Tietokone ei käynnisty
|
|
Whatta Heck
AfterDawn Addict
|
17. lokakuuta 2012 @ 18:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Ottaen tietysti huomioon ettei emo oikein stydiä prossua tue (95W). Phenom x4 945 ja väylää kohtuudella...
X4 960T @4.4GHz + Ninja 3 + M5A99X evo r2.0 + G.Skill Ares 2x4GB 1866MHz + Samsung 830 128GB & 500GB hdd + XFX R9 270 DD + Asus DVD/RW + Rosewill BlackHawk + Super Flower 500W + Win 7 + Samsung 23" tv/näyttö + Modailen, siis olen
|
Stifla
Junior Member
|
17. lokakuuta 2012 @ 23:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti micro2013: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Stifla: Elikkäs se uusi emolevy on N68C-C UCC ASROCK AM2&3 GF7025 VGA.
Onkohan tuo hyvä/sopiva emolevy tuohon minun nykyiseen koneeseen? Parempi kuin tuo aikaisempi Asus AM2 NF430 MCP DDR2 SATA2 ??
Minun pitäisi huomiseen mennessä päättää että pidänkö tuon uuden emon (ja maksan sen) vai pitäydynkö vanhassa (joka saattaa olla rikki, mutta ei välttämättä).
on toi hyvä emolevy.siskon pojille tuollaisen laitoin tietokoneeseen ja hyvin toimii.
http://www.asrock.com/mb/NVIDIA/N68C-S%20UCC/?cat=CPU
jos haluat lisää tehoa koneeseesi niin emosi tukee phenom 2 prosessoreita.
Ok kiitos. Ja mielestäsi tämän emon pitäisi sopia hyvin minun nykyisen prossuni kanssa (AMD Athlon 64 X2 4800+)??
Mielellään pitäisin tuon, koska en enää jaksa viedä konetta sinne huoltoon. 3 eri kertaa jo vienyt sen. Taidan hoitaa tuon koneen huollon kotikaupngissani tutussa ja turvallisessa paikassa, missä ongelmat on aina saatu heti hoidettua kuntoon.
|
Stifla
Junior Member
|
20. lokakuuta 2012 @ 06:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Jaahas. Huollon miehet ehdottivat, että kannattaa suosiolla luovuttaa ja ostaa uusi kone - tulee muka halvemaksi...
Ehdottivat tällaista halpiskonetta:
FUJITSU Esprimo P400 Pentium G640 2GB 500GB DVDRW Intel HD GFX W7PRO64
Suoritin
CPU: Intel Pentium G640 / 2.8 GHz
Ydinten määrä: Dual-Core
64-bitin Computing: Kyllä
CPU:n määrä: 1
CPU:n enimmäismäärä: 1
CPU Socket: LGA1155 Socket
Piirisarjatyyppi: Intel H61 Express
Välimuisti
Asennettu koko: 3 Mt
Suorittimen välimuisti: 3 Mt
Käyttömuisti (RAM)
Asennettu koko: 2 Gt / 8 Gt (enintään)
Tekniikka: DDR3 SDRAM - non-ECC
Muistin nopeus: 1333 MHz
Noudatettu muistimääritys: PC3-10600
Kovalevy
Tyyppi: HDD
Muistin koko: 1 x 500 Gt
Liitäntätyyppi: SATA-600
Kierrosnopeus: 7200 kierrosta/min
Näytönohjain
Tyyppi: Integroitu
Näytönohjain: Intel HD Graphics Dynamic Video Memory Technology 5.0
Max varattu RAM koko: 1759 Mt
Video-ominaisuudet: VGA, DVI
Äänilähtö
Tyyppi: Integroitu
Yhteensopivuusstandardit: High Definition Audio
Käyttöjärjestelmä: Microsoft Windows 7 Professional 64-bit Edition
En nyt ole mikään expertti, muta tuo vaikuttaa aika surkealta koneelta. Onko edes paljon parempi kuin minun nykyinen (5 vuotta vanha) koneeni?? Varsinkin tuo näyttis epäilyttää, kerran yhdessä koneeessa oli integroitu näyttis ja se oli kyllä kauhea kokemus.
Tällä hetkellä konettä käytän lähinnä nettiselailuun, kouluhommiin ja leffojen/sarjojen katseluun, mutta ehkä silloin tällöin tulee vielä pelattua jotain pelejäkin, joten haluaisin, että siienkin olisi mahdollisuus. Tuo integroitu näyttis vähän pelottaa.
