User Käyttäjä Salasana  

tiistai 29.7.2025 / 02:35
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tuulettimia + säädinpaneeli + sivuikkuna
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tuulettimia + säädinpaneeli + sivuikkuna
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Justimus
Member

1 tuotearvio
_
13. kesäkuuta 2012 @ 21:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli olisi tässä lähiaikoina tarkoitus hommata koneeseen hieman ilmettä. Koppana on HAF 912+ kuten sigusta näkyy, ja tähän pitäisi saada muutama lisätuuletin + säädinpaneeli + sivuikkuna. Kopan kattoon olisi tarkoitus heittää joko tuollainen: http://www.jimms.fi/tuote/R4-LUS-07AR-GP tai kaksi tuollaista: http://www.jimms.fi/tuote/R4-L2R-20AR-R1 Sivuikkunan tilaan varmaan ulkomailta. Ainakin tuolta näyttäisi noita saavan, ei varmaan kukaan ole kyseisestä paikasta tilannut? http://www.cmstore.eu/cases/haf/haf-912...owed-sidepanel/ En ole ainakaan itse noita ikkunoita suomesta löytänyt. Sitten se viimeinen, eli säädinpaneeli. Ei ole tälläisistä minkäänlaisia kokemuksia, mutta tälläinen pitäisi hommata koska emosta ( http://www.msi.com/product/mb/970A-G45.html ) ei löydy kuin 2 SYSFAN-paikkaa. Jostain luin että niitä paikkoja ei kannata alkaa jakamaan usealle tuulettimelle, sillä se paikka ylikuormittuu ja saattaa pistää emon rikki. Eli säädinpaneeli saisi olla mahd. halpa, mutta silti suht laadukas. Tuollaisia itse katsonut: http://www.jimms.fi/tuote/KM01-BK http://www.jimms.fi/tuote/KQ-02-BK-3.5 Eli ehdotuksia ja kokemuksia otetaan vastaan. Kiitos jo etukäteen!

| AMD FX-8350 | MSI 970A-G45 | Kingston HyperX 8Gb | ASUS GTX 770 | Nexus NX-5000 R3 | CM HAF 912+ |
fallout_
Senior Member
_
13. kesäkuuta 2012 @ 22:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuulettimista en osaa sanoa, mutta nuo linkkaamasi Scythen säädinpaneelit ovat omien tietojeni mukaan täyttä roskaa. Kyselin itse samasta aiheesta joku aika sitten kun etsiskelin juuri saman hintaluokan säädinpaneelia. Noissa sanottiin olevan random virransyöttö (mitattu yleismittarilla ja näyttää kuulemma aika isoja heittoja) ja kuulemma pitävät jotain "sähköistä-surina-ääntä" kun tehot on tapissa.

Tätä suositeltiin minulle. Tilasin kyseisen paneelin Silentrigistä ja olen tyytyväinen. Tosin mitään hienoja näyttöjä ja valoja tuossa ei ole, mutta toimii kunnolla ja on idioottivarma ja selkeä. Lisäksi noiden liukukytkimien käyttöikä on reilusti pyöritettäviä potikoita pidempi, ei pitäisi palikoiden löystyä ja irtoilla ajan saatossa.
Justimus
Member

1 tuotearvio
_
13. kesäkuuta 2012 @ 23:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti fallout_:
Tuulettimista en osaa sanoa, mutta nuo linkkaamasi Scythen säädinpaneelit ovat omien tietojeni mukaan täyttä roskaa. Kyselin itse samasta aiheesta joku aika sitten kun etsiskelin juuri saman hintaluokan säädinpaneelia. Noissa sanottiin olevan random virransyöttö (mitattu yleismittarilla ja näyttää kuulemma aika isoja heittoja) ja kuulemma pitävät jotain "sähköistä-surina-ääntä" kun tehot on tapissa.

Tätä suositeltiin minulle. Tilasin kyseisen paneelin Silentrigistä ja olen tyytyväinen. Tosin mitään hienoja näyttöjä ja valoja tuossa ei ole, mutta toimii kunnolla ja on idioottivarma ja selkeä. Lisäksi noiden liukukytkimien käyttöikä on reilusti pyöritettäviä potikoita pidempi, ei pitäisi palikoiden löystyä ja irtoilla ajan saatossa.
Tuo linkkaamasi paneeli näyttäisi aika sopivalta, sulautuisi nimittäin hyvin tuohon HAFin ulkokuoreen. Tuo näyttää omaan silmään paljon tyylikkäämmältä kuin nuo aiemmat katselemani. Onneksi tuli tästäkin täällä kysyttyä, ettei tulisi vaan ostettua sikaa säkissä.

| AMD FX-8350 | MSI 970A-G45 | Kingston HyperX 8Gb | ASUS GTX 770 | Nexus NX-5000 R3 | CM HAF 912+ |
fallout_
Senior Member
_
14. kesäkuuta 2012 @ 11:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tästä saat saman paneelin halvemmalla, muualta en löytäny tuohon hintaan.

