User Käyttäjä Salasana  

tiistai 1.7.2025 / 01:23
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > vanhan koneen päivittelyä lähes 0 budjetilla
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Vanhan koneen päivittelyä lähes 0 budjetilla
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

9 tuotearviota
_
18. maaliskuuta 2010 @ 21:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli ajatuksena on ollut kuukauden aikana päivittää 3-4vuotta vanhaa konetta takaisin elävien kirjoihin.
Eihän tästä mitään hyvää pelikonetta saa tekemälläkään, mutta se riittää että jotain uudempiakin pelejä voisi pelailla.

Koneen tietoja:

Asrock ConroeXFire-eSATA2 Meni vaihtoon tilalle ostin käytettynä
Asus P5N-E SLI emon

Prossu e6300 1,86Ghz kellot 3,0Ghz

2x 1gigan 667Mhz Kingstonit möin ja ostin käytettynä
4GB Dual Kit, 2 x 2048MB, 800 MHz DDR2, PC2 - 6400, G.Skill
Toimii nyt 500Mhz. Mimmoiset muistejen asetukset pitäisi laittaa? Itse olen niistä aivan pihalla, nostin vain muistejen taajuuden 400 --> 500,

ja prossu jäähyksi ostin käytettynä zalman cnps7700

Poweri on Macron 400w

Näytönohjaimesta laittelinkin jo osto ilmoituksen afterdawniin. mutta minkälainen näyttis olisi järkevä tuohon kokoonpanoon. maksimi hinta postejen kanssa on noin 70?. Poweri on aika surkea tietääkseni, toivon että sitä ei joudu vielä vaihtamaan. näyttiksenä nyt vanha 7600GT

Mutta niin. Onko minulla jäännyt jotain ottamatta huomioon? tai mitä seuraavaksi kannattaisi päivittää tuon näytönohjaimen jälkeen?

Vähän ajan päästä olisi tarkoitus ostaa joku 4ytiminen prossu. :)

Päivityksiin tähän mennessä on mennyt nyt noin 40? kun olen myynnyt vanhat osat pois. Hyviä kauppoja omasta mielestäni olen tehnyt. :)

-Seppänen

Bazinga!

ASRock 890GX Pro 3 / Phenom II X4 955 @3,7Ghz / Arctic Cooling Freezer 13 Pro / 2x4GB G.Skill 1333Mhz / AMD Radeon HD 6870/1x2TB 2x1TB 1x640GB
RatCon
AfterDawn Addict
_
19. maaliskuuta 2010 @ 12:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jonkun GTS250 kortin luulisi tulevan toimeen powerisi kanssa. Muistiesi kellot ovat 800mhz (400 x2 = 800), jolloinka olet kellotellut ne 1000mhz:iin (500 x2 = 1000). Omasta mielestäni muistien kellotus on melkein turhaa, sillä noin pientä eroa ei juuri huomaa missään. Päinvastoin, saattaa alkaa jopa nykimään enemmän peleissä.
Member

9 tuotearviota
_
19. maaliskuuta 2010 @ 13:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo.. Eli laitan muistit siihen 800Mhz ja antaa olla siinä. :)

HD 5750 piti tulla näyttikseksi, mutta se katosi matkahuollon syövereihin. Luulen että paskemmallakin pärjään.

Sain tänään viestiä 8800 GTS 640mb näyttiksestä(pientä hinnasta sopimista vielä).. Olisiko ihan ok tuohon pakettiin? :)

Bazinga!

ASRock 890GX Pro 3 / Phenom II X4 955 @3,7Ghz / Arctic Cooling Freezer 13 Pro / 2x4GB G.Skill 1333Mhz / AMD Radeon HD 6870/1x2TB 2x1TB 1x640GB
Mainos
_
__

_
Eldorad0
Member
_
20. maaliskuuta 2010 @ 16:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laitoin viestiä :)

HD 5850 - Phenom II B50 3.5Ghz - 4GB DDR3 - ANTEC 300
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > vanhan koneen päivittelyä lähes 0 budjetilla

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy