäl ei oo sulta pois..
No siinä mielessä voisit jotenkin väitteitäsi perustella, että niitä täällä kuitekin ohjeina jaat. :) Omaan koneeseen saa jokainen laittaa mitä parhaaksi näkee, mutta mielestäni rahanhukka ei ole koskaan hyväksi.
Samaa mieltä. Kai sillä joku syy on miksi koneeseesi 1000W powerin laitat. En usko että niin pentu olet että vain sen takia että voi tulla tänne egoilee.
Ja vertaappa noitten Nexus RX:ien hintoja. 630W = 82e , 700W=100e. Rahan hukkaa maksaa 18e 70W jota et ikinä tule varmaan tarviimaan, ymmärätkö nyt?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. maaliskuuta 2012 @ 23:42
|
Junior Member
|
24. maaliskuuta 2012 @ 23:53 |
Linkki tähän viestiin
|
18? ei voi olla elämä siit kii..Se on oikeesti pieni raha jos puhutaa koneesee uppoovist euroist..Ja miten siit kukaan voi olla varma ettei tarvii just sitä ns.70W mitä jää siit vajaaks..
Iha oikeesti tää koko keskustelu menee jo naurettavaks.. Typerää muutamal eurol leikkimist versus johinki 70W.. Mitäs se tekeekää euroo/watti..
Ja missä vaihees mä oon sanonu että mulla 1000W poweri ois..? Tietääkseni sanoin et jos katson tälle parhaaks sen..
|
Moderator
6 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2012 @ 23:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti henzii: Voisitte seuraavaks suositella jotain hyvää alle 100? poweria :)
Ei siihen kuitenkaan varmaan koko satasta tarvitse välttämättä käyttää? Jos aloittaja aikoo jatkaa yhden näyttiksen linjalla, niin tekisin valinnan XFX:n 550W:n ja Super Flowewrin 450W välillä. Jälkimmäinen paremmalla hyötysuhteella (gold/silver vs. bronze). Hinnat taitaa olla 60-75?.
E: Aloittajan itsensä mielipide olisi tietty mukava kuulla tässä vaiheessa. :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. maaliskuuta 2012 @ 23:55
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2012 @ 23:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ReAlJuHiS: 18? ei voi olla elämä siit kii..Se on oikeesti pieni raha jos puhutaa koneesee uppoovist euroist..Ja miten siit kukaan voi olla varma ettei tarvii just sitä ns.70W mitä jää siit vajaaks..
Iha oikeesti tää koko keskustelu menee jo naurettavaks.. Typerää muutamal eurol leikkimist versus johinki 70W.. Mitäs se tekeekää euroo/watti..
Ja missä vaihees mä oon sanonu että mulla 1000W poweri ois..? Tietääkseni sanoin et jos katson tälle parhaaks sen..
Mitä järkeä? 18e kankkulan kaivoon. Ja nää sun viestit menee naurettavaks.. Jos perehtyisit asioihin ja tulisit sit huutelee. Pyrin vain mahdollisimman hyvään hinta/laatu suhteeseen ja jos ei 700W poweria tarvi niin sillon päästään budjetin ali. Jos sun pitäis ostaa auto ja sulla on 20000 euroa käytettävissä ja saat etsimäsi auton 15000 eurolla niin jätätkö ostamatta sen takia että se ei maksa 20000 euroa?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. maaliskuuta 2012 @ 23:59
|
Junior Member
|
25. maaliskuuta 2012 @ 00:08 |
Linkki tähän viestiin
|
En tietenkää jätä ostamat.. mut 18? on hippasen eri ku 5000? Mikä vika tos 700W poweris on jos budjetiks sanotaa 100 ni sillon etin sen hintasen powerin... josta viel ehkä on iloo viel seuraavaa kootessa... en mä sillon tyrkytä väkisi halvempaa.. ku muut esim sä voit tehä sen...Täs koko homman taustan oli ettii alottajalle poweri.. ei vertailla mein mieltymyksii tai mun koneen osii.. Tai ei ainakaa sitä millasee autoo mä panostain... siitä sen verra kumminki et mitää vajaa sylinterisii ei mein pihalle tulis tai tuu...