Ja sen verran sanon, että jos itse kokoasin tuota ledeillä ja kylki-ikkunalla varustettua näyttävää settiä, niin vetäisin kyllä noiden valotuulareiden jatkoksi vielä saman väriset katodit ja/tai ledinauhaa. Vaikka jotain tämän tapaista. Tässä unboxing video tuosta Bitfenixin nauhasta ja vähän esimakua käytöstä ja valaisutehosta.

Katodit tuntuisivat poksahtelevan tasaisesti puolen vuoden välein, ledit taas tuntuisivat olevan pyöreästi ikuisia. Katodit taas valaisevat tasaisemmin, tehokkaammin ja "pehmeämmin", mutta ovat välillä vittumaisia asentaa. Vähän nuo nostavat hintaa tilaukselle, mutta ovat kyllä hintansa arvoisia ulkonäön puolesta. :)
Justimus
Member

1 tuotearvio
_
14. kesäkuuta 2012 @ 11:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Multa löytyy pöydältä vähän samantapaista Ikean led-diodinauhaa, jonka voisin laittaa tuohon koppaan. Kiitti tuosta SilentRigin linkistä, säästää tuossa sit jonkun vitosen kun ottaa postikulut huomioon. Kyseessä siis tuo led-nauha: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00191735/

Member

3 tuotearviota
_
14. kesäkuuta 2012 @ 11:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse laittaisin kyllä joko ledituulettimet, ja ei ledinauhaa tai normi tuulettimet, ja ledinauhaa.

Kannattaa varovsti laitella ledejä, koska liika on liikaa. Saattaa pahimmassa tapauksessa olla semmonen loisto kotelossa, ettei sieltä sitten mitään erotakkaan.

fallout_
Senior Member
_
14. kesäkuuta 2012 @ 12:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Xtrim:
Itse laittaisin kyllä joko ledituulettimet, ja ei ledinauhaa tai normi tuulettimet, ja ledinauhaa.

Kannattaa varovsti laitella ledejä, koska liika on liikaa. Saattaa pahimmassa tapauksessa olla semmonen loisto kotelossa, ettei sieltä sitten mitään erotakkaan.
Omien kokemuksieni mukaan monet led-tuulettimet eivät valaise kovin tehokkaasti, kuvissa ja spekseissä niiden valaisutehot on aina liioiteltuja (tosin poikkeuksiakin varmasti on, ei vain omalle kohdalle ole monesti osunut). Siksi led-nauha/katodit on ihan omiaan kotelon ikkunan ala- tai yläreunassa tuomaan sellaisen tasaisen hohdon koteloon. Komponentit valaistuu nätisti ja ikkunan läpi osat näyttää aika siisteiltä.

Ihan käyttäjästä kiinni, miten paljon valoja koteloon haluaa. Pimeällä kotelo näyttää siistiltä, mutta yöllä se valaisee huoneen aika tehokkaasti, joten kone päällä voi olla tuskaista nukkua.
Senior Member

4 tuotearviota
_
14. kesäkuuta 2012 @ 12:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos ledi nauhaa haluaa niin jimmsiltä saa ledejä todella hyvin ja halvalla :
http://www.jimms.fi/tuote/4049469126858

Itellä on Sharkoonin 2 sinistä putkea ja 30cm sininen ledi nauha katon rajassa, ja voin sanoa että kannattaa ottaa 60cm.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. kesäkuuta 2012 @ 12:42

Mainos
_
__

_
Whatta Heck
AfterDawn Addict
_
14. kesäkuuta 2012 @ 17:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos säädinpaneelista jää käyttämättä yksi liitäntä niin näppärä väsää ledeille säätömahdollisuuden ettei koppa loista yöllä kuin "Manhattan by night". Toki 0/5/12 volttia oleva kytkentä ajaisi saman asian.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tuulettimia + säädinpaneeli + sivuikkuna

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy