Hei!
En ole järin tietokone expertti, mutta olen ollut tyytyväinen teidän tietotasoon.
Onglamana on että hiiri ja näppäimistö (USB laitteet) lopettavat yhtäkkiä ja satunnaisesti toimintansa, tai jäätyy sekunniks tai pariks. Voin tilapäisesti kiertää onglman kun siirrän USB laitteet etu puolella oleviin USB portteihin, mutta hetken päästä sama tapahtuu, ja sitten on pakko tehdä hard-restartti. KUn hiiri ja näppäimistö ei toimi, on ainoa ratkaisu painaa restart nappia. Ja sitten ne taas toimii hetken. Tää on ihan satunnaista ja ne aina vähän freeza piakoilleen, ja sitten toimii taas, kunnes ne lakkaa toimimasta kokonaan. Mikä ongelmma?
Emolevy on: Asus P8Z68-V PRO
Ja kone on vähän päälle vuoden vanha.
Seuraava asia olisi koneen päivittäminen ja kunnossa pito.
Minulla on tällä hetkellä vain yksi kovalevy, ja se on vähän huono kun ei eheyttää ja eritellä pelit ja Windows mitenkään (Katson leffoja, koulutöitä, Photoshop ja pelaillen välillä)
Siinä on melkein minun koneeni, Meolevy ei kyllä ole Gen3, eikä näyttis -Ti
Kannataisiko hankkia SSD kovalevy tai päivittää jotain muuta. Haluaisin pitää koneeni pitkä ikäisenä ja en oikein tiedä mitä kaikkea sille pitäisi tehdä hardware ja software puolilla niin että se pysyy nopeana.
Kiitos paljon avusta jos joku kerkeää!
Arvostan apua suuresti!
Päivitä bios ja ajurit. Oma kone teki juurikin samaa ja ongelma ratkesi muistaakseni biosin päivityksellä. Näköjään eilen tullu uusin bios tuolle emolevyllesi.
http://www.asus.fi/Motherboards/Intel_S...V_PRO/#overview Sieltä vaan lataus kohasta hakemaan.
Ssd lätty lisää käyttömukavuutta huomattavasti ja hinnatkin alkavat olla siedettävissä, suosittelen. Jos tuntuu ettei prossussa riitä potkua niin kellottelua kannattaa kokeilla, mutta ei mielellään vakiojäähyllä. Näyttis vaihtoon jos siltä tuntuu. Budjetin jos sais kuulla niin viittis jotakin ehottaa.
Ps. Ei tuo kone kuitenkaan ihan onneton ole tuollaisenaan.
Okay, thank you, I have the Bios update program, but it says I dont have an Asus motherboard ...
Minulla on kolme tuuletinta kotelossa, ja näyttiksen ja prossun lämpötila liikkuu sinä 50 asteen tienoilla kun pelaan raskaita pelejä hyvillä graffoilla.
Ehkä se kellottaminen voisi olla jotain...