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
25. maaliskuuta 2012 @ 00:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ReAlJuHiS: En tietenkää jätä ostamat.. mut 18? on hippasen eri ku 5000? Mikä vika tos 700W poweris on jos budjetiks sanotaa 100 ni sillon etin sen hintasen powerin... josta viel ehkä on iloo viel seuraavaa kootessa... en mä sillon tyrkytä väkisi halvempaa.. ku muut esim sä voit tehä sen...Täs koko homman taustan oli ettii alottajalle poweri.. ei vertailla mein mieltymyksii tai mun koneen osii.. Tai ei ainakaa sitä millasee autoo mä panostain... siitä sen verra kumminki et mitää vajaa sylinterisii ei mein pihalle tulis tai tuu...
Budjetti ei tarkoita että kaikki pitää käyttää. Jos et tee 700W powerilla mitään miksi ostat sen? Perustele miksi ketjun aloittaja tarvii 700W powerin? Hän tuskin on laittamassa 2 samanlaista konetta siihen kiinni, tai GTX 560 4-Way SLitä.
|
Junior Member
|
25. maaliskuuta 2012 @ 00:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Ketjun alottaja voi tulevaisuudessa kasata uuden koneen.. ja sillon se 18 euron sijotus ei tunnu isolta jos pystyy käyttämään sen ostetun powerin hyödyks.. ja edelleenkään mä en antanu tota mitenkää ainoona oikeena.. vaan se oli ehdotus jonka itte ottasin.. ja se et jos sä et tartte sellast ei tarkota etteikö joku muu vois tarttee/haluu.. saaha siit apuvitrtaa vaik siihe sun ostamaan autoon joka ei lähe käyntii..
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
25. maaliskuuta 2012 @ 00:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ReAlJuHiS: Ketjun alottaja voi tulevaisuudessa kasata uuden koneen.. ja sillon se 18 euron sijotus ei tunnu isolta jos pystyy käyttämään sen ostetun powerin hyödyks.. ja edelleenkään mä en antanu tota mitenkää ainoona oikeena.. vaan se oli ehdotus jonka itte ottasin.. ja se et jos sä et tartte sellast ei tarkota etteikö joku muu vois tarttee/haluu.. saaha siit apuvitrtaa vaik siihe sun ostamaan autoon joka ei lähe käyntii..
Mihin v*ttuun aloittaja tarvii 700W poweria vaikka kasaisikin uuden koneen? En usko edelleen että hän tulee kasaamaan mitään overkill SLI settejä. Joten ihan hyödytön ostos. Ja ehkä sun opeliin.
|
Mainos
|
  |
|
Junior Member
|
25. maaliskuuta 2012 @ 01:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vipetzki: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ReAlJuHiS: Ketjun alottaja voi tulevaisuudessa kasata uuden koneen.. ja sillon se 18 euron sijotus ei tunnu isolta jos pystyy käyttämään sen ostetun powerin hyödyks.. ja edelleenkään mä en antanu tota mitenkää ainoona oikeena.. vaan se oli ehdotus jonka itte ottasin.. ja se et jos sä et tartte sellast ei tarkota etteikö joku muu vois tarttee/haluu.. saaha siit apuvitrtaa vaik siihe sun ostamaan autoon joka ei lähe käyntii..
Mihin v*ttuun aloittaja tarvii 700W poweria vaikka kasaisikin uuden koneen? En usko edelleen että hän tulee kasaamaan mitään overkill SLI settejä. Joten ihan hyödytön ostos. Ja ehkä sun opeliin.
noh alottelia ei muutu mikskää vaa pysyy alotteliana.. vai..mä en ymmärrä tota skitsoomista..autetaa toisia eikä vittu rueta rähjää omien mielipiteiden kans
|