Uudella koneella käynnistysongelma
|
|
Phoenix43
Junior Member
|
1. lokakuuta 2012 @ 12:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkä kasasin äskeittäin koneen kokonaan uusista komponenteista. Ongelmana on se, että kun painan virtanappulaa, kone käynnistyy noin viideksi sekunniksi, tämän jälkeen sammuu parin sekunnin ajaksi ja sitten käynnistyy uudestaan viideksi sekunniksi kunnes taas sammuu. Tämä looppi jatkuu kunnes laitan virtalähteen pois päältä. Mitään piippauksia ei kuulu.
Olen yrittänyt konsultoida googlea ja ettiny ratkaisuja vanhoista ketjuista, mutta en ole siinä onnistunut. Itse epäilen, että ongelma jotenkin liittyy virransyöttöön, ja itse asiassa koneen käynnistyessä yksi näyttiksen kolmesta tuulettimesta ei pyöri. Se selvästi yrittää pyöriä, koska se nykii vähän, mutta näyttää siis siltä ettei se saa tarpeeksi virtaa. Kaikki muut tuulettimet pyörii. Minulla on mielestäni kaikki tarvittavat virtalähteen johdot kiinni emossa (24-pin ja 4-pin prossua varten) ja näytönohjaimessa (2x6-pin), luin käyttöoppaankin läpi.
Itse virtalähteen pitäisi olla riittävä, se on 650W (korjattu). Tekisi mieli kokeilla eri virtalähdettä, mutta juuri tällä hetkellä minulla ei ole siihen mahdollisuutta ja haluan kokeilla kaikkea muuta ennen sitä. Kone on siis uusi ja todennäköisyys, että olen vain tehnyt jotain väärin on paljon suurempi kuin että poweri on viallinen. Kokeilin käynnistää koneen ilman näytönohjainta, mikään ei muuttunut.
Kiitos jo etukäteen. Yritän seurata ketjua mahdollisimman aktiivisisesti ja vastata kysymyksiin. Liian itsestäänselviä ehdotuksia ei ole, tämä on elämäni toinen kone, jonka oon kasannu.
Tässä vielä lista komponenteista
Näytönohjain: Gigabyte AMD Radeon HD 7870 OC Windforce
Prosessori: Intel Ivy Bridge i5-3450 LGA1155
Emolevy: MSI Z68A-G43 LGA1155
Virtalähde: CoolerMaster 650W GX
Muisti: Kingston HyperX 2x4Gt DDR3 1600Mhz
Kovalevy: Western Digital 1TB Caviar Green 3,5'' 64MB
|
Senior Member
|
1. lokakuuta 2012 @ 13:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi käynnistys on ns. tuplabootti, mites emon diagnostiikka ledit?
Pääsetkö biossiin?
Jos pääset niin "optimized default" ja save
Jos et pääse biossiin niin veikkaan muisteja!
Toinen poweri olisi kanssa hyvä tsekata!
Asus Sabertooth P67//Core i5 2500K @ 4.3Ghz//Corsair 2x4GB DDR3 1333MHz Clk 9//Gigabyte GTX 560 Ti OC//XFX 550W//FD Define R3//
|
Phoenix43
Junior Member
|
1. lokakuuta 2012 @ 17:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kakikello: Toi käynnistys on ns. tuplabootti, mites emon diagnostiikka ledit?
Pääsetkö biossiin?
Jos pääset niin "optimized default" ja save
Jos et pääse biossiin niin veikkaan muisteja!
Toinen poweri olisi kanssa hyvä tsekata!
Biosiin en pääse, näytössä ei näy mitään.
Voiko biosin versio olla ongelma?
Muistit on ainaki kunnolla kiinni ja olen käsitellyt kaikkia komponentteja suurella varovaisuudella. Kokeilen jossain vaiheessa eri virtalähdettä.
|
Peku
Senior Member
|
1. lokakuuta 2012 @ 17:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Oletkos kokeillut käyttää emolevyn patteria irti?
|
Senior Member
|
1. lokakuuta 2012 @ 19:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Peku123: Oletkos kokeillut käyttää emolevyn patteria irti?
Tota kannattaa kokeilla ja jos ei auta niin molemmilla muistikammoilla yksitellen ja eri sloteissa!
Asus Sabertooth P67//Core i5 2500K @ 4.3Ghz//Corsair 2x4GB DDR3 1333MHz Clk 9//Gigabyte GTX 560 Ti OC//XFX 550W//FD Define R3//
|
AfterDawn Addict
18 tuotearviota
|
1. lokakuuta 2012 @ 20:07 |
Linkki tähän viestiin
|
biosin versio voi olla liian vanha ivylle,kun tuon emon piirisarja on z68,jotka eivät taida tukea "automaattisesti" ivyjä
Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
|
Phoenix43
Junior Member
|
3. lokakuuta 2012 @ 17:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Päädyin nyt siihen, että vien emon päivitettäväksi verkkokauppaan. Maksaa 20e, ei oo mielestäni paha. Tyypit ainaki siellä sanoo, että bios on hyvin yleinen ongelma kyseisen emolevyn ja prossun yhdistelmässä.
Mutta joo, eiköhän tää ollu tässä. Ehkä tulen tänne parin päivän päästä kirjoittamaan itku kurkussa siitä, ettei kone vieläkään toimi.
Isot kiitokset kaikille vastanneille!!
|
Senior Member
|
3. lokakuuta 2012 @ 22:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Phoenix43: Päädyin nyt siihen, että vien emon päivitettäväksi verkkokauppaan. Maksaa 20e, ei oo mielestäni paha. Tyypit ainaki siellä sanoo, että bios on hyvin yleinen ongelma kyseisen emolevyn ja prossun yhdistelmässä.
Mutta joo, eiköhän tää ollu tässä. Ehkä tulen tänne parin päivän päästä kirjoittamaan itku kurkussa siitä, ettei kone vieläkään toimi.
Isot kiitokset kaikille vastanneille!!
Olisi ihan mukava, jos tänne sitten postaisit että auttoiko!
|
Mainos
|
  |
|
Phoenix43
Junior Member
|
11. lokakuuta 2012 @ 16:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Jes, biosin päivityksen myötä kaikki toimii hyvin. Iso kiitos teille kaikille!
|