Auttakaa pliis te kokeneemmat kaverit vähän tälläistä ei niin kokenutta koneenkäyttäjää. Jos pystyisitte vertaamaan minun nykyiseen koneeseeni niin se olisi ehkä kaikkein hyödyllisintä minulle. (erityisesti tuo integroitu näyttis vs minun nykyinen GF 8800GTS 320 GDDR3)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. lokakuuta 2012 @ 06:41
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
20. lokakuuta 2012 @ 21:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi uus kone on aika heikko. Integroitu näyttis on selkeesti hitaampi ku toi 8800 GTS.
Vaihtasin ton emon. Tulee halvemmaks ku teet ite.
Fujitsun huollossa vois tulla kalliimmaks emon vaihto sun muut. Tota niiden suosittelemaa konetta ei ainakaan kantsi hommata.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
|
micro2013
Suspended due to non-functional email address
|
20. lokakuuta 2012 @ 22:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest: Toi uus kone on aika heikko. Integroitu näyttis on selkeesti hitaampi ku toi 8800 GTS.
Vaihtasin ton emon. Tulee halvemmaks ku teet ite.
Fujitsun huollossa vois tulla kalliimmaks emon vaihto sun muut. Tota niiden suosittelemaa konetta ei ainakaan kantsi hommata.
joo tulisi halvemmaksi itse tehdä vastaava ja nopeampi kone.
Kone: Asus M5A78L,AMD FX-8350 4.0 GHz 8-core AM3+,Cooler Master Hyper 212 EVO,Kingston hyperX ddr3 16gt 1600mhz,Asus GTX660 TI-DC2T-2GD5 NVIDIA GeForce GTX660 TI 2048 MB,Intel 330 sata3 SSD 120GT,WD caviar 4tb verran,Corsair TX650W V2 Enthusiast,Samsung S24B350H 24 Led näyttö..
|
Stifla
Junior Member
|
21. lokakuuta 2012 @ 02:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep jep niin vähän itsekin ajattelin. Näemmä nuo yrittää myydä mitä tahansa sontaa. Aika pahasti on luottamus kyseistä firmaa kohtaan mennyt. Ensiksi ei osaa korjata käynnistysongelmaa ja sitten alkaa tarjota jotain surkeaa konetta.
Niin siis minullahan on nyt tuo uusi ja toimina emolevy (N68C-C UCC ASROCK AM2&3 GF7025 VGA), ja siinä pitäisi myös olla uusin bios (huollon kaveri sanoi että päivitti biosit). Joten sen suhteen pitäisi olla kaikki kunnossa. Ja uudet Kingstonin muistikammatkin laitettiin. Niiden pitäisi myös sopia tuohon koneeseen.
Näyttis ja virtalähde on testattu ja niissä ei ole vikaa.
Silti ongelmat vain jatkuu. Eli käynnistys on edelleen vähän ongelmallista (nyt sentään saa koneen päälle), mutta kone jää viimeistään 5 min jälkeen jumiin ja heittää blue screenit, jonka jälkeen on yleensä vaikea saada kone taas päälle (saattaa edellyttää virtojen pois ottamista tai vähintään yhtä resettiä).
Oisko kellään mitään ideaa mikä tossa voisi vielä olla vialla? Mitä voisin itse testata? Voisiko Windowsin uudelleen asennus korjata ongelman (itse en jaksa uskoa siihen)? En enää kyllä vie sitä konetta sinne huoltoon kun ei ne näemmä osaa sitä korjata.
Pitäisi melkein saada joku Afterdawnin käyttäjä katsomaan konettani. Ei teistä kukaan sattuisi asumaan Lappeenrannassa? :-D
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. lokakuuta 2012 @ 02:16
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
21. lokakuuta 2012 @ 17:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikä se poweri oli? Se et poweri on ehjä ei aina tarkota et se toimii.
Koita yhellä muistikammalla. Powerivialta noi ongelmat kuulostaa.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
|
Mainos
|
  |
|
Stifla
Junior Member
|
22. lokakuuta 2012 @ 00:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest: Mikä se poweri oli? Se et poweri on ehjä ei aina tarkota et se toimii.
Koita yhellä muistikammalla. Powerivialta noi ongelmat kuulostaa.
En tiedä tarkalleen mikä poweri se oli. Huollossa ne kokeili sitä toisella (uudella) powerilla eikä ongelma korjaantunut. Luotan siihen että ne sentään osas katsoa etä se poweri oli yhteensopiva ton mun koneen kanssa.
Pitänee sit yrittää yhdellä muistikammalla..
|