Eli olisin ostamassa uutta konetta kun ei pelit pyöri näytönohjaimen sulamisen johdosta. Ostaisin joko osissa tai valmiissa paketissa, itse olen löytänyt ainakin tälläiset vaihtoehdot. tarkoitus olisi pelata pelejä kuten Battlefield 3, Skyrim, Crysis 1-2, Dragon Age, Diablo 3, jne. ja sitten katsoa leffoja ja sarjoja.
Onko nämä osat yhteensopivia keskenään ja riittääkö virta?
Tulisi toki halvemmaksi ostaa osina mutta hieman arveluttaa tuo oma osaaminen ja tieto siitä että sopivatko osat keskenään, ja vielä sekin että onko tuossa kaikki tarvitsemani osat.
Vapaasti saa ehdottaa erinlaisia osia, hinta ei saa kuitenkaan ylittyä hirveän paljon yli 1000?
Hyvän paketin oot kasannut ja yhteensopivia ovat mutta en ostaisi mitään noista.
Omassa paketissasi on FX sarjan prossu jotka ovat tavallaan ''ylikehittyneitä'' eli nyky softia eellä eli se ei pelaa oikeen pelien ja windowsin ja softien kanssa yhteen joten suosittelen kaikille jättämään tässä vaiheessa noi väliin ja odottamaan piledrivereitä.
Kummassakaan paketissa ei ole SSD:tä ja paskat powerit.
Mutta tässä nyt tonnin kone joka pyörittää kaikkia pelejä täysillä, bäfäkin pyörii asetukset tapissa eli ultrilla 60fps kun ottaa MSAA:t kokonaan off. Ivy Bridge mahtui pakettiin mutta amd phenom jaksaisi mitä vain näyttistä myös ja peliä eli jos halaut säästää PHenom 965 ja 970/990 emo niin säästät reilu satasen. Bäfää en hankkisi 2 näyttistä koska niissä on ollut bugeja ja lukuisia ongelmia ja SLI emo maksaa 50enemmän kuin normaali yhtä näyttistä tukeva emo. Eli mielummin yksi hyvä kortti.
Aino SLI/Crossfire mitä suosittelisin ja tulisi maksamaan 200e pelkät näyttikset niin käytettynä murosta 2xHD5850niin se olisi GTX580:n tasoisen setup.
Eka setti siis parempi, Mutta ei paljoakaan. BF3 pyörii noilla seteillä ihan yhtä hyvin. Muihin peleihin en niinkään ole perehtynyt. Ivy kyllä kellottuu huonosti että itse ottaisin amd:n setin ja päivittäisin myöhemmin piledrivereihin kun ne tulevat jos onnistuvat siis. Ivy siis kellottuu huonommin kuin sandy bridge, mutta samalla lähtöviivalla ovat jos ei kellota.