Joo, elikkäs asiani koskee tietokoneen päivittelyä. Aloitin tietokoneeni osien päivittämisen viime huhtikuussa, jolloin ostin Radeon HD 6870 näytönohjaimen sekä Chieftec:n 650W:n CFT-650-14CS virtalähteen. Näillä lisäyksillä tietokoneeni suorituskyky parani hiukan, mutta pullon kaulaksi ovatkin muodostuneet emolevy ja prosessori. Koneeni on vuonna 2008 ostettu vanha paketti Fujitsu. Ongelmana on ettei emolevy tue DDR3:a ja lisäksi viime aikoina järjestelmä on kaatunut useaan otteeseen, vaikken sitä raskailla ohjelmilla ole rasittanutkaan. Olen yrittänyt korjata asiaa epätoivoisesti asentamalla käyttöjärjestelmän uudelleen, tuloksetta. Lisäksi olen lukenut että nuo Fujitsun pakettikoneiden osat eivät ole mitään kestävintä laatua. Prosessorinani toimii tällä hetkellä Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz, joka on edes jollain tasolla tyydyttänyt minua. Ongelma prosessorin kanssa kuitenkin on että se tukee vanhaa kantaa, jota uusissa emolevyissä vain harvoin näkee. Tällaista vanhalla kannalla olevaa emolevyä tuskin on järkevää laittaa, kun tietokone osien tekniikka tulee kehittymään vain eteenpäin. Kysynkin neuvoa millaiset osat kannattaisi minun hommata, kun vaihtoon olisi lähdössä kaikki paitsi virtalähde, näytönohjain ja mahdollisesti myös kiintolevy. Hintaluokka voisi olla 200-300? prosessorille, n. 100? emolevylle, 50-100? muistille ja tarvittaessa n.100? kiintolevylle, ja tosiaan norm. ATX-koteloon konettani kasailen.
Ostin muutama vuosi sitten Acer Aspiren M3201 koneen ja on toiminut kohtuullisen hyvin koko ajan. Nyt kuitenki haluaisin päivittää koneen suorituskykyä paremmaksi mutta en tiedä mitkä osat käyvät koneeseen. Luultavammin vaihtoon olisin hyvä laittaa prosessori sekä näytönohjain. Olisiko teillä antaa hyviä vaihtoehtoja?
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/765126 <-- tuolta löytyy koneen tiedot. PC Wizard kertoo tällätstä prosessorista: Support :Socket AM2+ (940)
Käytän konetta monipuolisesti mutta pääasiassa tahtoisin saada pelit pyörimään paremmin.
Itse löysin tälläiset vaihtoehdot: AMD Phenom II X4 940 ja AMD Phenom X4 9550. Kun vaan löytäisi paikan mistä tuotteita vielä voi tilata.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Crimina: Ostin muutama vuosi sitten Acer Aspiren M3201 koneen ja on toiminut kohtuullisen hyvin koko ajan. Nyt kuitenki haluaisin päivittää koneen suorituskykyä paremmaksi mutta en tiedä mitkä osat käyvät koneeseen. Luultavammin vaihtoon olisin hyvä laittaa prosessori sekä näytönohjain. Olisiko teillä antaa hyviä vaihtoehtoja?
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/765126 <-- tuolta löytyy koneen tiedot. PC Wizard kertoo tällätstä prosessorista: Support :Socket AM2+ (940)
Käytän konetta monipuolisesti mutta pääasiassa tahtoisin saada pelit pyörimään paremmin.
Itse löysin tälläiset vaihtoehdot: AMD Phenom II X4 940 ja AMD Phenom X4 9550. Kun vaan löytäisi paikan mistä tuotteita vielä voi tilata.
Prossuksi AMD Phenom II x4 960T, muita phenomeja ei enää ilmeisesti valmisteta joten vaikeaa löytää uutena
Miten esim tällänen: AMD Phenom II X4 940 Black Edition Deneb 3.0GHz Socket AM2+ 125W Quad-Core? Huutonetissä olis käytetty mutta en tiedä arvosta enkä siitä mikä määrää yhteensopivuuden.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Crimina: Onko am2+ ja am3 kannat yhteensopivia?
Miten esim tällänen: AMD Phenom II X4 940 Black Edition Deneb 3.0GHz Socket AM2+ 125W Quad-Core? Huutonetissä olis käytetty mutta en tiedä arvosta enkä siitä mikä määrää yhteensopivuuden.
Sama prossukantakaan ei aina auta. Pitäs tietää emon tarkka malli. Merkkikone kyseessä = vaikeeks menee.
Muistien puolesta sopis. Se noissa AM2+ ja AM3 kannoissa ratkasee.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..