Olen tässä miettinyt, että pitäisi uusi Windows hankkia, jotta saisi tuosta HD4870 näytönohjaimesta DirectX10-ominaisuudet hyötykäyttöön. Itse rakennettu pelikone kyseessä siis, näytönohjainta olen vain oikeastaan parannellut nyt viime vuosien aikana.
Nyt kuitenkin mietin tässä, että toimisiko 64-bit Windows 7 koneessani, kun emolevy on Abit AB9 Quadgt ja prosessori näyttäisi olevan laitehallinnan mukaan Intel Core 2 6420 (@ 2.13GHz).
Olen tässä nyt Googlettanut useamman tunnin ajan suurin piirtein tuloksitta. Haluaisin nyt sitten tietää, että onko nykyinen prosessorini 64-bit kelpoinen? Jos ei, mitä prosessoria suosittelisitte pelikoneeseen?
Jos asia on nyt sitten niin, että ei ole (mitä vahvasti luulen, onhan kyseessä muutaman vuoden vanha prosessori), niin tukeeko edes emolevyni 64-bit prosessoreita? Uuden prosessorin hankinta ei nimittäin kirpaise niin paljon kuin että joutuisin ostamaan niin emolevyn kuin prosessorinkin. :)
Kiitoksia etukäteen!
(Pahoittelen, jos viestiketju tuli kahteen kertaan. Aktivaatioprosessissa oli jotain lagihäikkää :))
Säännöt Ubuntu is an African word meaning "I cant configure Debian"
Kun raportoit tuplaketjua, laita ketjun URL mukaan raporttiin, helpottaa elämää. :)
"Poliisilla on asiakas oikeassa ja pamppu vasemmassa."